Tusen takk

 

 

 

Så er jeg på hjul igjen. Og bremsene virker. Men bil koster.

 

 

 

Nå behøver jeg ikke være redd for å bli dirigert opp på broa på ferja, om jeg må parkere på opp- eller nedkjøringa.

Så når jeg om litt skal legge ut på den lange turen til ferjekaia kan jeg gjøre det i overbevisning om at jeg behøver ikke grue meg.

Og det er godt.

Skal på tur med mor, snart, for å stille inn apparatet som skal hjelpe henne med å delta mer i den verden vi godt hørende og passe hørende, tar for gitt. Håper bare hun holder ut ubehaget før hun blir hjulpet til å tåle det hun putter inn i ørene.

 

Gjennom forrige innlegg har jeg gått gjennom en del av senere tids historie. Og en ting slår meg med overbevisning, jeg har blitt mye flinkere med å ikke bekymre meg -.

Og hvem har mest glede av det…

For jeg tror jeg har begynt å lære leksa, at ting ordner seg.

 

 

Akkurat om dagen er jeg i en en helt merkelig flyt, det skjer ting som jeg velger ikke spekulere for mye over.

Og jeg er i det, i det som skjer, bare tar det inn og prøver å være så ærlig jeg kan i det.

‘Pisken’ er lagt bort, eller i alle fall blitt mye mindre og i mykere materiale.

For jeg vet ingen ting og jeg vet alt.

 

 

Og er det noe jeg vil, vil så inn i hampen, så er det å være den jeg er.

Være den jeg er som er på vei til å bli den jeg skal bli, for hver tid som går, hvert sekund, hvert minutt inn i evigheta.

Perfekt er jeg overhodet ikke. Egentlig er det et ikke-eksisterende ord. Hva menneskene rundt oss måtte mene, eller vi tror de mener, er urelevant. Og vi kjenner om det skjer noe i oss som tar inn, for denne lærdommen vi skal ta inn.

Men vi må nok greie å tenke i rett kanal, ikke som produktindustrien skal pense oss inn på. For å få oss til å være såpass misfornøyd at vi blir gode konsumenter. Få oss til å hige etter mer.

Når det vi skal hige er etter å lære mer, og kanskje kunne vi det vi lærer i dag, i går.

Slik som du ser landskapet rundt deg og tror du skjønner det, men etter hvert som solen går sin vei over himmelen ser du at formene forandres. Men det er de samme fjella, de samme skogene.

 

 

Men bilen har jeg nå, med bremser som virker.

Fikk vite at det var røstet helt opp under bilen. Uten at jeg forstår hva som er røstet opp. Det viktigste er at jeg har en bil som kan settes fra seg i en bakke.

Og akkurat det må jeg, og til alt overmål heter det her jeg bor for Bakk.

Så tusen takk, nå er dette fiksa.

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det koster å ha en bil, men man må jo ha det for det er nødvendig.
      snill du er som tar vare på moren din:)
      En god påminnelse å ikke å bekymre seg:)
      hver dag har mer enn nok med sin egen plage:)
      Tja, vi får være som er og ta det som det er og gjøre det beste ut av det:)
      Ha en fin dag:)

      1. Bil er ikke gratis, men når en bor langt ute på landsbygda uten offentlig kommunikasjon må en ha den.
        Det er fint når en greier både å tro på at det ordner seg og ta det en må ta.
        Og så er alle helt den de skal være. God dag til deg. Klem <3

    2. Veldig betryggende å vite at bremsene er i orden, sånn at bilen ikke tar seg en tur helt på egen hånd når man minst aner det. Ikke morsomt for noen det 🙈 Håper at går greit for din mor med det hun skal, og ønsker dere begge en fantastisk fredda 🤗

    3. Herlig at bilen er fin igjen. Bremserørene hadde nok rustet opp, tenker jeg. Jeg hører ofte guttene si det om sine biler!!!! Bremser må man jo ha. Håper du får en fin uke i høsten. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg