Ein spesiell dag

Den 7. august har vore spesiell i 27. år. Slik som fødselsdagane til ungane vert. 

Det var eldstemann som er det ein må kalla vaksen. Ein ung mann med meiningar, eigenskapar og livsveg utanom gjennomsnittet. Det kom ein delegasjon både nordfrå og frå sør.

Som møttes i ei grøn lunge med sommaren i lufta.

Vi åt, latteren satt lett. Og kvaksen var så hissig at nokon også knall; som i å hyla.

Mot slutten av selskapet sette han som fylte år, seg ved ved pianoet. Vi ville alle ha høyrt meir. Dei lange fingrane høver godt til tangentar.

Etterpå, etter nokon reiste nord og nokon sør, hadde eg ein ekstra passasjer i baksete. Det var ho her.

Ho har att litt over ei veke før studiane startar. Så vi to skal feira nokre dagar ferier saman.

Og han som fylte år skulle feira vidare i byen med kameratar. 

16 kommentarer
    1. Så koselig å samles til feiring hele familien. Huff den vepsen skaper uhygge nå om sensommeren, og serlig hvis de samler seg om matbordet 😱

    2. Du skriver så godt! Her er du i ditt ess! Ikke noe unødig snikk-snakk eller lange, kjedelige utredninger om “smør og kaku”! Rett på sak!!”Dei lange fingrane hølver godt til tangentar!” er adskillig mer spenstig enn f. eks “Han er flink til å spille piano!” Jeg har meldt meg på et gratis nettkurs i skriveteknikk (rettet mot å skrive artikler) Du “kan” mye av stoffet – helt av deg sjøl! Et naturtalent – uten tvil! <3

    3. Gratulerer med han som fylte år..kjekk kar , og hyggelig med noen som kan spille eller synge i familien.. er det ikke ei..(eller to )av jentene dine som synger så bra.. ? Koselig å se bildene her.. Klem til deg <3

    4. karidansen: Du gjør meg i hvert fall utrulig glad med det du sier. Ellers vet du hva jeg syns om slik du skriver. Men håper du vil fortelle om det skrivekurset. Ord er artige, som farger – egentlig. Men – tusen takk<3.

    5. annebe: Takk :). Jeg er ungenes iherdigste fan ;), stemmer at den mellomste synger en del. Yngste korer. Og jeg koser meg skikkelig når de lar noen tralller trille :))) <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg