Gjesteopptreden fra midterste rille

God kveld. Min kjære mamma har bedt meg om å skrive et gjesteinnlegg. Dette fordi hun er blitt en enøyd banditt.

 

 

Nesten iallfall. Dere som leser har sikkert fått med dere reisen på sykehuset, hvor den første operasjonen for fargesvak fugl ikke gikk så godt som den skulle. Heldigvis gikk operasjon nummer to bedre. Men hun sliter med synet på det øyet i etterkant, og lyset fra pc-skjermen blir for skarpt. Derfor er jeg, midterste datter ved navn Asbjørg, her som en reddende sjel og beroliger alle som har lagt merke til hennes fravær. Kanskje noen har vært bekymret. Kanskje noen til og med har mistet nattesøvnen. Frykt ikke lenger! Hun har det godt, og synet er kanskje litt bedre i dag enn hva det var i går. Forhåpentligvis vil prosessen med bedring gå raskt og smertefritt. Og snart vil hun kunne se til månen igjen.

 

 

Vi har kost oss i hverandres selskap. Ble med henne hjem igjen etter sykehusoppholdet på torsdag. Selv har jeg prolaps i korsryggen, så vi er litt av en duo. Den ene blind og den andre halt. Utfyller hverandre. 

 

Nå som jeg sitter her og har all makt over mors blogg, blir jeg fristet til å skrive både det ene og det andre. Noen hemmeligheter har jeg ikke, men her om dagen kom jeg over et dikt i en bok jeg ikke husker navnet på. Teksten var kort, og gikk noe sånn som dette:

 

“Den som holder hodet akkurat over overflaten ser ikke hele isfjellet”

 

Når jeg leser det nå så ser jeg at det var overhodet ikke slik diktet gikk. Men essensen er den samme. Jeg liker dikt, og jeg liker ord. Ikke så ulik fra min mor. Jeg tror at hun en gang blir en forfatter. En skribent som vil bringe mang en latter. Og ord til ettertanke. Kanskje.

 

Runder av med et spørsmål: har du noen dikt du liker godt? 

 

God helg fra både mamma og Asbjørg.

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så koselig at du er gjesteskribent ! Du har også ord i din makt, som din mor!
      Det er mange flotte dikt…… jeg liker godt dikt om kjærlighet! Klem 😘 og god bedring til dere begge, hils mor!

      1. Det er en ære å være gjesteskribent 😊 Veldig hyggelig å høre det du sier. Dikt om kjærlighet er fine, så mye som kan skildres. Og tusen takk, du må ha en nydelig helg 🥰

    2. Masse god bedring til din mamma. Jeg har sett etter henne her de dagene jeg har vært innom for å lese blogg 🙂
      Bra dere utfyller hverandre. Da er det jo en slags balanse i det hele 🙂 Og kjekt at du kunne hjelpe til å holde bloggen varm ♥
      Jeg har flere diktbøker, som jeg har fått av min bror. Han driver forlag, så det dukker opp bøker både til jul og bursdager 🙂 Og også ellers i året, hvis jeg spør pent 🙂
      Ha en god helg dere to ♥♥

      1. Det blir en slags balanse i det! Vi koser oss heldigvis sammen uansett hvordan ståa er 😊 gøy å være på denne siden av skjermen, skal til å si!
        Spennende at din bror driver forlag, og så kjekt å få mange bøker, du har sikkert en god samling 😊 riktig god helg til deg også! ❤️

    3. Hei på deg Asbjørg. Så flott at du stiller opp for din mor på denne, og helt sikkert mange andre måter også. Jeg håper virkelig at hun er i farta igjen om ikke lenge. Men kanskje uten fullt pådrag på turboen. Skriver en del dikt selv. Men blir alt for lite av det. Hils masse og ta vare på hverandre. 🤗

      1. Hei! Jeg synes det er veldig hyggelig å bli spurt om å skrive. For det meste har vi snakka og spist god mat, men det er jo kanskje noe å stille opp som selskap også!
        Spennende at du skriver dikt. Håper du kan få mer tid til det. Kanskje vi er så heldige at vi en gang får lest de! Hilser tilbake, du må ha ei god helg 😊

    4. din mor er heldige som har ei så god datter som du :=) og det er godt å høre att din mor har det bedre ,trist att du skal slite med ryggen i så ung alder og jeg ønsker dere begge to masse god bedring

      1. Så hyggelig sagt av deg. Jeg er nok heldig jeg også som har henne som mor 🥰 takk for omtanken ❤️ Heldigvis har det gått over før, så det går nok over denne gangen også 😊 ha en nydelig dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg