Når sola og energien titter fram

 

I dag våknet jeg med litt mer energi i kroppen. Slikt er fantastisk deilig.

 

 

Det er lørdag midt i mye fri.

Føler at “militærtjenesten” er over for denne gang.

-Eller begynner å være over.

Nå har det vært en periode der ting har balla seg skikkelig. Tror hverdagenes utfordringer plutselig satte meg helt på sidelinja.

At den holdt meg igjen!

Satt jeg i en stol, var det umulig å reise seg. Satt jeg i bilen, kom jeg meg ikke ut når jeg var framme.

Og så-, en dag, hadde jeg ikke bil en gang. Den skulle inn til oppgradering og godkjenning etter EU-kontrollen.

Gleden var stor i går, da jeg hentet den. Godkjent bil. Både over å ha bil og for at det viste seg regningen ble en tredjedel mindre enn prisoverslaget. For det var ganske så stort.

Nå kan det også virke som vaskemaskina endelig blir kikka på, og da krysser jeg både fingrer og ben for videre liv, for den også.

I dag står jeg opp, plutselig er jeg i full gang med å vaske skuffa med de forskjellige restavfallboksene. Det var på tide.

Etter det blir kattkassen renset.

Så jo da, dagen har til og med solstreif.

 

Det første var at jeg gikk ut og fjernet visne blomsterknopper fra noen krukker med blomster.

 

For noen har jeg, til tross for en mai som har blåst kaldt rundt ørene. 

 

Bildet er fra gårsdagen, da blåste det og regna skikkelig.

 

I dag er vi i gang med juni, måtte den bli bedre.

 

Ellers har det vært folk og fart. Slik fortsetter det også. Dette livet mitt. Så det er bra kreftene føles mer på plass. Neste uke er full av alt fra flere møter til legebesøk. Skal endelig til øyenlege igjen med det tidligere omtalte øyet mitt. Det blir dugnad og i slutten av uka skal jeg vei å se på resultatet av det jentene mine holder på med.

Den ene dagen er det teateroppsetning og dagen etter en filmframvisning. De velger begge kreative fag, og yngste er ferdig med batchelor’en sin, bare filmvisninga til henne og gjengen hennes igjen.

 

Sjøl holder jeg på å oppfriske engelsken min. I midten av denne måneden her får vi et prominent besøk på museet.

 

Og så har jeg gjort noe jeg ikke har vært så flink til, jeg har tatt meg ut ferie midt i sommeren. Usikker på om jeg velger å være hjemme eller tar meg en tur til Danmark, med en stopp i Oslo. I dag kjente jeg på at jeg kanskje har lyst til å være hjemme; male hus, beise terrasse…..slikt.

Men nå bør jeg kanskje kjøre en tur over fjellet, litt lite hundemat igjen, kanskje jeg skal få kjøpt jord til pelargonium. Har stående noen avleggere som har fått røtter, i et glass.

Det er såååå godt og føle på litt mer energi.

 

Hvordan er det med energien din om dagen?

 

8 kommentarer
    1. Så utrolig bra! At du har fått igjen energi + bil + mye annet 🙂 Du har en veldig fin innstilling til livet. Lykke til videre og ha en fin dag! Her er også humøret helt greit i dag. Jeg har akkurat skrevet et innlegg med bilder av blomstene mine, som blir publisert kl 16 😉 Og her regner det, så bra dag for blogging……

      1. Takk for fine ord. Det er godt med energi, det er den vi trenger :))). Jeg skal etter hvert få lese meg opp her inne. Livet tok tak, så jeg falt ut av blogginga, men håper nå at jeg får rydda tid til både lese og skrive. Riktig fin dag til deg :).

    2. Koselig med en liten oppdatering fra deg og fint at mye er positivt om dagen 🙂 Regninger som blir mindre enn venta er jo bra..som regel er det motsatt ! Fint å ta det med ro og bare pusle litt i ferier ..men fint å kunne ha litt forandring fra “hverdagen”også..så du får se om du får til både en tur og litt beising 🙂 Nydelig gul blomst..fikk endelig planta litt i krukkene på verandaen i uka som var..selv om det ikke er tipp topp vær er det jo sommer nå 🙂 Energien er ikke av det beste..men greit nok ut i fra “forholda”..litt sol gir som regel et lite piff til energien 🙂 Klem og fin helg videre til deg <3

      1. Håper energien kom til deg også, litt mer er alltid bedre :). Ellers er det så nydelig nå, fargene, temperaturen, sommer <3. Det ble ennå mer pause for meg, så mye som skjedde at jeg falt helt ut her inne. Nå håper jeg på mer ro framover. Viktig med ro i livet, leve og føle. Klem til deg <3.

    3. Ja, det er virkelig godt å kjenne på energi og LYST til å gjøre noe. Håper energien din har holdt seg! Godt å få bilen hjem og å få fikset på vaskemaskina!

      1. Det har skjedd veldig mye, men tror jeg må ha energi for tiden…om ikke har jeg ikke gjort det jeg gjør for tiden :))). Håper du har fine dager <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg