Så er våren her på ordentlig

 

 

 

 

Etter denne helga har jeg nok kunnet laga mange innlegg. Men det får holde med dette ene.

 

 

 

 

Jeg fulgte de to turtelduene ned til bussen for litt siden.

De reiste tilbake til sitt.

Jeg kom opp igjen, satte meg ned og det var umulig å reise seg igjen.

Det blir nok en veldig tidlig kveld.

 

Må nok gjøre noen ting for klargjøring av morgendagen, den har litt for mange ting på timeplana.

Det har vært en riktig vårhelg.

Riktig fin vårhelg.

 

Den starta på fredagskvelden. Jeg kjørte til Øra for å hente og handle.

Fredagen var det alt for mye jeg egentlig skulle, for på toppen av å jobbe, rydde og hente, fikk mor besøk av fjerne slektninger og hun hadde veldig gjerne sett jeg hadde kommet dit.

Men alt greier en ikke, jeg skulle gjerne vært der, så følte på irritasjon over at jeg ikke hadde blitt involvert tidligere slik at jeg kunne hatt en mulighet.

 

 

Bilen min er fortsatt full av ting fra museumsfestivalen for noen uker siden. Så det viste seg jeg måtte prøve å samle sammen enda bedre inne i bilen når jeg skulle ha med folk inne i bilen. Deriblant også en «sau».

Situasjonen var som tatt ut fra en burlesk film, der jeg møter den nye kjæresten til sønnen og må til å flytte på denne sauen.

Hvem kjører rundt med en sau liksom…

 

På lørdag ble det enda mer ull.

 

Men først var det hjem til fredagskvelden, jeg hadde funnet en spicy gryterett med søtpotet. Den skal jeg lage mer, den smakte. Og den ble godt tatt imot også.

Vi ble sittende å snakke alt for lenge utover kvelden og natta, da jeg la meg klokka tre hadde engelsken min stoppa å virke. Jeg måtte kommunisere på engelsk.

Jeg kasta jeg meg friskt ut i det engelske språket fra starten av.

Jenta eldstemann hadde med seg var både trivelig, interessant, hyggelig, sjarmerende og søt.

De var så oppslukt av hverandre.

 

 

Lørdags morgenen måtte jeg tidlig opp. Jeg var slik passe overtrøtt da jeg satt meg i bilen med en kopp kaffe, noe for sent.

Sola skein, sjøen glitra og jordene var lysegrønne.

Vilt vakkert var det.

Det sto toving på programmet.

 

 

Det var en veldig artig aktivitet, som både tok på ryggen, var meditativ og dagen skylte over meg i meste laget av sol.

 

 

Ikke hadde jeg tenkt at sola var så sterk, den satte glød på ansiktet.

 

 

Hadde ikke tenkt at jeg burde tatt på solkrem.

Siste toveprodukt ble jeg ikke ferdig med, så den må jeg ta igjen en dag.

 

 

 

Hjemme igjen, mange timer senere, var de to unge ute.

Det gikk en stund før jeg begynte å virke etter mellomlanding i stolen.

Kvelden ble hyggelig.

De to som var ute kom hjem, mitt besøk kom og kvelden gikk som en røyk.

 

 

 

I dag starta dagen med en tur.

Turen gikk opp til brønnen og elva vi får vann fra.

For på fredag, da det allerede var nok på programmet, oppdaga jeg at vannet holdt på å forsvinne. Ikke det som passer best når en venter besøk. Jeg måtte dusje i to dråper kaldt vann.

Heldigvis kom vannet tilbake og i dag viste det seg at det rant friskt av overflødig vann av brønnen.

Det var så fint å sitte der i skogen, i sola og høre vannet som buldra og fuglene som sang. Skikkelig vårstemning. Bare kaffekoppen som mangla.

 

 

 

Nede igjen hadde de unge stått opp og vi fikk spist en god frokost.

Jeg lagde hummus og kokte egg, veganost, kjøttpålegg…så det var noe for enhver smak.

Siden kjørte vi oss en tur, var framom fars grav som det blomstra påskeliljer på.

Vi rakk ikke dra innom mor, som var tanken.

Men vi kjørte bort til broen over til øyen hun bor på.

 

 

Trærne begynner å bli grønne.

 

 

Sjøen glitra blått i solskinnet.

 

 

Og de unge var unge, sjøl om de er voksne.

 

 

Så var sekkene pakka, bussen kom og tok både folk og sekker med seg.

 

 

Og her sitter jeg.

Det er kveld.

Helga har vært riktig innholdsrik.

Men i morgen skal jeg være på hjul litt over sju om morgenen.

For da skal hjula skiftes over til sommer.

Og så starter uka…

 

 

Riktig fin uke til deg.

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg