Vil du bli med på en søndagstur?

 

 

 

Akkurat slik jeg ønsker det. Våkne en søndag, ute ser det ut som våren. Og det blir sol.

 

 

 

Sier det med en gang, her blir det en del bilder.

 

 

Tanken var å ta en tur opp til brønnen, men hvorfor ikke pakke sekken.

Som tenkt så gjort.

Frokost/lunsj oppe i skogen.

 

Jeg inviterer deg med på tur.

 

Den bratteste bakken på turen er denne. 

Svingert til høyre.

Underlaget er en blanding av frosset, vannpytter og myk myr.

Litt krevende.

Går meg direkte på brønnen, greier å dra i lokket slik at jeg greier å se at det er vann der nede.

Så går jeg samme veien tilbake, bare litt lengre oppe.

Det er ganske lett å gå når jeg nærmer meg Sandgolvet.

En vei med grus er lett å gå på sjøl om det er oppoverbakke.

Oppe er det flatt og enda enklere å gå.

Om å ikke se skogen for bare trær går ikke, det er så mange fine trær.

Sola greier ikke å komme over fjella ennå, jeg har så lyst til å ta matbiten min i sol.

Plutselig ser jeg solstreif litt lengre utpå flata.

Svett og varm finner jeg en stein det passer og raste.

Sola er så vidt over fjellet.

Fram med kaffe, brødskive, vatn og appelsin.

Prøver ut telefonen med fotografering.

Skulle egentlig ha med fotoapparatet, men det lå igjen nede.

Utsikten utover fjorden jeg bor ved.

Enda et tre i skogen.

Nålene på en furu.

Pausen er over og turen går videre.

Se dette da, is som begynner å smelte.

Dråpene som henger under isen ser ut som øyner.

 

Isen virker litt forskrekka over tanken på at den holder på å smelte bort.

Og hva med denne…

Nedenfor meg er innerste del av fjorden.

Det ligger et lag med is der også.

Og se her, enda mer is.

Denne veien går opp på setra, tanken var å gå ned her.

Men det tør jeg ikke, det ser glatt ut.

Så jeg snur og tar samme vei tilbake. 

Og så er jeg på tur ned igjen. 

 

Turen tok drøye to timer, den gjorde så godt og ga mersmak.

Takk til deg som ble med.

 

 

Ser det er meldt full sol på tirsdag…

 

 

 

10 kommentarer
    1. Tusen takk for at jeg fikk være med! Så eventyrlig vakkert. Lurt å ikke gå den glatte veien ned. Men snart smelter det. Kos deg i en ny uke. Klemsiklem:)

      1. Så koselig du ble med. Furutrær er eventyrlige 🙂
        Ja, den veien så ikke trygg ut. Takk, nå er vi i gang med enda en uke. Fin uke til deg, kommer “innom deg” også…blir i bolker dette.
        Klem <3

    2. Takk for at du tok meg med på tur, og for en fin natur du har rundt der du bor. Når det er sagt så er jeg litt glad for at jeg fulgte turen igjennom bildene, for det hadde blitt litt for bratt for knærne mine 😉 Ønsker deg en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Veldig trivelig du ble med, det er mye natur. Og mye av den er fin 🙂
        Ja, da er det greit å være med i bilder, er ganske bratt her.
        Takk og nydelig tirsdag til deg. Klem <3

      1. Det var godt, spesielt følelsen etterpå. Tenkte på deg, at jeg burde ha laget meg bål 🙂
        Veldig koselig du ville bli meg, takk og takk. Klem <3

      1. Mang fine tre. Bli tur idag å, no…men må innover t mormor. Glømt ladaren. Så da bli turene der, kanskje æ kjæm mæ opp på setra der <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg