Akkurat slik det skal være

 

 

 

En søndag så godt som etter oppskrifta. Sola hang der en eller annen plass på himmelen. 

 

 

 

Og jeg ville finne den, se på den.

Ikke bare lyset den kasta utover.

 

Jeg kom meg ut.

Kom meg dit den skein.

Tok veien opp til Bakkdalen. Parkerte ved Gammelsætertjernet. For der var den, skinte på det islagte tjernet.

Den friske lufta beit, men der solstrålene var kjentes også litt varme.

Sola trilla mellom to fjell, akkurat et passe gap til det jeg trengte.

På ene sida skinte det så varmt og godt at en burde hatt en kaffepause og bare sittet der.

Lengre framme var det skyggeparti.

Så valgte å gå opp i høyden.

Grunnen var slik passe frosset, så det var lett å gå om det var i myrlendt.

Fikk god utsikt over området. Ned på Krokvatnet som krokte seg rundt i terrenget.

Ikke så lett å se på bildet her, men det er et vann jeg gjerne skulle ha rodd rundt.

Men nå kan det være fint å gå rundt det, kanskje…

På toppen fant jeg denne ‘skapningen’.

Hva ser du her?

Jeg måtte snu for å gå tilbake.

Jeg visste jeg hadde hamrer rundt meg og hadde ikke lyst til å rutsje utom en slik.

Jeg fikk skritta mine.

Jeg fikk sol i øynene.

Og jeg kjente både glede og gode følelser da jeg var tilbake ved utgangspunktet og sola var på tur bakom neste fjell.

 

Nede ble det et stort glass vann, dusj og besøk hos mor.

Lillesøsteren kom også, så vi strikka og drakk kaffe.

På ovnen brant det.

 

Nå er det en sen middag her hos meg.

Tenker å legge meg, men har noen små oppgaver å løse før jeg kan det. Og kommer jeg i mål med de vil jeg kalle dette en perfekt søndag.

 

Har søndagen din vært fin?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg ser en eldre krok som prøver å holde en yngre krok oppe… 🙂 Stemningsfulle bilder. Jeg burde vel egenlig også sørget for sol i øynene… 😉

    2. Alldeles praktfullt turområde da. Så fint med solskinn. Sol har vi i dag og jeg skal gå i skogen en tur mens det er lyst og hente materialer til flere gravkranser. Jeg hadde ikke nok, selv om jeg plukket inn mye forrige uke. Ha en finfin dag. Klemsiklem:)

      1. Ja, det er et fint område, bruker det for lite. Sol er godt.
        Du er så dyktig med å bruke det du har og finner.
        Tusen takk, klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg