Hvitt og hvitt og mer hvitt

 

 

 

Hvit lørdag i mai, etter en uke i flukt og frykt.

 

 

 

Dramatisk ingress.

Så ille er det kanskje ikke. Men tenker på et innlegg jeg skrev da året var nytt, at nå måtte ting til å snu, til det bedre.

 

Det skjedde ikke.

 

Den uka her tenkte jeg, jeg har ikke noe liv...

  • Jeg gjør lite for min egen del.
  • Har en kropp jeg krangler med.
  • Så kommer koronan.
  • I tillegg holder vi på å snø ned. I mai!
  • Og på toppen av det hele blir en kjørt gjennom en omorganiseringsprosess.

Midt i alt.

 

Men i dag er det lørdag.

Stille, hvit lørdag.

Det snør.

I morgen blir det nok Norge i hvitt, hvitt og hvitt.

I dag skal jeg bare kose meg hjemme.

Nesten, hele dagen.

Må en tur framom en butikk. Kjøpe inn for å lage noe godt til 17. mai frokosten jeg skal på. Og så vil jeg kjøpe med meg en blomsterbukett for å ha hjemme.

Trenger det.

 

Dette var uka som måtte snus på. Flytte på avtaler og møter.

På grunn av været.

Noen dager var det for stor risk å legge ut på sommerdekk.

Snøhaugen som har rast fra taket er ganske høy 16. mai.

Over en hel uke i mai med snø.

Nå tror jeg det snur snart. Ut i neste uke vil vi komme opp i to-sifra pluss.

 

 

      Gratulerer med morgendagen!

 

 

6 kommentarer
    1. Du gode min for rare dager. Jeg hadde har hatt et par år med bare trøbbel og trodde ikke det kunne bli verre, men det kunne det. Ikke annet å gjøre en å godta det. Været får vi ikke gjord noe med og ikke coronaen. Litt etter litt vender vi oss til mye, men det får da være måte på å ha vinte i mai???? Håper det smelter snilt og ikke lager flom. Ønsker deg en vakker morgendag uansett og vi er heldige som lever i fred og ro! Klemsiklem:)

      1. Ja, det kan sikkert alltid bli verre. Og noe blir faktisk bedre. Jeg fikk en styreleder som jeg er veldig glad i å få, og som påvirker jobb positivt. Så må ta vare på det som er bra.
        Og du har så rett, mye vi ikke får gjort noe med. Slik som været. Her jeg bor er det så bratt at flomfaren ikke er en fare. Men det er det klart at for mange er det en reel problemstilling.
        Takk og takk <3, SKAL kose meg i morgen. Ut på terrassen å synge nasjonalsangen vil jeg 🙂 <3.

    2. Ååå, ikke noe gøy med snø altså. Her er det også veldig kaldt. Forundrer meg ikke om det plutselig snør her også i morgen 😮 God 17. mai, uansett 🙂

    3. Det er ikke bare enkelt dette livet . Verken å hanskes med værguder eller smitteguder eller BOHICA guder… for den siste har du vel hørt om?? “BendOverHereItComesAgain! Den gamle læresetningen om organisasjons prosesser. Jeg har den gleden å ha fått vært med på noen gjennom et langt liv 😀 Lykke til på alle fronter, og nyt 17 mai frokosten og resten av dagen, mot nye høyder i livet 😀

      1. Nei, har ikke hørt om den guden, men nå har jeg :). Vi håper at vi kan evaluere om et års tid og kan si til hverandre “vi tok feil”. Håper du fikk en fin feiring. Godt med en festdag i ny og ne, men hverdagene er veldig ok også :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg