Hvorfor heter du det du gjør?

 

 

 

Hvorfor har vi valgt akkurat det navnet vi bruker på bloggen vår… Noen har valgt egen-navet sitt, andre har alt fra forståelige- til uforståelige navn.

 

 

 

 

Jeg sjøl hører til den den mer uforståelige varianten, tror jeg.

Skal jeg skifte, tenkte jeg her om dagen…

Slik som det står er det umulig å uttale det, så mange konsonanter.

 

 

Først vil jeg fortelle hvorfor mitt navn ble som det er, og så ønsker jeg at dere vil fortelle hvorfor deres navn på bloggen er valgt.

 

 

Om dere svarer her eller skriver et innlegg, er opp til dere.

Tidsfristen er innen mandag.

 

 

Jeg vil lage et blogginnlegg om forklaringene som kommer fra dere.

 

Litt historie, jeg hadde to blogger før på blogg.no. En sletta jeg og den andre lot jeg ligge der fordi barna ba meg om ikke å slette. Den forsvant under den store omleggingsprosessen  her inne.

Glemte å lagre den.

 

For mange år siden laga jeg meg en blogg på en annen plattform. Jeg tenkte å bygge den opp til å være mer enn en blogg.

Det skulle bli et konsept.

Foretningskonsept, var plana.

 

Da jeg flytt hit jeg bor, kjøpte jeg meg en gård, tenkte å utvikle den.

 

Jeg drodla over etternavnet mitt, som er det samme navnet som gården heter.

Jeg kalte den bloggen for B for Bakk.

Tanken var at jeg ville omgi meg med produkt på b; bær, bartrær, bøker, bilder, bæ-bæ-dyr blant anna.

 

Men så oppretta jeg enda en ny blogg på blogg.no, på grunn av større miljø, i motsetningen til den jeg hadde oppretta. Så det var da B for b  altså BforB, ble til.

 

Så enkel er min historie…og jeg sier “be for be.”

Slik jeg skriver det er det umulig å uttale den.

 

 

 

 

Disse planene er i dag historie. Planene med gårdsdrift.

For det ble for mye problem over for mange år, og problem tar krefter.

Disse er passert for lengst, men kroppen fikk mén.

Optimist som jeg er tror jeg det kan gå an å finne nøkkelen og bli 20 år igjen…slik cirka.

Men jeg tror nok ikke på full rulle med ting på b.

Så da er det naturlig å tenke på at tiden er kommet til å forandre navnet.

Men jeg må tenke på akkurat det.

 

I hvert fall har jeg fortalt hvorfor jeg heter det jeg gjør.

 

 

 

Nå over til DEG!

Vil du fortelle hvorfor du har valgt ditt navn?

Det har vært fint å høre den historien, så håper du vil ta utfordringen min.

 

 

 

 

 

 

18 kommentarer
    1. Linknavnet ‘gryende’, kommer helt enkelt fra at bloggen i utgangspunktet var navngitt ‘Gryende tider’, og med alle de tusen kontoer blogg.no hadde på serveren ved min signering, så ble jeg gitt gryende i linken.
      Selv om en bytter bloggnavn, så forblir jo linknavnet det samme, m.m en henvender seg til blogg.no.
      For min del, så ser jeg ingen vits i å bytte. Tror det bare vil skape forvirring i grunn 😉

      1. Takk for at du svarte, “gryende tider” som i “nye tider” da, vil jeg tro. Framtid og muligheter. Jeg skal ikke til å tolke når jeg legger ut svara etter helga :D, jeg skriver bare det du har svart. Jeg syns det er artig å høre, hvorfor en tok det navnet en tok, eller slik som hos deg, at blogg.no også hadde en finger med i det. Ønsker deg en flott lørdag. <3

    2. Artig å høre om. Da har jeg lyst å fortelle…
      Jeg heter noe helt annet enn Maiken. Men maiken er det fineste navnet jeg vet…:)
      og klinger godt sammen med nattblogg. nattblogg fordi jeg bare jobber om natten og som oftest er på blogg om natten…
      Jeg har heller ingen tanker om å forandre navnet, det blir Maikensnattblogg…:)

      1. Jeg syns det er artig å høre, så er så glad for at du forteller. Jeg trodde du het Maiken, jeg, for du passer til det navnet :). Bloggnavnet er veldig knytt opp til deg og livet ditt. Men kjenner jeg er glad for at du har ferie og kan nyte dagene for noen uker <3.

    3. god morgen .Så du utaler ditt navn for be for be ,jeg leser be for bakk :=) når jeg ser innlegg fra deg :=)
      Mitt navn fruensvilje kommer fra en båt i Danmark,jeg hadde en blogg som hette leirabesta siden jeg nettopp hadde blitt bestemor,men jeg oppdaget att flere sambygdinger leste bloggen min og jeg fikk kritikk for den ,legge meg ut slik ,jeg ble lei meg og vurderte å slutte å blogge ,men så kom fruensvilje opp ,en båt som låg ved kai i Danmark hette det ,jeg tenkte att bloggen er min vilje,fruensvilje ,sambygdingene skulle ikke få meg til å slutte bare fordi dei syntes dette var dumt.Så jeg slettet det gamle og startet ny blogg med navnet fruensvilje og slik skal det være så lenge jeg gidder å blogge :=)

      1. Den andre b’en er for Bakk :). Så artig at du deler, husker du brukte det navnet, fulgte deg da også. Hadde nesten samme opplevelse som deg, at folk begynte å bry seg.Bra du ikke slutta med blogginga. Syns navnet ditt er artig, det er slik “jeg vet hva jeg vil” og i tillegg vet jeg at er en snill og trivelig dame. Du er den eneste jeg har møtt her inne. Artig, en båt i Danmark, altså :). <3

    4. Bloggen min heter ” foreignerat50″ før, men måtte forandre det fordi jeg er ikke evig 50år:)
      Nå er det “Happy”. Navnet mitt ” Ligaya” betyr Happy på engelsk og derfor ble det navnet på nye bloggen min:)

      1. Happy er et nydelig og veldig positivt navn. Og så er du så lykkelig at navnet ditt betyr det. Veldig artig. Du har så rett, når en krabber inn i et nytt 10-år, tenker en phu – nå kom jeg dit. Men en er ikke en gang 50 for alltid :D. Nyt dagen din. <3

    5. Egentlig var det bare tilfeldigheter som brakte meg inn i bloggverden. Når jeg skulle finne et navn, så tenkte jeg på hva jeg egentlig skulle med en blogg. Da kom tanken om “å dele” – tanker og ord… Plutselig ploppet “dedikere” opp i hodet mitt.. Jeg drodlet litt og hadde egentlig tenkt på “Dedication”, men det var opptatt, så da ble det Dedicat.

    6. Kjempemoro å høre om 😊

      Min blogg er oppkalt etter min ene abyssinerhunnkatt som heter Dixie Rose. Synes det er vanskelig å finne bloggnavn som passer, men synes bloggen min skal være en del av meg.

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    7. Hei og god morgen!
      Har vært borte i helga så har ikke sett dette før i dag 🙂 Mitt bloggnavn blei forandret fra ETDIKTOMDAGEN til METTEJOSTEINSDATTER fordi jeg ikke leverte BARE etdiktomdagen lenger… og bloggen hadde blitt om alt mulig… da tenkte jeg at mitt eget navn var like greit 🙂

      Lag deg en fin fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg