På hjul med ball i sikte

 

 

 

 

 

Mat og mil er fordøyd. Kvelden har inntatt stolen og jeg er mer enn fornøyd.

 

 

 

Muligens ble dagen for krevende.

Men begynner å føle på mer behag.

 

 

I dag våkna jeg til en dag der programmet var lagt.

På tur for å hente folk kjører jeg meg fast i ett eller annet som skjer…

Det står en bil foran meg i feltet. I motsatt felt står det ett eller annet stort som jeg ikke skjønner hva er, men noe av det er en gravemaskin.

Den driver og løfter høyballer opp i noe som kan minne om et lasteplan, men det er ingen vanlig lasteplan.

Hvor lenge skal de holde på, ser det ligger mange høyballer på marka fortsatt…

Det kommer en bil smettende forbi fra motsatte lei.

Er bilen foran kanskje parkert?

Jeg kjører fram og forbi den, det går kanskje an å passere…

Observerer at det sittet noen i bilen jeg kjørte delvis forbi, altså ikke parkert.

Vurderer om jeg skal rygge bak den igjen, men ser en ny bil har stilt seg i kø bak, der jeg sto.

Blir enig med meg sjøl om at det må gå å passere.

Kjører fram og det gikk nesten bra.

Men det kommer en liten hvinende lyd, jeg skraper bort i autovernet, får retta opp og kommer meg forbi.

Det ble en skrape.

 

Dette førte til forsinkelse, men da jeg skulle si i fra, var nettet nede over store deler der jeg trilla avgårde.

Men – jeg fikk plukka opp først søskenbarnet mitt som skulle til optikker, etterpå mor som skulle stramme brillene.

Heldigvis var den store doningen borte på returen, kjørte oppom for å hente eldstemann.

Så gikk ferden videre og vi rakk fint fram til den avtalte tid.

 

Mor fikk stramma brillene, søskenbarnet fikk tatt undersøkelsen og vi andre kjørte oss en tur mens vi venta på at den skulle bli ferdig.

 

For plana var klar, vi skulle vei å spise etterpå.

Vi skulle spise ball.

Potetball.

Og vi gledde oss.

For dette er godt.

Med pinnekjøtt, pølse, bacon, kålrabistappe og duppe til ballen.

Hver torsdag er det buffe med ball.

Så vi kan spise og spise.

 

Men det skuffende er at en blir mett for fort, en porsjon er mer en nok.

Så med kaffe og dessert etterpå er det lokk på matinntak for timer.

Både mor og søskenbarn ville spandere  på meg, fordi jeg kjørte…

Vi hadde en fin stund.

En veldig fin stund.

Før turen gikk tilbake.

 

 

Mor sa flere ganger etter hun kom hjem, at dette hadde vært en storveies dag.

Hun ville at vi skulle drikke kaffe før vi kjørte hjem.

Det var nok lurt, for på dette tidspunktet sovna jeg med åpne øyner.

For en blir sliten av å være en hjelpende ånd.

 

 

På turen hjem kom hodepinen krypende.

Hjemme dundra den rundt i hodet mitt.

Det gjør meg nesten bort i mot forskrekka denne tåleevnen min.

Men akkurat nå er det bedre.

Jeg har drukket masse vann og tatt en liten smertestillende.

 

 

Det er torsdagskveld.

I morgen er det ikke noe på programmet.

Ferien er snart over, så nå må jeg være kjempeflink de siste dagene og få til litt sanking av energi. 

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. En innholdsrik dag, ikke rart du fikk hodepine… Men godt å gjøre noe annet i feriedagene enn vanlige hverdager , synes du har fått brukt de godt. Håper du får hvilt deg i helgen. Så også fototur i gråværet. Jeg hadde nok holdt meg innendørs men sikkert gofølelse etterpå🤗

      1. Har blitt for lite turer ute, men oftest ser en at med noen dager fri og andre gjøremål, har en mer krefter når en er tilbake på jobb. Ja, den fototuren i regnværet gjorde faktisk godt :D.

    2. Ikke rart du blir sliten av sånt, selv om det er koselig. Jeg har en egen evne til å glemme å drikke vann på sånne dager, og da kommer hodepina. Stadig minner jeg meg på å ta med vannflaske, men det er ofte glemt for tiden. Jeg var mye flinkere til det før. Håper du får en rolig fredag og helg. Kos deg masse 🙂 Klemsilem 🙂

      1. Det var nok det som var årsaken for meg også, at jeg drakk for lite vann. Går greit med drikking av vann når jeg er på jobb, da fyller jeg en vannflaske som jeg har på pulten. Takk, tanken er i alle fall ingen bilkjøring. Ønsker deg også en nydelig dag. Klem <3

    3. Hektisk dag og skikkelig kjedelig med bilen altså.😨
      Nå håper jeg du nyter de siste dagene av ferien hjemme i fred og ro og gjør bare det du har LYST til.🤩🥰

      1. Muligens lar jeg stripa bare være :/.
        Prøvde, men kjente jeg var litt ut av fokus. I dag er det på’n igjen. Fin dag til deg 🙂

    4. Uff det var kjedelig med bilen, og jeg håper det ikke var for ille så det blir dyrt. Dagen hørtes jo fin ut allikevel med mange inntrykk. Det er så kjedelig at man blir så fort mett, når man spiser god mat. Ønsker deg en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Er usikker om jeg bare lar stripa være, får se.
        Dagen var grei, men var litt i utfører-modus. Greit for kiloa at en ikke bare kunne hive innpå :D.
        Fin mandag til deg, jeg falt nesten helt ut med blogging i helga. Klem:)

    5. Grrr den skrapa i bilen :-/ 🙁 Så kjedelig!!!
      Men en begivenhetsdag blei det for dere alle 🙂 Og at hodepinen kom sigende er forståelig…. den hadde kommet allerede ved skrapa i bilen, for min del….

      God lørdag til deg <3 klem

      1. Ja, kjedelig.
        Hodepina kom sikkert både av skrapa, kjøring, rekke og for lite inntak av vann.
        Takk, og en nydelig mandag til deg. Klem <3

    6. Høres absolutt ut som en storveis dag, ja, bortsett fra den skrapa og hodepina! Ja, er det ikke kjedelig når noe er så godt, og man ikke klarer å spise mer 😀

    7. Huff ja, det kan fort bli skummelt med sånne forbikjøringer.
      Ja du er virkelig en hjelpende ånd, god som gull 😊 men håper du tok deg sjøl på alvor og fikk hvilt deg og samla ny energi før ferien er over ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg