Tid og ting som forsvinner

 

 

 

 

Om å lete og ikke finne, om en ny kveld og nye dager forsvunnet…

 

 

 

 

 

Så sitter jeg her igjen, i stolen min i en ligge/sitte posisjon.

Dagen kom og dagen gikk, akkurat slik som i går. Den kom også…og gikk.

Det var jeg glad for.

For hjemme igjen i går kveld var jeg kvalm av trøtthet og ulykkelig til det innerste. Alt for brukt opp.

 

 

Morgenen hadde starta på sporete veier, snødrev og saktegående trafikk.

Alle har intensjon om å holde seg på veien, noe som førte at jeg ikke nådde den ferga jeg skulle.

Men jeg var ikke alene om å komme for sent.

Møtet krevde masse av min kapasitet, så jeg landa fullstendig sønderknust og nesten i ørka, hjemme, klokka halv seks.

Vurderte å legge meg rundt åtte, men holdt ut helt til den tiden når klokka begynner å gå fort. Likevel ble det leggetiden tidlig til meg å være.

Så til morgenen våkna jeg godt uthvilt og med noen timer hjemme i huset aller først.

 

Endelig fikk jeg bakt disse rundstykkene bestående av gulrot og cottage cheese igjen, som er veldig fine i matpakken.

Hadde en lengre samtale med min nye sjef, om ting som må til. Har foreslått hjemmekontor inn til videre, så det kan hende det blir løsninga i første omgang.

Tror det er sunt å sette strek der jeg har vært.

Men det betyr rydding av en annen verden.

 

Så var det neste post på dagens program; mor og tannlege.

Da jeg kjørte innover i hennes retning, var veiene både snøete og våte. Ikke den beste kombinasjonen. Og da jeg kjørte inn sundet hun bor ved, var veien verre og ikke bedre.

Opp til boligfeltet var strødd helt nede fra hovedveien. De første bakkene bruker å være enkle, men oppe ved postkassen er det en skarp sving og så bratt opp, midt i den bakken kommer en ny skarp sving – og det er det kritiske punktet. Når en blir stående fast ved den svingen er det heller ikke bare å komme seg ned, uten å begynne å skli, havne utenfor veien på den ene sida eller kjøre seg fast i rekkverket.

Har prøvd alt.

 

Men i dag var det godt strødd og jeg kom meg opp.

Mor hadde sittet klar en time.

 

 

Ett minutt på tiden gikk vi inn dørene til tannlegen, en ung, trivelig og snakkende tannlege som minner meg om en stjerne fra stumfilmens dager.

Besøket gikk bra, fikk plassert mor inn i bilen igjen og kjørte bort til kjøpesenteret.

Der hadde det frosset på, men ingen fall og mor fikk brukt opp gavekorta sine.

Jeg hadde også et par gavekort liggende, men det siste, det jeg fikk til jul, det fant jeg ikke. Holdt på kjøpe en kjole, men fordi ikke lesebrillene ikke var med, så jeg ikke først at strikkakjolen var i X-small.

Bildet er tatt av <a href=”https://pixabay.com

 

Brillene hadde jeg en leteaksjon etter før jeg kjørte og nå etter jeg kom tilbake-.

Jeg lette på stua, på kjøkkenet, på soverommet og på badet – flere ganger…

Med så mye leting på en dag blir jeg nesten manisk.

 

Plutselig så jeg brillene og nå sitter de på nesten.

 

Til slutt var det matbutikken som fikk et besøk…ja, jeg var også innom for kjøp av fuglefrø og et par små plastkasser til å ha sikringer i, først. Har lest om brannfaren ved brukte batteri, så nå er det innført taping av polene.

Hadde foreslått at jeg kunne lage middag.

Hun ønska seg fiskeboller i hvit saus

Og etter kaffe, oppvarma smultringer, sovne-litt-i stolen-og-ikke-vite-hvor-jeg-var, vedbæring og til slutt dra da klokka var på-høy-tid-å-komme-seg-hjem.

 

Så trilla jeg hjemover, drivstofflampa lyste rødt, fikk stoppa ved en bensinstasjon.

 

 

Nå blir det godt å legge seg.

I morgen er det kontoret og torsdag er det farting, ferge og møte igjen.

Og heldigvis er jeg ikke så bunnløs sliten i kveld.

 

 

Men tiden…ja, den tiden… 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Den tiden…
      Kjenner jeg blir sliten innimeg av å lese det du skriver… at du har alt alt for mye på tapetet hver eneste dag… Det er aldeles ikke godt å ha det slik som du har det nå og har hatt det i lang tid… Kanskje det å sette strek ved gamlejobben er tingen… starte der…
      Stå deg vel inn i den nye dagen – og håper den blir av det mer rolige slaget. klem

    2. Uff, det er ikke bra at jeg gjør folk slite… Håper det skal bli bedre etter hvert, tror jeg opplever det krevende at så mye ikke er på plass og som fører til fokuset mitt når jeg skriver.
      Takk, får håpe dagen har god flyt for deg, for meg, for alle 🙂
      Klem<3

    3. Du har virkelig altfor mye, og jeg forstår godt at du blir sliten. For det å ha så mye som ikke er helt på plass, og noe som ikke er ferdig, det tar på noen og hver. Kan vært godt å bli helt ferdig med gammeljobben. Vet jo ikke hvorfor du må fortsette der, men slik du har det nå går jo ikke i lengden. Heier på deg, og på at du får følelsen av mer kontroll, og at det er du som bestemmer. Og husk, at du er velkommen her når du får tid til overs. Kan jo plutselig skje, og det går an å være impulsiv. 😉 Men ikke noe stress over tanken på det da. 🙂 Klem <3

      1. Tror det er bra å starte litt «på nytt», tok med meg første lasset i går…men ha, ha, da jeg skulle ta det ut hjemme var bakluka frosset… Grunnen til at jeg fortsatt er der jeg er er manko på kontor, foreløpig ingen gode løsninger, så derfor jeg går for å rigge et kontor hjemme nå. Det blir nok mer kontroll etter hvert. Vil gjerne komme en tur, snart, men blir ikke denne uka – sender melding først :). Klem <3

          1. Det spørs om jeg må vente til i februar…tenker å være ute av kontoret til da, så det passer godt med byturen deres også :). Klem <3

    4. Det ser ut som du har mye å gjøre og ikke finner gleden i de du gjør. Ja, kanskje det går an å ha hjemmekontor for da blir det mindre stress? Hva med å søke støttekontakt til din mor som kan kjøre henne til ulike avtaler?
      Ta vare på deg selv!

      1. Uff da, det var nesten fælt…det er nok glede også, men fryktelig mye som er uavklart og som fører til en type kaos. Hjemmekontoret blir nok bare for en periode, men greit nå, tror jeg.
        Har vurdert støttekontakt, men ikke søkt. Og så er det nok de nære hun har mest behov for, mange nye ansikt gjennom hjemmetjenesten daglig.

    5. Ja, den tiden den tiden. Jeg føler at du seiler med videre inn i det nye året. Håper du kan få litt hjemmekontor av og til. Tror det vil gi deg litt ro. Klemsiklem 🙂

      1. Kjenner jeg er glad for at vi ikke har brukt opp januar ennå :). Slik som planen er nå flytter jeg ut av kontoret mitt på Rådhuset og etablerer et fast hjemmekontor, men at jeg kommer til å kunne bruke andre kontorer i organisasjonen og så klart at det blir en viss mulighet på museet. Så en grei løsning, tenker jeg…når alt er oppe og går :). Klem <3

    6. Noen ganger virker det som om tiden har 7 mil støvlene på, og det er umulig å henge på. Kjenner jeg er glad jeg har blitt pensjonist når jeg leser om hverdagen din. Hjemmekontor høres jo ut som en veldig god løsning, om du kan få det. Personlig så syntes jeg at jeg var mer effektiv da. Det er mange utfordringer når man skal ut kjøre nå om dagen. Den ene dagen er det blank is, så snø før det igjen går over til sørpe som vi har hatt nå. Ønsker deg en fantastisk torsdag, klem 🤗

      1. Det er sant, tiden fyker avgårde i et vilt tempo. Skjønner du syns det er godt å ha herredømmet over livet ditt. Plana nå er hjemmekontor, kjente at det ikke funka så godt når jeg ikke lengre var ansatt kommunalt. Så det blir bestilt det jeg trenger, men må få dette opp og at nettet her jeg bor blir stabilt. Og så har jeg en del treffpunkt med de andre kollegane mine gjennom ukene, både gjennom teams og fysiske møter. Men tror absolutt at det blir bra med mindre kjøring. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg