Hjula går rundt, rundt, rundt

 

I ein grøn, våt oase lever eg medan timane forandrar seg til døgn og nye dagar.

 

For tida tek pulsen på travle dagar. Eg er heime og tida fyk i veg med meg. Desse dagane har vore så travle at bloggen ikkje fekk plass. Medan regnet inntek ulike variasjonar av seg sjølv. Men vått er det, og jorda er surklande.

 

For eg har fått til turar, i går kveld gjekk den ned til sjøen og opp att igjen over ein hammar og ned til ei anna strand. Det var fint og litt forskrekkeleg, for den andre stranda, der naustet er, har det kanskje gått fleire år sidan eg var nede ved.

 

Vi var ein liten gjeng. Jentene mine skulle heim i helga. Men på fredag fekk eg telefon frå sonen som sa “vi kjem oppover og flyet går straks”. Dei skulle til faren først, og så kom dei hit på søndag. I og med lite bussavgongar avtalte faren og eg og køyre halve strekninga kvar.

“Kan ikkje jentene være med og”, sa sonen, som tydeleg gledde seg til å møte familien sin igjen. Så i går gjekk vi i bratta ned til sjøen alle fem, saman med boffen. Det var såpass vått i marka at turskoa ikkje har tørka til i dag.  

 

Vi har hatt nokre koseleg dagar, – og travel dagar. Og det har vore køyring og atter køyring. Frå fredag med handling til foreldra mine, laurdag med køyring til sentrum med henne som skulle på arbeid, søndag for å hente sonen og kjæresten, og i går, i går viste det seg at yngste skulle til tannteknikar som held til godt over ein time frå her, og når eg var på slikt ein må ein halv time andre vegen og når i tillegg vi måtte attende dit – for yngste også måtte til lege……….da var dagen så på hjul at den mest gjekk rundt seg sjølv. Og i dag var det attende til Orkanger, der eg var i går, med dei som reiste attende i dag.

Og berre for all enkelheit si skyld, så køyrde eg yngste til bussen i kveld, for med snufsete nase og opphovna kjertlar reiste ho til byen, for i morgon skulle dei få vite kven som var trekt ut til eksamen. Og i morgon skal eg henta foreldra mine for å køyra dei til byen for kontroll på auga.

 

Så eg er attende til tilvære mitt tut og køyr. Derfor har det ikkje vore tid til trykking på tastaturet for produksjon av ord. I kveld tek eg meg fri frå trasking i regnet, eg finn senga mi i staden med ei aning for full mage. Sjølv om både mat og ut på tur har gått nokså bra.

 

God natt folks…….ønskjer dykk sol og glede i morgon.

 

12 kommentarer
    1. Skulle akkurat slå av pc`n nå men så så jeg innlegget fra deg …så måtte få med meg det før jeg legger meg :)) Koselig med barna rundt seg og bra du har fått gått tur…men all den kjøringa er ikke sååå bra da…men, sånn er det når en er hjemme…:)) Her har det faktisk vært en varm og fin dag i dag..håper det kommer til deg snart også…for det er deilig :)) Så herlige bilder :)) God natt <3

    2. Så herlig familie du har! Godt å hygge seg med sine, det kan bli slitsomt med all kjøringen hele tiden, men husk at det vil de aldri glemme deg for! Godt du fant senga og roen. Håper du har sovet godt og nyter morgenen. Ha en finfin dag, og måtte sola komme din vei! 🙂

    3. det hørtes ut som en god ide å legge seg under dyna 🙂 ja noen helger kan være travle selv om att dei også er hyggelige.Men det er også godt å lese att du finner tid til å gå turer og sunnere mat da :))Er nok ikke sol i dag heller nei,skyet ,vått og kald vind er vel et mer passende beskrivelse på denne sommeren så langt

    4. God morgen 🙂
      Milde himmel for et tempo du holder for tiden? Men noen ganger har man ikke noe valg. Jeg kjenner til det der med kjøring hit og dit. Noen ganger føler jeg også at jeg bor i bilen, frem og tilbake, hit og dit. Men stort sett er det en periodisk foreteelse.
      Det hørtes så kos ut at du fikk ha alle sammen hjemme en liten stund. Og at alle tydelig koste seg sammen på tur, selv om det var i våteste laget.
      Kjempeflink er du, som har kommet deg ut på tur. Da kan blogg og alt bare vente. Det viktigste er at du kommer deg inn i en rutine. Men det er jo lov å ta en pause iblant 🙂
      Jeg har begynt å planlegge (les: tenke på) å dra på en liten reise. Jeg har et veldig behov for å komme meg bort, og ikke ha noen/noe å ha ansvar for i noen dager. Legge igjen alt stresset hjemme. Jeg kjente på det da jeg var på sykehuset med datteren min, hvor godt det var å hvile, uten å drasse med seg alle bekymringene. Så det skal jeg gjøre alvor av i sommer. Tenke litt på meg selv, og kun meg selv. Reiser gjerne med en venn/venninne, men noen som kan ta ansvar for seg selv. Og dette er inspirert av ditt opphold du nylig kom hjem fra. Jeg ser at jeg kan trenge noe som ikke er hverdagskost 🙂
      Ha en strålende fin dag. Her skinner solen en gang iblant om man er heldige. Men ikke i dag. Rimelig vått har vi også hatt det. Men i går var en nydelig dag. Da passet jeg på å gå to turer 🙂
      Klem <3

    5. Takk for ønskje om sol og fint ver, diverre slo det ikkje til, I allefall regnar det trollkjerringar her hos oss, og eg er drit lei heile sulamitten. Elles var det kjekt å lese om korleis du har hatt det. :-))

    6. annebe: Så koselig at du tok deg tid til å svare meg i går kveld.
      Ja, det var koselig og ha hele gjengen hjemme. Og det som er så fint er at kjæresten til sønnen klaffer så med jentene også, så det setter jeg veldig god pris på.
      Det har vært for mye kjøring nå, blir ikke like mye framover.
      Så heldig at du har hatt fint vær, det venter på seg her….men det kommer nok til slutt her også :).
      Hyggelig at du likte bildene…og nå er det straks en ny natt. God natt<3

    7. natheless: Takk, så hyggelig sagt. Når jeg har bosatt meg som jeg har gjort, så har jeg ikke noe annet valg enn å bruke bilen en del :).
      Sola kom heller ikke i dag, men til slutt…..:)

    8. fruensvilje: Ja du har sikkert lignende vær som her. Men vi må ikke gi opp håpet.
      I dag har jeg kjøpt inn mange sunne ingredienser igjen, men i dag har jeg likevel spora litt av.

    9. Eva: Heia Eva…det ble litt for voldsomt tempoet, men nå blir det noe roligere. Ikke alltid en kan bestemme. Og ja, du kjenner til det :).
      Det var riktig koselig at hele gjengen var samla, og fullstendig overraskende.
      Nå har jeg faktisk en tur-pause, kroppen er så pass i ulage at jeg tror det er lurest.
      Sikkert lurt å komme seg bort for deg. Samle seg, men du vil ikke høre om det finnes et tilbud innen helsesektoren? Men de fleste er kanskje stengt om sommeren….. Uansett er det nok bra og ta et break off. Spennende å følge deg og hva du kommer fram til.
      Tror det er dårlig vær nesten over det ganske land. Men at du fikk med deg to turer da sola skinte var veldig bra.
      Klem<3

    10. Oldemorbloggen: Slo det ikkje til…nei, nei….får satsa på i morgon.
      Ja,det er fint når ein kan gjera ting saman…..og vi er så heldig at vi får lov til å trivast i saman :))).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg