Da er sløret revet vekk foran øynene mine

 

Hva de siste måneders ubevissthet har resultert i. I reine ordelag.

 

 

– 10 kg, sa hun uten omsvøp.

Legen min.

Jeg var der for den rutinemessige kontrollen. Jeg fortalte om ståa.

Hun lytta mer enn spurte.

Da det viste seg at blodtrykket hadde hoppa opp ville hun vite hva vekta var.

 

Jeg sa nei til tabletter, ville gjøre i stedet -.

Om tre måneder er ny kontroll og da må resultatet være annerledes.

 

Så nå har jeg fått realiteten servert.

Kanskje var det det som måtte til.

 

Da jeg kom hjem i kveld, var det på med annet tøy og ut. Tror kanskje ikke jeg hadde tatt turen i dag, for det var seint nok. Men kjente jeg måtte.

 

Satte i gang en blomkålsuppe og en deig med rundstykker før jeg dro. Det måtte jeg snappe om til ungene :). Følte meg nok litt flink.

 

 

 

-Ikke halvfabrikata, sa legen min.

Men akkurat det forekommer nesten ikke i kostholdet mitt. Maten er faktisk ganske sunn, men aktiviteten må opp.

Nå har jeg allerede tatt tak, fokuset er der. Har allerede skrevet noe om det.

 

Etter legebesøket, var det bilen sin tur.

Før den skulle inn på verksted, hadde jeg noe tid til å disponere. Jeg gikk inn på et kjøpesenter, de hadde utvidet siden sist jeg var der. Så tok meg en runde. Hadde lyst på noe i varme farger, helst i ull – men det var for mye blanding og for lite ull.

Til slutt kom jeg til Stormberg, der fant jeg -.

En handlepose full var det jeg gikk ut med; Ullundertøy, turbukse, dunjakke og regnjakke. Den posen var jeg virkelig svært fornøyd med….eller innholdet da.

Dunjakken var i trangeste laget, så det er bare å jobbe på.

Kom i mål med skrittelleren i kveld.

 

Det var nok bra jeg fikk se realiteten i hvitøyet.

 

Forresten, legen sa også at jeg måtte bare fortsette med bading. Ute.

Så det så.

 

12 kommentarer
    1. God tur! Hver dag 😉 Tøff den legen din. Der fikk du høre det, ja. Burde hatt noen som sa det til meg jeg også. Men har nå kjøpt meg romaskin. Skal begynne å ro igjen når forkjølelsen snart er over 😉 Ikke flere unskyldninger her nå! Lykke til…til oss begge 🙂

      1. Takk, vi får både oppdatere og motivere hverandre. Nå har jeg tatt den lille morgenturen, men spørs om jeg orker når det er blitt sekkmørkt.Tenkte på det. Romaskin må være aldeles ypperlig, du får trent ikke minst magemusklene. Legen min er jeg fornøyd med, hun er veldig etterrettelig. Ønsker deg en fin tirsdag. Her er det straks jobb :).

    2. Lykke til! Om tre måneder er ståa en annen: Det er lettere å være motivert når en vet at en skal til sjekk. Klærne mine hadde krympet i klesskapet i løpet av det siste året: Jeg hadde gått opp mellom 5 og 6 kg. Har tatt av noe av det. 🙂

      1. Om tre måneder SKAL den det :D, ståa! Kjente det gjorde noe med meg det jeg fikk vite i går. Så fint at du har klart å snu trenden, med klærne :). Mine klær har den uvanen at de strekker seg. Men hadde noen som hadde blitt alt for store og som ikke lengre er det. Jeg hadde igjen ti kilo da det begynte å gå feil vei…så enkel matematikk tilsier det er noen kilo nå…..

    3. rart kor fort kiloane kommer på,ikke like fort å få dem av,men det som legger seg fort er lettere å kvitte seg med enn det som har kommet på over år,av det jeg mener å huske må det ha kommet fort på med deg,så dette greier du :=) lykke til,håper på fine dager fremover da

      1. Det får vi håpe du har rett i. At de forsvinner fort. Ja, disse kiloene kom virkelig fort på. Takk skal du ha. Ønsker deg også nydelig dager <3.

    4. Disse kiloene som plutselig omfavner kroppen, har en tendens til å lure seg på en… Tenker du klarer å få orden på det jeg til neste legebesøk. Lykke til 🥰

    5. Så flink du var i går😉 Med alt det nye turutstyret er det fint å fortsette.
      Det tar nok ikke lang tid før du merker helsegevinsten😊
      Ha en fin dag 😙

    6. Måtte smile til deg her altså. Min lege sa det samme, men lett er det ikke å gå ned i vekt! Jeg har frist til jul, ellert blir det tabletter, og det vil jeg ikke. Jeg startet for fullt i høst og det går sakte, men sikkert nedover. Det rare er at smaken forandrer seg med maten? I dag skulle jeg unne meg en skje jordbærsyltetøy på havregrøten, men det var ikke godt en gang! Heia oss, vi får jobbe på. Ut på tur i all slags vær og en gulrot i stedet for sjokolade. Jo da, det er til å leve med! 🙂

      1. Jaa, HEIA på oss <3. Går du for vanlig kosthold eller noen diett? Vurderer faktisk lavkarbo. Sønnen og kjæresten, bifaller det.
        Nei, vi vil ikke ha tabletter. I morgen tidlig bestiger jeg vekta, er plana. Da starter jeg. Egentlig. Sjøl om det blir to by-dager. Skjønner du har holdt på en stund, i og med smaken har rukket å forandre seg. Det er nesten verst å komme i gang. Dette skal vi klare!!!!<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg