Dag for framsnakk av Linda Sakseide

 

 

 

At blogging gir mye på mange vis, tror jeg de fleste som er her vil være enig om. Noen ganger møter en noen som gir et ekstra inntrykk.

 

 

 

 

Faktisk opplevde jeg at denne bloggeren var spesielt uten at jeg forsto helt hva dette handla om.

Hun brenner for en sak.

Såpass sterkt står saken at hun la ut en strikkagenser som premie for en quiz på noen for så vidt enkle spørsmål i dagen teknologiske tidsalder.

Jeg måtte bruke tid for å skjønne.

 

Noen blogger har et innlegg som gjør inntrykk.

Her er det hele bloggen.

 

Det er en ny bogger, og hun ønsker å syns.

Ikke for sin egen del, absolutt ikke, leser jeg i ett av innlegga.

Det er budskapet i bloggen sin hun vil fronte.

 

Og jeg tenker at budskapet må få plass. Plass i bloggverdenen, så langt unna rosa blogging en kan komme.

 

Nå er jeg bare en liten blogger, men ønsker at flere må få øye på denne.

For Linda Sakseide har et budskap om et HELT LAND.

 

Ikke mindre.

 

Hun med venner er i gang med å starte en organisasjon.

 

 

foto: lånt av bloggen til Linda Sakseide

 

Hun skriver om tilstanden Venezuela, et land veldig langt unna vår egen dørstokk og tv skjermer. Hun forteller at landet ikke er i krise,  hun bruker et så sterkt ord at landet har kollapset. Lønningene er horrible, utdanna folk som ikke får så mye mer i månedslønn enn hva en pakke ris koster. Om familier som ikke har mat, redsler, kriminalitet og store horder av innbyggerne som emigrerer.

Hun vil hjelpe, hun er igang, sjøl om det er en dråpe i havet, er det et hav for familiene som får hjelp, sier hun.

 

Jeg vil anbefale bloggen hennes, anbefaler at vi får løfta bloggen hennes opp.

Skriver om dette, få den til å syns.

 

 

 

Er dere med?

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Skal lese om bloggen🥰
      Veldig fint at folk engasjerer til å hjelpe. Det er mange som lider at vi trenger å åpne øyne for slike ting. I hjemlandet mitt er det også mange som trenger bistand. Og jeg prøver også å hjelpe der jeg kan🥰

      1. Det er viktig at folk engasjerer seg. Det handler om så mye, om blindhet, komfort, styresett og ikke minst fullstendig skeivfordeling av ressurser. Er klar over at ditt land har problem, men kjenner ikke til styresettet. Er klar over alle dere som reiser ut for å hjelpe. Var en gang i bryllup i din kommune, det var ekteskap mellom en ung jente og en eldre mann. Husker jeg var sint og lei meg, over at vi levde i et samfunn der unge jenter måtte ta slike valg. Heldigvis kan det bli fin kjærlighet ut av dette også, men ikke alle får det bra.

    2. Flott at du fremsnakker. 🤗 Nå er vi i farta, med fokus på tre generasjoner «avkom», så det blir mye fra/til på bloggen. God sommer. 🤗

      1. Takk,…og tror vi alle framsnakker inn i mellom. Har lagt merke til du var mer fraværende med innlegg, men av og til må en bruke tida på andre :). Riktig god sommer til deg og familien <3.

    3. Hjertelig takk BforB 🙂 Dette var helt fantastisk 😀 Jeg ser at du har fått med deg hva det dreier seg om, og jeg setter så umåtelig stor pris på at du og andre deler, slik at forholdene i Venezuela kommer frem i lyset igjen, så vi på et eller annet vis kan hjelpe, – enten det er ved å få budskapet videre så det kanskje kommer frem til de rette folkene som kan ha en viss påvirkning politisk, eller at den enkelte, de som har lyst og anledning, kan bidra til at noen flere får det litt bedre, med mat for et par uker om gangen.
      Nok en gang hjertelig takk for en makeløs framsnakk av et viktig budskap 😀
      Jeg vil være den dråpen som betyr “hele havet” for de jeg hjelper!

      1. Takk for ditt engasjement. Hadde en samtale med sønnen min i helga, han begynte å snakke om resten av verden og så klart handler det om mye. Egoisme og skeivfordeling, blanda med lite kunnskap, det er en dårlig miks. Men det å konkret gå inn for å gjøre noe i stedet for å snakke, er så bra. Jeg kommer til å følge med det du skriver, har også satt meg fore å lese det du har skrevet. Det er bare synd jeg ikke nådde så mange. Men ser du sjøl har begynt å nå flere gjennom det du skriver. Det er bra :). <3

        1. Hjertelig takk, BforB 🙂 Ja, det er noe med det å handle, – aksjonere på en eller annet måte. Ofte er det vanskelig å få starte noe, og som sønnen din sier, det er mange steder i verden som lever under tilsvarende forhold på enkelte områder og som også trenger hjelp. Jemen er et land der menneskene sulter og lider noe aldeles forferdelig, bare for å nevne ett eksempel. Vi kan ikke alle hjelpe overalt, men for meg så la det seg heldigvis sånn til rette siden jeg har venninnen min som er fra Venezuela og som har et stort nettverk og vet hvilke ressurser hun skal benytte seg av der. Så blandingen av mitt nettverk i Norge (og litt Spania) samt hennes kontakter i Venezuela, er vi det “perfekte” team i dette arbeidet.

          Jeg setter såååååå stor pris på framsnakkingen du gjorde, og selv om det ikke nådde så mange, så ser det ut til at noen flere vil sette seg inn i saken, så tusen takk skal du ha. At både du og jeg havnet utenfor topp-100 listen i dag hadde jeg dog ikke sett for meg hahahehe, – men, men, – sånn ble det gitt.

          Nok en gang, – hjertelig takk 🙂 Og det er fantastisk at du vil lese gjennom hele bloggen. Tusen takk 🙂

    4. Det er ikke alltid lett å forstå mekanismene her inne, hvordan noen havner høyt oppe og noen langt nede for så å falle ut. Mine innlegg forstår jeg det bedre med, nokså navlebeskuende innlegg…slik mange er. Men dine fortjener å komme opp fordi det handler om noe som er viktig for mange. Det som er fint her inne er at man lærer, lærer om andre liv, om mangfoldet og likheten mellom mennesker. Din blogg er absolutt en blogg som utvider horisonten.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg