En høstlig søndag nest siste søndag i sommer

 

 

Søndags formiddag. Jeg er trøtt og har lyst til å sove. Men får prøve å holde meg våken og gripe dagen.

 

 

Tror natta vart lang nok. Så det beste er om jeg får dagen til.

Sola skein da jeg sto opp, men har gjemt seg bak skyene.

Her sitter jeg i shorts og håpte på en smak av sommer.

Det er kaldt.

Både ute og inne.

Jeg er usikker på dagen min. Alle dager bør inneholde noe. Jeg føler meg som et fyrtårn.

Lyser framover og bakover -.

Altså, ikke noe fyrtårn for å berge andre “seilende”, men tankene mine føles at de vifter seg utover. Går bakover og framover i tid.

 

Egentlig slutter ferien min denne helga, men jeg har slengt på noen dager med avspasering. Det blir helt sikkert godt når hverdagen er i gang. Må starte med å få en oversikt over framtida. Har noen møter og hendelser nesten med det samme. Har noen frister å forholde meg til…

Kjenner pulsen stiger med en gang jeg tar tankene fram, så legger de bort inn til videre.

Bakover i tid har jeg skrevet om. Men fikk behov for en liten bloggepause etter siste innlegget mitt.

Fredagen gikk fint, mor kom seg til tannlegen. Etter tannlege gikk turen til Orkdal med mac’en min, fikk vite batteriet begynner å bli dårlig – men at det skulle holde et års tid til. Så fikk jeg med data’n hjem. Det var jeg glad for. Vi stoppa og handla på Kyrksæterøra. Samtidig som vi spiste der. Kjente at jeg var fryktelig trøtt siste kjøredistansen, jeg både kleip og klaska meg sjøl.

Da vi kom hjem til mor, satte vi på TV’n for å få med oss hendelsene i vår egen kommunen. Først var det fra sentrum. Etterpå like fra der jeg bor. Rulleskirennet opp Brekka.

Legger ved en video som Hemne Sparebank la ut fra området i 2019, opptaka som ligger ute fra i år var så grått og vått. 

 

 

 

 

Du må overnatte, sa mor.

Jeg ville hjem, men var så trøtt at det ble slik.

Så da ble det også slik det bruker å bli. Lang frokost og mye snakk. Mor setter veldig stor pris på det, hun har nok tid for seg sjøl. Og så klart fint for meg også. Vi snakker ikke om naboens gardiner. Hun liker å snakke om ting som har vært. Jeg burde være flinkere til å ta opptak og notere.

Jeg snakker om temaer for å utvide perspektiv. Frita mennesker og se bak mønstra. Hun er med i tankesetta og hun syns disse samtalene er gode. Om at vi alle er mennesker med våre gleder og sorger.

 

 

Og så var det godt å komme hjem i går, hjem til meg sjøl. Slo opp data’n og fant meg en lett serie. Behovet for ikke skulle noe var mer enn stort.

Men i dag er en ny dag, og nå ser jeg antydning til sol i et høstlig august.

 

 

Riktig fin søndag til deg som er innom bloggen min, det syns jeg er riktig så trivelig.

 

 

14 kommentarer
    1. Oi, har det virkelig begynt å bli høst hjemme?… Merker ikke så mye til det her i solens hjemland. Skal straks ha meg en hvileperiode ute i skyggen i godstolen min. Hvile for meg også. Og tanker. Målet er å tenke på alt annet en møll.

      Mora di ser ut som og høres ut som ei trivelig og fin dame! ♥

      1. Det har vært for tørt her. så tidlig gult. Du er heldig som har varme, om ikke møll…uff. Men hvile er viktig. Mor er absolutt trivelig, skal fortelle henne hva du kommenterte, det vil gjøre henne glad <3.

    2. Noen ganger må man ha en pause fra alt – noen ganger deilig å prate med mor og lytte på historie – og så deilig å komme hjem. Får håpe du finner roen de siste dagene av ferien din! God klem <3

    3. Føltes som det var akkurat som det skulle være. Kanskje akkurat den dagen kropp og hjerne fant «feriemoduset» på ordentlig. Hvor «tenkefremoverknotten» kunne slås av. 🤗 Da var det nok lurt å spe på noen dager. Savner prat og stunder med mamma. De kommer aldr tilbake. 🥰

    4. Ja, det blir et stort tomrom etter dem som forsvinner, og alle prater man ikke får ta lengre. De jeg har må jeg glede meg med <3.

    5. Det var nok godt du ble over hos din mor, det ble til glede for dere begge to. Hun ser ut som en koselig dame.
      Ønsker deg en fin uke 😊😎.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg