Gikk meg en tur ned til sjøen

 

 

 

Mildt, bart, søndag, hva passa bedre enn en tur. Men jeg drøyde det, så har jeg gått denne turen for noen uker siden, hadde det vært mørkt.

 

 

 

 

Men ennå holdt lyset til en tur.

Tenkte jeg ville se om vinden hadde gjort noe skade i skogen ned mot sjøen.

Fra huset så jeg flere trær var tatt på andre siden av veien.

 

Og det viste seg at det var mange nedblåste trær.

Det var flere splintra trestammer.

 

 

Regna ikke hvor mange rotvelter jeg så.

 

 

Men det var mange.

 

 

Her kan det bli mye ved.

 

 

Her dukka det opp en stor stein under treet.

 

 

Nede ved sjøen oppdaga jeg ett av trea vi bruker å festa hengekøyer til, var falt.

 

 

Trekrona lå utover sjøen.

 

 

Sjøen sjøl låg hemmelighetsfull og stille i dag.

 

 

Jeg kjente jeg var glad jeg ikke hadde vært i skogen da vindkreftene målte seg med trærne.

Det var mange som hadde gitt tapt.

 

Jeg snudde, mens jeg tenkte på bading. Enn om jeg bare hadde vrengt av meg klærne å hoppa uti.

 

En drøm.

 

Men dagen om dagen er ikke slik en ønsker.

Det er vanskelig nok å ha på seg klær når huda er tør.

Jeg får lyst til å sende fra meg en regle.

Men hva hjelper det?

 

Så jeg bare snur, glad for at jeg kom meg ut.

 

 

For slikt må til.

Gå bakker, gå i skogen, masse.

Det hjelper ikke på motorikken i hendene, men det hjelper på muskelmassen.

Turen opp gikk jeg ikke helt etter samme område som nedover.

Nye trær ser jeg ligger veltet.

 

Jeg må kalle inn til en ved-dugnad, men kunnskap om rotvelter.

 

Så er jeg oppe på ved enga, der et gammelt steingjerde er et minne.

Mørket som senker seg gir naturen en nesten eventyrlighet.

 

 

Jeg labber oppover med tiltrengte mange pustepauser.

Og så er jeg nesten oppe.

 

 

Skyene har fart.

Vinden har ikke tatt helt pause enda.

 

Da jeg kom inn i hus måtte jeg tenne lyset, for det hadde blitt mørkt.

Det gjorde godt med turen, trist å se vindens herjinger, men får jeg en dugnadsgjeng bør det bli ved til flere enn meg.

Og så er jeg glad for at jeg kom meg ut.

Det gjorde godt for en dame som ikke vil innse at helse og alder ikke er på parti.

 

 

 

 

 

24 kommentarer
    1. det er godt å komme seg ut ja ,vi fgikk også en tur gjennom skogene på synfaring,vinden hadde fare fint i skogen men velta et par like oppom huset så der skal vi vede ved neste høve mannen drar fram motorsga :=) er det du som eig skogen ned til vannet ? da har du veldig masse ved om du får til en dugnadsgjeng

      1. Så bra det ikke gikk så ille ut over skogen. Traff en nabo i kveld som fortalte vinden hadde tatt rundt 150 trær for henne. Nå har jeg bare gått ned til sjøen, og det er min grunn, ja. Så tenker også på det, at det kan bli en del ved. Men har ikke sett rundt om ellers på eiendommen, så det kan så klart være flere trær.

    2. Alltid deilig å få gått seg en tur – og greit å sjekke ut hvordan det ser ut etter vinden! Litt å rydde, men som du sier – det blir ved! Fine bilder <3

      1. Viktig å komme seg ut, men jeg har vært dårlig på det en stund. Er absolutt en del å rydde opp i, får håpe jeg får fatt i motorsagkyndige :). Klem <3

    3. Så fint det e, med fargan og tanga og alt. Te tross for velta trær. Glede mæ te dugnad <3 må få styr på motorsagkunnskapan mine først.

      1. Har vi hatt ætj bar me motorsagkompetanse, ha d hjelpt, har nånnj håndsage å :D. Ja, d fine fargå no å, å så lyse <3. Klæm

    4. Jammen har det vært mye uvær der som har gjort så mye skade. Godt du kom deg ut, man angrer jo aldri på en tur…
      og det gjør godt etterpå. Du skulle ha bodd i syden noen måneder i året? Har du tenkt på det? Jeg planlegger det når jeg pensjonerer meg om ikke så mange år…

      1. Etter en stund gjør det godt, i går var det ikke godt etterpå :D. Men må til. Ja, har absolutt tenkt den tanken, i varmen når det er som mest uutholdelig her <3. Kanskje finner vi oss et varmt land begge, i framtida :).

    5. Det var en del falne trær ja. Heldigvis bare et like ved oss, men det skal hyttenaboen få ta seg av, for det er ved veien hans. 😉 Godt å gå slik i skog og mark. Beste for kroppen, om den orker det. Ønsker deg en god dag! Klem <3

      1. Takk, ja jeg liker denne bakskogen, så har tatt menge turer der. I går var ikke kroppen i godt humør etterpå, men i kveld fikk jeg meg også en tur ut og i kveld fungerte det mye bedre. Jippi 😀 <3.

    6. Godt og få vært litt ute, selv når formen helst skulle vært bedre ! Vind kan gjøre store skader helt klart….. sjelden det blåser såååå voldsomt her..men kan være ganske heftig noen ganger ! Fin ny uke til deg <3

      1. Fikk større respekt for vinden etter denne perioden, sjøl om jeg opplevde nyttårsorkanen i 92. Godt å slippe for mye vind. Takk, riktig fin uke til deg også <3.

    7. Så godt for kroppen med sånne turer. Men så mange trær som hadde falt ned. Her blir det mye å rydde. Jeg synes det å gå tur ut klarner hjernene. Jeg har ofte hatt lyst til å hoppe ut i sjøen som du sier, men jeg gjør det ikke. Når jeg er helt alene så kan så mye skje. Det er jo aldri andre mennesker i nærheten på denne tiden av året. Men til sommeren, da skal vi bade!!!! Klemsiklem 🙂

      1. Ja, blir nok mye rydding. Har ikke vært over alt heller. Men enig, en tenker bedre etter å ha vært ute. Og når sommeren er her…det blir så godt. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg