Lett som en fjær og sterk som en løve

 

 

 

Med musikk på ørene inntar jeg kvelden. For jeg trenger den balsamen som musikken gir.

 

 

 

Ute er dagene de nydeligste dager du kan tenke deg.

Om dagen, i dag var det 15 pluss.

I livet mitt er en stille storm.

Men jeg klarer det.

Det er bare for mye på en gang. Som en brottsjø.

Nå er det oftest slik at det kommer mye av det samme på en gang.

 

 

I kveld dro jeg på en middag jeg var bedt på.

Min gamle arbeidsplass, mange hadde kommet til og noen kjente jeg godt fra før.

Før jeg kjørte tenkte jeg at det var et par jeg kjente godt, men så var det mange…

Hadde nesten følelsen av at folk kom stormene til, at jeg skulle hatt flere hoder og flere munner.

Var så mange jeg gjerne ville ha snakka med. 

Jeg fikk blomster og en vase/lykt som takk for åra.

Hadde faktisk forberedt noen ord om de 15 åra jeg hadde vært en kollega. Men det var ikke var plass til det, noe som var helt greit. 

Hjemme fikk jeg satt buketten i vasen.

Skal kose meg med synet.  

Er veldig glad i blomster, så bra jeg ikke fikk de da jeg slutta for godt over et år siden. 

Ellers er jeg, som jeg skrev i starten, i en brottsjø om dagen.

I dag tok jeg fri for å være ute i det fine været.

Jeg brukte mest tid på å gå gjennom gamle dokumenter. Tok kontakt med banker, må se på muligheter og valg. Fikk sendt inn bestilling på hva jeg får fra Klp. Det neste er hva jeg får fra Nav, som pensjonist.

Er litt forvirra over noen ting, derfor leting i gamle dokument. Så da møter jeg alle disse åra som er gått, alle problemer og alt strevet. Møtte tida da jeg nesten holder på å dukke under og miste taket.

Det koster noe å gå gjennom denne historikken.

 

Og så kjenner jeg et stort NEI!

At det er nok nå, at jeg ikke vil ha alt dette som har har hatt så høye “pris”.

Jeg vil bare ikke ha det.

Kvelden er atter her.

 

Jeg får virkelig øvd meg på å ikke tenke. For jeg nekter på å gå i dybden, jeg vil bare ikke.

For når det er nok er det nok.

Jeg vil ikke ha bekymringene, jeg vil ikke dra på all sorgen, ikke ta innover meg andres gjøren og valg.

Jeg vil ha friheten til å være den jeg er.

 

Nå skal jeg kose meg med blomstene og musikken.

Jeg er lett som en fjær og sterk som en løve!

For jeg har en ny start.

Den starten er ærlig og sann, det er det jeg vet.

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Nå skal jeg kose meg med blomstene og musikken.

      Jeg er lett som en fjær og sterk som en løve!

      For jeg har en ny start.

      Den starten er ærlig og sann, det er det jeg vet.

      Så fint å avslutte innlegg med disse orda 🙂 Du er en løve! klems

    2. Du er sterk som en løve – og når du føler deg lett som en fjær – da blir det bra! Skjønner godt at du ikke vil grave deg tilbake – det er aldri gunstig! God klem til deg <3

      1. Det er det å få tak i de tankene en ikke vet en tenker, den en fikk plantet som sannheter. Slå de av å bli den lette fjæren med styrken til en løve. Klem <3

    3. Gode tanker til dæ 🥰
      Kjenner meg så godt igjen i dette med å gå i felle og grave seg ned i tanker. Min redning ser ut til å være ei bok legen min anbefalte meg å lese her for noen måneder siden – Lev Mer, Tenk Mindre. Selv om jeg enda har en lang vei å gå, er livet mitt blitt utrulig endra siden jeg leste den.

      1. Veldig interessant dette, ikke grave seg ned, skru av tankene… ikke «plage» seg sjøl det en ikke har bruk for. Søkte ette boka i Storytel, uheldigvis var den ikke der. Syns alt dette som beriker, staker ut nye og bedre veier er så enormt fint. Og det er så fint å lese det du skriver, Helene <3

    4. Kloke tanker. Det er ikke lett å “gå gjennom” livet på den måten. Men det er lurt å innse at gjort er gjor, og så fortsetter vi. En rar ting med pensjon og den tilværelsen, men det går seg vel til. Herlig å få blomster da, det gjør godt. Ha en fin fredag. Klemsiklem:)

      1. Nei, å gå gjennom sin egen historie i stor «dose» kan være krevende. Men heldigvis forstår jeg på en måte livet mitt, det er logisk. Spent på den pensjonisttilværelsen, enda er det ca. 1,5 år igjen, håper jeg greier å stå i det. Blir for lett sliten. Ja, blomster er veldig fint 🙂
        Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg