November i foto og handling

 

 

 

 

 

En ny dag som stormer fram, med sitt. Og en dag som er ferdig, også med sitt.

 

 

 

 

Det er stille i huset.

Vi ble sittende lenge oppe i natt, så film; «Jokeren».

Da var det kommet til sengetid for lengst, for min sin del.

Vi hadde blitt en til i den lille flokken, kjæresten til yngste hadde kommet.

Hadde laget og spist en rett som vi har nesten likt opp. En rett jeg fant her inne for veldig mange år siden og som jeg både anbefaler og deler.

Men som sagt, vi har laget den så mange ganger og når vi får den på fatet er det fortsatt like godt.

 

 

Tidligere på dagen foreslo yngste en tur ut.

Hun hadde plukka fram igjen fotoapparatet sitt og hadde lyst på en fototur.

Jeg var ikke tung å be.

Og sjøl om det regna og var skikkelig ufyselig, så var det vakkert likevel.

Deler bilder hun tok.

 

foto:ingrun

 

Jeg viser mine i neste innlegg.

 

Første bildene ble tatt inne, gjennom glassflasker og vindu. foto:ingrun.

 

Eksperimentering med lukketid. foto:ingrun

 

Trær og luft. foto:ingrun

 

Perspektiv. foto:ingrun

 

Er det en bamse på stubben? foto:ingrun

 

Motiv over alt. foto:ingrun

 

Tåke. foto:ingrun

 

Regn. foto:ingrun

 

Linjer. foto:ingrun

 

Ett blad igjen. foto:ingrun

 

foto:ingrun

 

Nå skal jeg straks gå i gang med en gammeldags søndagsmiddag, en jeg nesten aldri lager. Kjøttkaker.

I dag drar hele gjengen inn til mor hvor vi skal spise middag.

Det er Alle helgens dag og markering i kirka av de som er gått bort det siste året.

I sommer døde en av mors brødre, en onkel/farbror jeg satte veldig pris på. Skal ta med mor i kirka.

I fjor var ikke hun der da minnet etter far ble markert, for da var hun så syk at det hadde kunnet gått samme veien for henne også.

I går kveld var vi og satte lys på fars grav.

 

Livet og døden, slik er det. Og så har vi kjærligheten.

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. artig å eksperimentere litt med bilder og motiver har man mer enn nok i Norge:)
      Familiekos er gull verdt.
      Vi er ferdig med allehelgensdag dag forrige søndag her på Filippinene:)

    2. Mange fine – og annerledes bilder! Kjøttkaker til middag er deilig, altfor lenge siden jeg har hatt det igrunn! Godt du har kosa deg masse med dine! Klem <3

    3. Så flotte bilder!🤩
      Hun er skikkelig flink.👍🏻
      I dag har nok mange vært på kirkegården.
      Det er fint at vi har slike dager der vi kan minnes de som har forlatt jorden.🤗

    4. Flott. Jeg likte det med damen (deg?) bak stråene. Det var så eventyrlig. Ja , så var det allerhelgen igjen, og folk tenner lys. Jeg hadde for lang vei til graven jeg ville ha besøkt, men mange tanker kommer på en sånn dag. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg