Det er enkelt berre stort

 

Nokre gong inneheld livet så mykje at det kan være vanskeleg å fatta. På så mange plan.

 

Så er eg attende i mi eiga verd. I stolen min. Ein månad har passert.

 

I dag vakna eg tidleg i mi eiga seng, laga meg havregrynsgrøt til frukost med blåbær på. Tok på meg treningsklede og tok med meg boffen. Vi køyrde inn til foreldra mine. Der gjekk eg meg først ein tur opp til ei seter – men aller først greidde eg å rote meg vekk i skogen. Tenk det.

I går køyrde eg meg vekk. På tur heim skulle eg ta ein snarveg og køyrde feil. Men eg rota meg inn på rett veg att, etter ekstra køyretid. Akkurat som eg ikkje fekk nok bilkøyring.

 

Men det var skikkeleg godt å sjå fjorden min framom meg da eg kryssa fylkesgrensa.

Laurdag køyrde eg og feil, men eg fann fram. Eg fann absolutt fram. Eg har hatt ei heil fantastisk helg med svært sterke naturopplevingar. Fjord og fjell, frukttre i full bloming, og blå himlar. Vegar som gjekk bratt i store svingar. Fjellvatn som spegla naturen rundt som ein mest vart svimmel. Eg kunne ikkje sjå for mykje, på alt.

Fjordar djupt under meg medan eg køyrde opp, opp og opp.

At det finnest så mykje vakkert. Og eg tok for meg berre ein liten del av landet vårt. Og eg tenkte……dette skulle alle få oppleva, det som eg opplevde no.

Det var dei store kjenslene som var i sving. Alt var fantastisk og sterkt. Det er godt og ta dei fram. For dei vil gjerne verta bruka.

 

I går vart og spaninga stor. Da eg skulle over Sognefjellet. Men heldigvis var det i går. I dag er vegane stengt og folk har vorte berga ut frå der eg for i går.

Og før helga starta hadde eg siste kvelden må Muritun. Vi hadde avskjedskveld, og dagen etter reiste dei andre på gruppa.

Så sto eg der igjen da, følte eg var i eit minne. Fekk mest lyst til å gråta. Den siste kvelden skulle eg så mykje, eg skulle skriva her, eg skulle snakka meg folk på telefon og eg skulle på tur. Men denne kvelden gjekk og fort. Men eg fekk med meg turen. For turen var viktig. Turen gjekk opp til Klovsetsetra, det vil seia …… eg stoppa litt før. Om ikkje hadde eg ikkje nådd kveldsmaten. Slikt er også viktig :).

Så eg avsluttar med å legge ut nokre bilete frå turen med eit stille takk for meg og gleda over det nye livet som ligg framom.




Her snudde eg.




 

16 kommentarer
    1. Hørtes ut som en bra start hjemme da :)..litt rart når slike opphold er over ja…men man kan jo ikke bli der heller…fint du fikk med deg den turen da..så flott ut på bildene :))
      Godt du kom deg over fjellet i tide :)) Nå håper jeg du drar nytte av tida på Muritun og klarer å bruke mye av det du lærte der hjemme også..men det blir litt annerledes hjemme , med ansvar o.l..
      Nå får bare sommer ,sol og varmen komme ..Klem til deg <3

    2. hvelkommen hjem igjen 🙂 det er rart å komme ut av boblen en har gått i på muritunet,men slik en deilig tur dere fikk på slutten da ,jeg har gått opp til den setra en gang,det var vel på mitt første eller andre opphold hi hi.
      Godt du ikke skulle over fjell i dag ja,sitter her og ser snøen i fjelltoppane,ikke noe drømmevær no i juni da,men det blir vel bedre får vi håpe.Her har det mest gått i hagearbeid og min nye grønnsakshage begynner allerede å bære frukter :)) du får kose deg no da og lage en fin plan for dagene som kommer

    3. Sikkert godt å komme hjem…og samtidig vemodig. En blir litt i ei “boble” når en er på rekreasjon. (Jeg har vært på rekreasjon to ganger – for mange år siden.) Mektig natur der du var! Ganske mektig natur der du bor også! Godt at du ikke ble en av dem som måtte berges ut. Det hadde blitt en voldsom avslutning på rekreasjonsoppholdet! 😀

    4. annebe: Et slik opphold blir og skal bli historie, men rart så oppslukt en blir av tilværelsen der og får ferie fra den utenom.
      Den turen over fjellet vil jeg nok tenke meg nøye om før jeg tar igjen, den var ganske nervepirrende. Men samtidig var det veldig fascinerende denne helga før jeg reiste hjem. Men nå er jeg her, og i dag skal jeg ta tak :).
      Og i dag kom i hvert fall sola her :). Håper du også får en super dag. Klem <3

    5. Så flotte bilder fra herlig natur. Ja, det er godt å komme seg ut og det er nye opplevelser bak hver sving. Det er mye krefter i positivitet og glede. Nyt dagen!

    6. fruensvilje: Takk kal du ha :))). Det er rart og godt å være hjemme igjen. Klovsetsetra var vi oppe på under oppholdet, på min egen tur stoppa jeg i svingene under den. Men gikk bare fra parkeringsplassen.
      Gjett om jeg var glad for at det ikke var i går jeg tok turen over fjella, det var fryktelig spennende på søndag også…med etter hvert tåke og sludd og veier som virka isa…og med mine sommerdekk. Måtte kjøre i 40 i store parti.
      Så herlig med grønnsakhagen din, jeg må nok til og fli i hagen jeg også. Skikkelig gjengrodd her.
      I dag skal jeg jobbe med planen, i og med jeg var for sliten på søndag og ikke rakk det i går.
      Ha en riktig fin dag :))))).

    7. karidansen: Det er godt og være hjemme, men livredd for å havne i passiviteten før jeg reiste. Men syns det er godt å fortsette på egen hånd, finne ut om jeg kan kjøre “skuta” på egen hånd. Du har erfaring skjønner jeg på en slik bobletilværelse :).
      Jeg har bevega meg i så mektig natur både under oppholdet og i helga da jeg tok meg en tur ukjent farvann (litt plaga av sjøens termologi i dag tydeligvis :). Men det har vært en fantastisk opplevelse, intet mindre. Naturen her jeg bor ble egentlig veldig snill og tam nå, før syntes jeg fjella var høye og bratte :)))).
      Veldig glad for at jeg kom meg ut av den fjellstrekninga, det var spektakulært og nervepirrende på søndag…..stakkars de folka i går.
      Ha en riktig fin dag :). Klem

    8. natheless: Takk, ja naturen var helt fantastisk. Og du har så rett, faktisk bak hver sving er det nye opplevinger :))). Positiv glede er kjempegodt :)). Dagen skal nytes, og du må også nyte din :).

    9. Jeg kjenner meg igjen i det å kjøre/gå feil. Alt ser så forvirrende ut av og til. Og jeg eier ikke stedsans. Men nå er jeg ikke så redd for det lenger. Før jeg var jeg en ordentlig pyse. Men nå kjører jeg på 🙂
      Oppholdet ditt på Muritun høres helt fantastisk ut. Alt det flotte jeg har lest. Alle erfaringene du har gjort. Jeg er sikker på at det vil være en god ledestjerne for deg. Men helt klart er jo ting litt annerledes hjemme. Men du har jo nå fått kommet deg litt bort, fått andre inntrykk, lært mye, og ikke minst, du har kommet inn i det å komme seg ut litt 😉 Så det må du fortsette med, gå turer. Selv en liten tur er bedre enn ingen tur. Og naturen, den har vi jo i hele landet. Det gjelder bare å se den. Faktisk se etter, i hverdagsstresset 🙂
      Nyt gleden over en ny start. Det har du virkelig fortjent <3
      Velkommen hjem klem fra meg til deg <3

    10. Eva: Takker for de koselige ord. Jeg har en plan om minimum 30 minutter ut daglig. I kveld gikk turen ned til sjøen. Og ja, det er mye vakker natur.
      Jeg skulle bake brød i ettermiddag, og du verden hvor strevsom det var….så kjenner jeg har vært ute fra praktisk jobbing – men det skal bli bedre. Og denne måneden på Muritun har absolutt gjort meg godt.
      Jeg nyter dette og tenker jeg må passe på som en smed for at jeg ikke faller sammen igjen.
      Det er godt og være hjemme, og boffen fotfølger meg nå. Den vil nok ikke jeg skal forsvinne igjen :).
      Klem :))))))

    11. Mariann Sæther Tokle: Ja, ukene og tiden fyker…. Takk for at du syns det, denne gangen er det mobilen som har gjort nytten :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg