Glade jul og alt som daler ned fra skjul

 

 

 

 

Lørdag i dag og lørdag om en uke er to forskjellige dager. Veldig forskjellig.

 

 

 

 

Om noen har sagt jeg skal få slippe jula i år, så her jeg nok blitt skuffa.

Det som er største problemet er at jeg virker så dårlig. I kombinasjon med tid, blir det en dårlig kombo.

Jeg tar svalestup inn i oppgaver for bare å oppnå mageplask.

Dette er trenden om dagen.

 

 

 

 

Jeg skriver noen setninger og så er jeg i gang med andre ting.

Slik kan både lørdag og søndag gå -.

I dag er vi ved mandagen.

På radioen lover dem skikkelige glatte veier.

 

Ferieuka mi er over.

 

Om jeg skal tilbake til lørdagen, så fikk jeg stekt smultringer og havergynskjeks før jeg pakka veska og dro til mor. Hadde med en deig av rømmebrød. Mor har krumkakejern, en nabo hadde lånt det og skulle komme innom med jernet.

Da jeg kikka i posen var det ikke ledning der, så spørsmålet var hvor den hadde tatt veien. Naboen hadde brukt egen ledning.

Det er såpass lenge siden mor hadde laga krumkake, så hun huska ikke hvordan dette var.

Fant ikke noen ledning, så da var det ett håp igjen, takka…

Den sto hjemme hos meg, så deigen med tilbake igjen på søndag.

 

 

Lørdagskvelden så vi på julefilmer, spiste pizza og smaka på juleøl.

Jeg fikk vaska en maskin med klær for mor og hengt opp. Henta opp flere poser med ved, før jeg tok veien hjem etter slufsete sluddeveier på søndag.

Heldivis kom jeg meg opp hjemme og litt etter kom brøyteren, men i natt har det snødd igjen…

 

 

Jeg var glad da jeg fant ut at ledninga til takka kunne brukes, så da fikk jeg baka ut og stekt rømmebrød i går kveld.

 

Før jeg la meg fikk jeg skrevet lister over oppgaver jeg gjerne ville få unna meg før jula, mat som står igjen og lage og mat som skal kjøpes inn.

Hadde også en liste over jobb på jobb, men den ble ikke noe notert noe..

Fikk også rota sammen en kransekakedeig, av de skålda mandlene som hadde tørka et par døgn, før natta fikk komme.

 

Og i dag våkna jeg litt over seks, støvsugeren som sto midt på golvet, den virka dårlig i går, men det hjalp og få tømt posen. Da sugde den slik den skal.

Jeg skal innrømme at støvsugeren og jeg er ikke de beste vennene.

Fikk støvsuga teppet.

Jeg hadde en plan -.

 

Etter flere år tok jeg fram en dampvasker som jeg kjøpte…ja, akkurat, for flere år siden. Og den skal også kunne fungere til tepper.

Før helga fikk jeg vaska ned badet med det samme redskapet.

Så i dag har jeg fått unna meg dette og kunne krysse av på lista for rensa teppe.

 

Nå står glasset med lime igjen å drikke, ut å måke av bilen, dusje og akkurat nå skjønner jeg at jeg tulla… Tenkte å skrive at jeg skal smøre meg en matpakke, men det skal jeg da ikke – i dag er det julelunsj på jobben.

 

Denne uka, siste uka…nokså rart.

 

Siste uka på en arbeidsplass jeg har vært en del av i i 15 år.

Men ikke tid til vurderinger og følinger rundt dette temaet nå.

Jeg må være på plass til møte på Teams klokka ni.

 

Ha en riktig fortreffelig dag.

 

 

 

 

 

 

20 kommentarer
    1. God mandag! ☺️
      Du har fått unna masse i helga du, og det blir jul enten vi har fått gjort det vi tenker eller ei.
      Ønsker deg en fin siste uke på denne arbeidsplassen. 🥰

      1. Ja, jula kommer, ble liksom litt for mye å tenke både på jula og nedrigging av arbeidsplassen. Slutt med å gi det plass, sa sønnen min i går…men ikke alltid like lett å styre disse tankene og følelsene. Ønsker deg en god tirsdag. Klem <3

        1. Nei, det skal jeg være veldig enig med deg i. Noen ganger blir det for mye som skjer, og tankene kommer. Spesielt om nattan 😉 Håper det roer seg for deg nå. Også kan vi glede oss til et nytt år snart 🙂 God klem <3

      1. Takk, ble visst litt mye oppramsing…for da virker det at en har gjort mye :D. Vurderte faktisk å hoppe over denne jula her tidligere i høst. Riktig fin uke til deg også. Klem <3

    2. Du har fått gjort masse juleforberedelser.🤩🎄🎁
      Kos deg denne siste jobbuka i gammeljobben.🤩

      1. Tror hodet mitt tror det er så mye mer styr enn hva det egentlig er…dette med jula :). Takk, det skal jeg prøve…muligens jeg velger å dra innover på jobben i romjula for å «kjøpe» meg litt mer tid før jul :). Ønsker deg en god tirsdag <3

    3. Litt krumkakeaktig, men rømme i den, ellers like sprø og «tørr». Godt er det, men tror magen gruer seg til jula…blir så mye «kraftmat».
      Å ha ansvaret for to hus er litt for mye, kjenner jeg.
      Fin førjulstid til deg. <3

    4. Det ble my styr før du fikk laga krumkaker, men det BLE bakst! 😀 Håper møtet ditt gikk greit, og at du nyter førjulstida. Synes det høres ut som du har fått gjort mye. Jeg var så “smart” at jeg vasket komfyren i går, og siden har jeg ikke klart noe som helst. Skulle så gjerne hatt mye mer energi når jeg har sånn vaskelyst… Får stole på at det blir bra nok likevel.

      1. Håper jula di og energien din har passet i hop. Skal lese meg opp etter hvert, hos dere alle, etter hvert som hverdagen er tilbake. Klem <3

        1. Tusen takk, det gikk bra ei stund, men nå har jeg hatt noen “soningsdager”. Håper du har gode dager! Du trenger ikke stresse med noe, alt har sin tid 😉

          1. Har det…sin tid. Men regner med at når hverdagen igjen kommer mer tid.
            Skjønner, ikke godt med slike dager – med godt når de er over, vil jeg tro <3

    5. God morgen 🙂
      Du får unna – det er helt sikkert… og jeg satt liksom og tenkte at en slik skulle jeg hatt til teppene.. vasket ned badet… huff huff huff… det har jeg IKKE gjort… huff…. nei jula kommer og går og vii med den… så tar jeg det langs med 😀
      God klem til deg og ta vare på helsa di <3

      1. Den damperen er grei, men har brukt den svært lite før jeg kom på den før jula :). Takk for fine ønsker. Som jeg sa til Kari over her, at jeg etter hvert får lest meg opp hos dere. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg