Siste lørdag før det vi venter på

 

 

 

Det nærmer seg. Jeg må nok til å lage meg en plan, ingen vei utenom.

 

 

 

 

Helga er nesten helt min.

Det vi si, jula sin.

Hva rekker jeg å bake, hva må ellers ordnes i…

 

 

Seks dager igjen.

To av de er brukt opp allerede. En skal alt være ferdig.

Lille julaften ønsker jeg å være ferdig.

 

Så må jeg nok pynte hos mor. Kanskje jeg skal ta med meg treet inn til henne i morgen, jeg skal overnatte for på mandag skal hun på sykehuset for å sjekke.

 

Jeg har lesset på med andre gjøremål, blant anna tur til optikker. Regner med at synet mitt har satt seg etter min operasjonen, og jeg kan nok ikke unngå briller.

Kjenner jeg sliter for mye med lesing.

Så da spørs det hvor mye jeg kan utsette mora mi for med denne byturen.

Tenkte å få gjort unna handlinga på vinmonopolet også.

 

 

I går, etter jobb, var jeg innom å hadde første julehandel.

Det vil si, jeg har kjøpt inn kveite og lutefisk.

Jeg utfører.

 

 

 

 

Det har vært for mye denne høsten.

Det er kanskje alltid mye.

For alle.

 

En kan ikke gjøre noe med det som skjer eller muligheter-.

En står igjen med to løsninger, ene er tankene. Men kan en tenke bort slitenhet, blir spørsmålet…

Og så kommer dette med å ta hensyn til seg sjøl, opp.

Litt av en floke dette.

 

Men dette skal opp på agendaen neste år.

Nå er det snart jul.

 

Jentene kommer hjem dagen før lille julaften, sønnen vet jeg ikke når kommer og faren kommer nok på juleaften.

 

 

Det blir bare oss julekvelden.

Første juledag har jeg bedt mor og lillesøster både til julefrokost og middag.

Ingenting er så koselig som en lang julefrokost.

 

Den er viktig.

 

 

Men da kan jeg ikke sitte lengre her, gjøremåla kaller.

 

Hvordan er din lørdag før svartsøndag?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Visst ikke at svartsøndag va ordet for søndagen før jul! Bli så godt å kom heim. Nyt helga DI ❤️❤️

      1. Vesst du itj d??? Oj, her ha æ forsømt mæ :D. Du ha sekkert hørt historien om sauhau på middagsborde, d va svartsøndagsmat…men vart bærre prøvd denj æne gongen da æ va lita.

        1. Jaa har hørt den! Greit at det ble med den ene gangen kanskje. Rart uttrykk! E det fordi det e den mørkeste søndagen i året?

          1. Tru d handla om at da kunnj æn vask å styr å stå på.

            I wikipedia står: “Svartsøndag (noen steder kalt skittensøndag) er i norsk tradisjon siste søndag før jul.

            Navnet kommer av at søndagen er nær vintersolverv i tid.[1] Aktiviteter som ifølge tradisjonen ikke var lov å utføre på en søndag kunne likevel gjøres på svartsøndagen. Da skulle alt gjøres ferdig til jul.”

    2. Det er viktig å få seg noen pusterom selvom det snart er jul! Jeg klarer ikke å henge i stroppen hele tida lenger – og bruker skauturene som rekreasjon fra å fyke rundt! Godeste klemmer og lykke til med alt du skal gjøre! 🙂

      1. Du er så dyktig med å komme deg ut på turene dine, skal prøve å herme etter deg når et nytt år begynner. Vet at skogen er god på mange måter. Og en må unne seg pauser. God klem til deg <3

    3. Ja, det å ha en plan er halve jobben. Jeg skal også planlegge uka i kveld, så går det mye enklere føler jeg. Lykke til med alt fra meg. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg