Snø pluss snø og snø i mente

 

 

 

Blå kveld har våren i seg, til tross for all snøen. For snødd har det, som om året ønsker den mest snørike vinteren ever…

 

 

 

 

I går starta dagen etter lange veier med skummelt under hjula og under føttene.

Jeg gikk sidelengs ned en bakke og sto.

Det var arbeidstid og møte.

Litt kjedelig da jeg skulle vise en presentasjon at noen ble overivrig med å snakke om noe som dukka opp i hodet av presentasjonen.

Men denne dagen gikk også over, etter rydding og kasting av søppel gikk turen hjemover.

Det vil si, mor hadde fryktelig lyst på besøk. Hadde ingenting å si at jeg ikke hadde spist middag og hadde hatt en lang dag.

Da jeg kjørte opp dit jeg måtte parkere var det ikke plass.

Så det endte med at jeg ringte å sa at jeg kom i dag i stedet.

Fikk handla for lillesøster i stedet før jeg dro hjem for å lage meg middag.

 

 

Kjente at jeg var så sliten at jeg var nokså nærtagen. Så det at det verken var brøyta opp til meg og at jeg var satt opp som sistemann med et foredrag i slutten av mars, gjorde ikke det følelsen bedre.

Men det er rart hvor godt det kan hjelpe med søvn.

Så i dag var det på ‘an igjen.

 

Hadde time for blodprøvetagning, da jeg gikk fra legekontoret sa jeg at jeg hadde sagt opp revmatismen. Får høre om hva de sier på St. Olav neste uke.

Jeg kjører innom en butikk for å handle inn til lunsj før jeg kjører opp til mor.

Glatte veier i dag også, så da jeg møter en bil på tur ned da jeg er på vei opp, og kjører inn i en oppkjørsel er det umulig å få bilen videre opp.

Den bare vrir seg.

Jeg får på mirakuløst vis snudd den helt i rundt og kjørt den ned for så å starte på nytt.

 

Bildet er tatt av Jerzy Górecki fra Pixabay

 

Jeg ble hos mor resten av dagen. Vi spiste lunsj, jeg tok et møte på teams, altså litt jobb, og vi spiste middag sammen.

Hun syntes jeg godt kunne overnatta også.

 

 

Men jeg er hjemme, hos meg sjøl.

Ikke brøyta i dag heller.

Han som har tatt på seg brøytinga var syk, så en ung gutt skulle ta seg av dette til så lenge. Men han har ikke vært her.

Jeg måtte kjøre meg til mange ganger og presse bilen, før jeg sto parkert der jeg bruker.

Men…i morgen er det lova mange pluss og full sol.

Ellers blir det enda mer pluss og regn, så jeg tror denne snøen skal får «føtter» å gå på.

Gjett om jeg gleder meg til det.

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Ja nå kan bare denne snøen få tusen bein å løpe på!!

      Si opp revmatismen er jeg med på! Masseoppsigelse!!! 😀 klems og gode ønsker for den nye dagen <3

      1. Takk skal du ha, kanskje du blir med på «oppsigelsen» du også :). Vil verken ha snø eller betente ledd. Men må si at jeg ikke skal klage, har vært fantastisk bra i senere tid. Stor klem <3

    2. Ja, det har snødd her også. Vart litt kaos. Jeg måtte ut med bilen, men kom oss heldigvis velberga hjem både bilen og jeg☺️ Så kom sola, og den varmer skikkelig nå om dagen, og da er det vel håp om at snøen smelter en gang i år også🤗

    3. Huff!🥶❄️
      Denne vinteren har vært lang og veldig snørik. Det er ikke bare-bare å komme seg fram dit man skal.😨
      Nå får vi håpe det er vår snart.🤩

      1. Ja, vi håper STERKT på vår. Det blir fantastisk godt når den er her. Tror nesten det har vært et snø-år over hele landet. <3

    4. Vått, grått og glatt her også.. ønsker meg sol og varme 🙂 Det meste kjennes litt mer utmattende /vanskelig når man er sliten fra før.. da er det deilig med en natt man sover godt… God helg og klem til deg <3

      1. Det blir så godt når sola og varmen er her igjen <3. Kan tenke meg det føles ekstra utmattende. Ønsker du får en nydelig vår med masse godt og vakkert, ikke minst en boost av energi. God klem til deg <3

    5. Vinteren har nok kommet for å bli en liten stund enda, her i Oslo også. Det er utfordrende å kjøre når det blir sånn. Jeg er så glad for at jeg bor sånn at vi har en betalt vaktmester som brøyter unna snøen nede i gården. Nå banker helgen snart på døra, og da er det helg. Selv er jeg fortsatt syk og holder meg inne, og håper det snart går over. Ønsker deg en fin fredda, klems 🤗

      1. Ja, nå skulle alle hatt en vaktmester :D.
        Så kjedelig at du er syk, ønsker deg mengder av god bedring.
        Veldig godt når helga er her, i dag blir det en hjemmelørdag her. Klem <3

    6. Det har vært slitsomt med all snøen nå, og ekkelt å kjøre.
      Jeg har sluppet det, men utenfor oss her er det bare slushføre. Har heldigvis tint masse i dag 🙂
      Tenker på deg hver gang det snør veldig, og håper du får måkt veien. Ikke enkelt å bo i en bakke 😳🥰

      1. Vi har hatt nok vinter denne vinteren…så godt vi nærmer oss april. Nei, den bakken er ekkel, men har gått mye bedre denne vinteren enn mang en vinter tidligere. Men nå vil vi ha båre veier og VÅR! Klem <3

    7. Trodde jeg hadde kommentert her, men det var visst ikke gjort. jeg følger med altså, selv om jeg ikke legger igjen så mange spor bestandig. Dagene rekker visst ikke til innimellom for verken deg eller meg. Vakre bilder. Klemsiklem 🙂

      1. Nei, den tiden er ikke enkel, jeg henger knapt med i det siste. Du følger bra <3. Og jeg vil følge men jeg er mange ganger for sliten i hodet. Men håper på bedre kapasitet. Stor klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg