Vil du bli med ut i hagen min?

 

 

 

En såå fin dag er straks over. Da sola holdt på å gå ned, tok jeg en runde med fotoapparatet.

 

 

 

 

 

Dagen ble helt fri for travle bevegelser, jeg vaska klær og fikk hengt opp i sol og vind.

 

Fant et arsenal av frøposer som ble planta, ikke posene da.

Håper bare ikke de var for gamle, frøa i posene.

 

Jeg kjenner sola i kinnene i kveld, for jeg fikk også sittet i solstolen.

Jeg fikk lest.

Det jeg las fikk synke dypt ned i meg, som frø lagt i jord.

Inn i mellom måtte jeg bare tenke. Orda jeg las spira.

Mens fuglene kvitra og sang.

 

Tenkte å dra fram plenklipperen også, men fant ut at den kunne vente. Det passa ikke å laga slik støy.

 

Da sola holdt på svinne bak fjellet, mens gjøken gol og lyset var fantastisk, sprang jeg barføtt i gresset for å fange motiv.

 

Så her kommer et knippe bilder av sommer og lys.

 

Trær i motlys er en slik glede. 

 

Også sol som siles mellom trestammene. 

 

 

Den gamle benken har ikke fått stellet den fortjente, men syrinen er nå i fullt flor og overdøver en gammel benk.

 

 

En tur opp for å hilse på epletreet. Blomstene hadde folla seg ut siden sist jeg var oppom. Det stakkars treet ble nesten flau over, tror jeg, alle knipsa.

Her er et lite utvalg.

 

 

 

Så var sola klar til å forsvinne bak fjellet, skyggene hadde blitt lange.

 

 

Inn igjen ble det med en bukett syrin som jeg ser på inn i mellom jeg skriver.

 

 

 Takk for en nydelig dag full av harmoni og sommer. 

 

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg