Kunsten å skrive om ingenting

 

 

 

 

Du opplever, du ser. Du hører og du leser. Alt samler seg i en stor tankedigel. 

 

 

 

 

Det er meg, det er andre, det er alle de forskjellige liva.

De forskjellige mulighetene.

 

En sjøl.

Alle de andre.

 

Tankene arbeider og ute skinner sola.

Jeg midt i en prosess.

Midt i en kvern av tanker.

 

 

– Hvor går veien?

– Hvilke valg?

 

 

Det er så stort.

Men det er samtidig så lite…

Spørs hvilken retning en ser.

 

 

Jeg har ansvar for mitt eget liv.

Til tross for at helsa nok lager flere snubletråder enn jeg vil akseptere.

Eller kanskje er det en feil tanke…

Ens egne problem.

 

Når noen kommer med sine, som en betrakter som små…liksom, kan jeg kjenne på irritasjon.

 

– Hva har du liksom å bære deg over, kan jeg tenke.

 

Sjøl om jeg er klar over at det i liten grad handler om hendelsene, men evnen din til å takle det man står oppi.

 

 

Jeg blir likevel påvirka, påvirka av min egen situasjon, påvirka mer enn jeg er klar over.

Tåler mindre.

 

Jeg står ovenfor valg og spørsmålet om hva som er mulig -.

Og resultatet av det.

 

Føler sorg ovenfor eventuelle utfall.

 

Altså, jeg er i en prosess.

 

Samtidig ser jeg andre, andre som står i mye større kriser enn hva jeg sjøl gjør.

Der min greie blir bitteliten.

 

 

Så i dag har jeg en gedigen tenkedag.

Tenker på om tanken er medvirkende, hvor mye kraft er det i tanker, hvor mye kan jeg styre meg sjøl med å tenke.

 

– Hvor mye er valg?

 

Jeg tenker så mye at jeg tenker at jeg kanskje skal stoppe å tenke.

Kanskje er det beste bare å handle.

Ikke tenke.

Tankene kan bli for heavy.

 

 

Egentlig er jeg glad i tanker, men i dag tror jeg bare må legge den i en skuff og lukke igjen.

 

 

Alt for vakker sommerdag til slikt.

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du skriver på en så fin og poetisk måte..leiker med ord liksom ! Greit å tenke litt ..men masse tankespinn er som oftest mer ødeleggende enn at det fører til noe positivt i di fleste tilfeller..
      “Folk” sier at man skal sette av tid for grubling og så legge det vekk…men hvem klarer det da.. ? I noen øyeblikk går det og da får man nyte det..men tanker kommer tilbake sånn helt av seg selv di..enten det passer eller ikke ! Klem <3

      1. Takk, blir nok litt slik når en ikke orker å skrive hva det handler om. Men for mange tanker løser ingenting 🤪. Vet bare at alt ordner seg på et vis. God natt 😴🥰.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg