Dager som går inn i det uvisse

 

 

 

 

Nå er vi slik nesten midt i november. Det er lørdagskveld og i kveld tror jeg at det blir tv.

 

 

 

 

 

Dette skrev jeg i går, altså så langt kom jeg på et innlegg. Jeg mister konsentrasjonen mens jeg skriver.

 

 

 

I dag er det søndag.

Det er som jeg sklir gjennom tilværelsen.

I morgen er det tilbake. Uka med ferie er over.

Tror jeg håper på en plutselig oppvåkning, der hodet og kropp fungerer toppers.

 

I går kom jeg meg ut en liten tur.

Etter det ble mørkt.

Gikk bortover veien med refleksvest og lys. Kommer en bil imot. Ser han kjører så langt ut på sida at hjula er over hvitstripa. Bilen kjører veldig sakte og det er tydelig at han ikke ser meg, sannsynlig på grunn av møtende biler.

Alt gikk bra, regner med at bilføreren fikk et støkk da han skjønte at noen var på veien rett foran, det vi si, jeg hadde kommet meg ned i grøfta.

Tror mørkekjøring var noe denne mannen burde holde seg unna.

 

 

Det er mørkt om kvelden.

Fulgte sønnen ned til bussen fredagskvelden, han hadde tenkt å være lengre, men yngste og kjæresten skulle ha innflyttingsfest og han syntes han måtte dra dit. HER skrev jeg om at de hadde fått seg leilighet.

 

Det er nesten trist å dra, sa han.

 

Og det er bedre enn om han hadde vært lei av å være her.

Vi hadde det fint.

 

 

Nå ligger framtida foran, som den alltid gjør.

Jeg har en intensjon om å leve mest mulig i nå-tid.

Men det er en del som må på plass innen rimelig kort tid. Jeg har en ferieuke til i uke 50.

Det er fire uker igjen til det.

På denne tida skal jeg ikke jobbe over tida jeg har til rådighet, som er på atten timer og tre kvarter, slik cirka i uka.

Der flere dager går bort i møter, det vil si møter med reisevei.

Samtidig skal jeg rydde kontoret mitt etter tretten år.

Gå igjennom ALT!

Og i tillegg vet jeg ikke hvor jeg er når året igjen bli nytt…

 

Jeg kjenner jeg spacer ut når temaet presser på. Fingrene visner og hodet slår seg av.

Jeg orker liksom ikke ta inn mer.

Eller produsere, slik som å blogge.

Eller planlegge…

Slik som jula.

Vet ikke hva jeg vil med jula i år.

 

Jeg er på en måte i et ingenmannsland. Og de neste ukene jeg bare fungere.

 

Snakka med mellomste i går, om å gjøre slikt en vil. Det er bare det at jeg vet ikke hva det er for meg lengre…

Akkurat det forskrekker meg.

Tror likevel jeg forstår.

 

 

Nå skal jeg finne fram…tror det må bli støvlene.

En tur i skogen er på sin plass.

Tankene skal ligge igjen hjemme.

For en eller annen løsning vil det bli, jeg vet den bare ikke ennå-. 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Godt å komme seg ut når det er sånn. Lufte hodet. Jula kommer uansett. Lag den så LITEN som du vil. Man MÅ ingenting. OG hvis hvile er det du trenger så gjør det. Jeg vil helst ha ferie hele tiden nå….

      1. Kanskje det er det jeg vil…ferie hele tiden har nok vært godt :). Jeg vet faktisk ikke sjøl hva jeg ønsker av denne jula, men alt blir :).

    2. Eneste som hjelper i sånne situasjoner er å komme seg ut! Husk at det er du som bestemmer hvordan jula og alt annet skal være! Godeste klemmer <3

    3. Det var nesten mine ord. Noen ganger i høst har jeg lurt på hva jeg egentlig vil selv. Det er ikke lett å finne ut av på et øyeblikk. Men skriv her på blogg eller i en bok, eller på data. Skriv ned stygt og pent, for og imot. tanker og ideer, eller tomhet. Legg det vekk, og etter en tid leser du det, og da kanskje du finner et slags svar. Jeg har en sånn bok som har fulgt meg i over tjue år. Jeg skriver ikke mye hvert år, men tegner litt, noterer litt og så lar jeg det ligge. Når jeg etterpå ser gjennom det, så gir det meg faktisk mye “mellom linjene”! Klemsiklem:)

      1. Det høres fint ut, skrive ned og tegne. Ser det kan være interessant å lese gjennom innlegg her, med perspektivets øyner. Prøver å bekymre meg mindre, men det er ikke så lett når en våkner i tidlige timer og bekymringene ligger der uten at en får gjort noe praktisk med dem. Ønsker deg en god onsdag. Klem <3

        1. Uff, de nettene kan være ille. I en periode hadde jeg ei notatbok på nattbordet. Der skrev jeg ned det jeg bekymret meg for, og til tider var det myyyyye! Så la jeg boka vekk og sa til meg selv at det skal jeg tenke på i morgen. Det hjalp. Jeg ga rådet til en jeg kjenner. Det morsomme var at hun la seg til å sove med den boka og blyanten på nattbordet, og da hun våknet, hadde hun ikke skrevet noe!!! Men ved å ha den muligheten til å skrive det ned, fant hun ro! Klemsiklem 🙂

          1. Prøvde meg på en drømmebok på nattbordet, men ble ikke så mange drømmer i den. Men ser det kan være lurt med en slik bok. Nå er det ikke så mye jeg mister søvnen, måtte da heller ha en «handlingsbok»…men så er det en del som ikke er praktisk mulig å få løst, så da må en bare vente til det ligger innom handlingsrommet. 🙂

    4. Jeg kjenner meg godt igjen i det å miste konsentrasjonen i mens jeg skriver, og så blir det ikke noe av det innlegget jeg hadde planlagt før dagen etter. Godt å komme ut å lufte hode og kroppen, men litt skummelt når bilene ikke ser en. Ønsker deg en fin mandag, klem 🤗

      1. Er slik du også, ja, at du mister konsentrasjonen under veis :).
        Er godt med lufteturer. Prøver å unngå for mye mørkekjøring sjøl, jeg. Skal straks ut nå. Skal bli godt å få skifta en pære og få bilen vinterskodd, ser det er bare tre røde grader noen timer til. La om kjøreruta for å slippe høydedrag/innland. Ønsker deg en god onsdag. Klem <3

    5. Det kan være fint å skrive ned tankene og innimellom lese det du har skrevet. Kanskje hodet da kan få en liten pause. Nattesøvn er viktig og at den ikke blir borte på grunn av tankene.🤗
      Nyt kvelden.🤗🤩

      1. Heldigvis får det ikke slik veldig mye utover nattesøvnen, men kan våkne tidlig. Men forhåpentligvis må jeg komme dit at jeg skjønner hvilken løsning jeg skal velge på dette lasset av ting jeg ikke skjønner :). Fin onsdag til deg. <3

    6. Det er rart det der, hvordan en ikke klarer å vite helt hva en vil selv, når en er så sliten og tom. Kjenner meg igjen i det å miste det jeg hadde tenkt å skrive om
      Så nå om dagen blir det litt mye hva jeg gjør ☺️
      Fint å lese at sønnen din ikke hadde lyst til å dra. Det gjør alltid godt å høre barna si der 🥰

      1. En får øve seg på å føle hva en vil og ikke minst, hva en bør :).
        Ja, dere holder på, så dere skulle igang med gangen i en overskrift. Skal få lest innlegget nå.
        Det var koselig å ha eldstemann hjemme <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg