Fragmentert

 

 

 

Sol og regn fragmenterer over himmelen. Framme ved fredag, uka har spurta gjennom tida.

 

 

 

 

Jeg gikk inn for et mageplask i går, i overført betydning.

Sjø og vann har hittil vært ikkeeksisterende i mitt liv i år, ingen bademuligheter.

Joa, en kan bade i 12 grader, gjort det før. Men har ikke lyst.

 

 

Akkurat nå skinner sola, men lufta er kald.

Jeg datt ut av mediet “blogg”.

Motsatt av hva jeg tenkte.

 

 

Onsdagskvelden, etter møtet med hjemmetjenesten, var jeg pumpa, møtet gikk veldig bra, det var ikke det. 

En må av og til være bevisst at man ikke bruker for mye tid på å være sammen med mennesker som trekker energi, det er ikke alltid en husker eller har mulighet til å skjerme seg nok. Opplevde det også for noen dager siden. Og noen ganger er en bare for sliten til å sette opp vern. 

 

 

I går ville jeg ha dagen hjemme, men jeg var på en måte så oppbrukt at det var vanskelig å komme seg i gang. Jeg fikk bakt brød og rundstykker og det var mer en nok.

I dag må jeg rydde etter utskeielsene og så at jeg med fordel kunne rydde i mjølskuffa.

Muligens har jeg en slik hjemmedag i dag også, men tenker jeg må ut også.

Ikke bra å være inne et hus en hel dag.

 

 

Likevel har jeg kost meg skikkelig med noe

Tror jeg fortalte at yngste skulle flytte ut fra der hun bodde siste juli.

Hun og kjæresten skulle flytte sammen etter to år som kjærester, men det har vært så mange oppgaver for de at de ikke fant ny leilighet før siste fredag.

Da var alt flytta til mellomlagring, for begge kom utover å feira mors store dag.

De overnatta hos venner da de kom tilbake, men på onsdagskvelden fikk de nøkkel og satte i gang.

Den natta sov de i leiligheta.

De begge har bodd i kollektiv og hadde lite møbler.

I tillegg har de dårlig råd.

Men de rekvirerte bruktbutikker og finn.no, så i går da jeg fikk disse bildene ble jeg helt rørt.

foto:ingrun

 

foto:ingrun

 

De er på plass i sin egen hjem og er i gang med å lage det til sitt.

 

 

Dagen i dag er godt i gang, jeg sov lenge og drømte masse.

I dag har jeg trykk i hodet – men nå er det mer aktivt i gang med dagen her.

 

 

Nyt fredagen.

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Bli rørt av at du bli rørt<3
      Håpe du får pumpa dæ opp og får en god dag<3 spent på så sjå bildan fra din fotosafari! God bedring med haue fine mor mi<3

    2. Så flott og fint de har fått det. Brukt er utrolig kjekt å få kjøpt. Håper du har fått hvilt deg litt og er klar for å nyte helga.☀️🤗Kos deg masse!☀️

      1. Ja, jeg syntes det…og noe av dette var gitt bort, skal blir artig å besøke dem. Regnfull helg her, takk, dere må ha en riktig god helg :).

    3. Koselig å høre at dattera di og kjæresten har flyttet sammen. Sånt er artig. 🙂 Her er det vasking og oppbruddsfredag på gang. Norske temperaturer venter…

      1. Veldig artig, man blir liksom med på gleden til de unge. Skal dere tilbake ja, her i Midtnorge kan en ikke skryte av været :/. Må ønske dere god jobb.

        1. Jeg blir alltid glad av å få være litt i livet til mine to døtre 🙂 Vi kom hjem nå 😀 Regn og 12 sure grader som velkomst, men helt greit, etter en supervarm sommer 😀

    4. Så fint og koselig ungdommene har fått det i leiligheten 🥰 Det finnes så mye fint både i bruktbutikkene og på finn, hvor man kan få både gratis og til en billig penge. Rart å tenke på at første ferieuke ligger bak en, og som kanskje ikke ble helt som i alle fall jeg hadde tenkt. Ikke noe dvele over, bare se fram mot nye og blanke feriedager. Ha en fin lørdag, og kos deg videre med ferien, klem 🤗

      1. Heldigvis er det blitt mye av gjenbruk. Tror ikke de unge brukte mange hundrelappene. Gleder meg til å besøke dem <3.
        Det er sant, min først uke ble egentlig paddeflat, men er egentlig ikke overraska. Du har kanskje tre uker igjen du også, jeg tok fire uker i år. Takk, vi må kose oss hver dag. Vi har da ferie juhuu :D. Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg