Hvilken dag er det i dag, hvilken…

 

 

 

…dag er det i dag, er det mandag-. Og akkurat det er det, det er siste mandag i august.

 

 

 

 

Snart må en slippe taket i sommeren.

Temperaturen vil krype ned over gradestokken.

Løvet vi gulne og falle av trærne.

 

 

Det har regna uavbrutt i hele dag.

Jeg er vannfast, så kunne gått ut.

Etter hvert satte jeg meg i bilen, kjørte den halve timen for et besøk hos mor.

 

Det er så godt og se deg, sier hun.

 

Tv’n har falt ut.

Jeg får ordnet den før jeg drar hjem.

Etter kaffe og vafler.

Mor vil at jeg skal bestille frisørtime til oss, og hun vil gjerne at vi skal kjøre en tur.

Et sted.

Det er tungt med alle disse dagene inne i huset for henne.

Vi har snakka om mange turer; Valsøya, Atlanterhavsveien, Veiholmen… kanskje jeg skal prøve å få det til en dag i denne uka.

 

Jeg har ferie.

Det er er så mye jeg vil få til i denne uka.

Turer på føttene.

Skrive.

Male.

 

 

Så skulle jeg finne ut hva jeg vil, i ferien.

Etter ferien.

Men jeg vet ikke, vet absolutt ikke.

Det eneste jeg vet er at jeg vil ha mer sommer og akkurat det skjønner jeg ikke går.

 

 

Når jeg kommer hjem i kveld ligger det en konvolutt i postkassen.

Det er fra sykehuset i Kristiansund.

For vikarlegen vil sende meg til koloskopi fordi jeg fikk problemer.

Jeg blir så glad når jeg leser at dette ikke er nok grunn til å ta meg inn, og at jeg skal på kontroll etter avtale i 2028.

Sjøl er jeg overbevist at jeg hadde spist for mye frø, kom på at jeg hadde en reaksjon på det for noen år siden.

Blir lei av alle undersøkelser og styr.

Noe jeg nok må gå i gang med er nok hoftene, men det orker jeg ikke si noe om ennå.

Jeg vil være en frisk gammel dame, når jeg blir det.

Veldig glad for avvisninga.

Jeg skal til tannlege i september og tror mor skal inn til kontroll av øynene.

Det er nok.

 

 

Mens jeg skriver kommer en melding inn.

Bedt på kaffe i morgen.

Mor og jeg.

Tenkte å være hjemme i morgen, men takker så klart ja.

 

 

Disse korte dagene.

Dager som fyker over himmelen.

Føler det har vært så masse denne sommeren.

Nå sitter jeg tilbake ved utgangspunktet.

Føler meg litt som Nora, i et Dukkehjem, uten sammenligning for øvrig.

 

Når skal det vidunderlige skje –.

 

Når skal jeg til å leve uten å være et verktøy for andre.

Se det…skjer det noen gang…

 

 

 

 

 

 

 

13 kommentarer
    1. Du skulle reist bort, helt alene, og latt andre ta seg av det som du vanligvis gjør … ser du hadde en flott dag sammen med dine, men kanskje du også trenger fullstendig ro og fred og bare være med deg selv. Om du ikke kan hjemme så reis bort noen dager hvertfall…

      1. Har vært borte noen dager og kanskje reiser jeg lengre ut på høsten. Har to uker ferie igjen :). Men har nok mest behov for å føle laaange dager hjemme. Takk for innspill <3

    2. Så kjempefin dag du har hatt da 🥰 Deilig å vite at man har to uker igjen. Mannen min har igjen en ukes ferie han, og den skal han ta senere i høst. Vi vet ikke hva vi kommer til å gjøre da. Kommer an på været.

      Ønsker deg en superfin tirsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. God å ha friuker i mente. Behøver ikke bestemme alt på forhånd 🙂
        Håper vi har en nydelig høst foran oss.
        Nyt dagen, klem <3

    3. Godt råd å reise bort…eneste muligheten for mannen til å legge bort tankene på gjøremål. Jeg klarer nok litt bedre å kose meg med andre ting, og nyter å ha dagene hjemme.
      Har aldri trengt å reise bort så ofte jeg…er veldig hjemmekjær. Og kanskje jeg har reist fra meg da jeg måtte være med foreldrene mine over alt, og flytte og flytte.
      Tror nok du kunne trenge 14 dager ( minst) bare hjemme…helt alene..kanskje et lite besøk av meg 😁
      Og bare gjøre akkurat det du har lyst til hver dag 🥰

      1. Ja, du fikk reist mye. Akkurat for tiden syns jeg pakking tar over for gleden med å reise, så ønsker nok å være hjemme – helst til jeg ønsker å ville noe.
        Det med tid bre hjemme høres godt ut – og besøk av deg 🙂
        Stor klem <3

    4. Så godt du slipp koloskopi!! Det va godt å hør. Støtte forøvrig folks forslag om å reis mer 😉

    5. Ikke alltid lett å ha feire hjemme. Ingen tror vi bare vil være alene, og inviterer oss til alt mulig. Men du trenger egentid også til å male, tenke og kanskje gå en tur dit dine føtter vil bære deg. Du burde nok tatt noen dager et annet sted kanskje. Men livet er som det er, mange ganger. Bare det å sette ord på det som du nå gjør, er klokt. Forsøk å få tid til noe for deg selv da, innimellom det andre. Helsa er viktig, og den tar du hensyn til ved å sjekke opp et og annet. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg