Melankoliens snubletråder

 

 

Jeg starter dagen med å arbeide meg ut av av melankoliens gråblå slør. For jeg har ikke bruk for den.

 

 

 

For jeg må tåle at andre mennesker ikke er meg.

Og jeg har ikke bruk for å forstørre det som er negativt.

Hjernen er et fantastisk verktøy.

Og til en viss grad, ja, kanskje sågar i stor grad, kan vi få hjelp til å fargelegge livet.

 

Jeg ser ut på den snødekte fjellsida, hvit og grå med sol på.

Himmelen bak er blå.

 

 

Det er første helg i advent.

Jeg har hentet ned kassen med adventspynt fra det kalde loftet.

Jeg skulle gjerne vært ute for å hentet greiner fra naturen, for å sette utelys i.

Spørs om jeg rekker det.

 

Må inn til sentrum før det er mørkt.

Skal få trykt opp noen kort og skal se på papirkvaliteter.

Det er en presentasjon av arbeidslivet der og de som jeg bestiller fra  står på stand.

Jeg blir fanga av detaljer.

Et papir kan gjøre et trykk bedre eller dårligere.

 

Hjelper å tenke på de praktiske gjøremåla.

Rydde i hodet.

Skjønne.

Ikke forvente.

Ta sin egen plass.  

Melankoli kan være bra når en skal skape, men i hverdagen lager den bare snarer.  

 

Jeg orker ikke melankoliens snubletråder.

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Siste innlegg