Når kroppen ramler ned fra toppen

 

 

 

 

Sol og fint vær kan være krevende for kroppen. Jeg føler meg litt mørbanka.

 

 

 

I går kveld la jeg meg så tidlig at jeg tenkte jeg også ville stå opp tidlig.

Satte ikke på vekkerklokke, men optimistisk tenkte jeg å være i jobb til åtte.

Klokka var ti over halvåtte da jeg våkna.

 

Nå har jeg kreka meg bort i en stol med limevannet mitt.

Ingen trening foreløpig.

I går hoppa jeg over både riter og puls.

Det var for varmt.

Men jeg tror det er en annen faktor også -.

Til St.Hans ble det kjøpt inn en del søtt. Spekulere på om det er alt det søte som nesten har forgifta kroppen min.

En skulle tro at sommer og varme gjorde smidige ledd, men jeg er stokkete.

Stiv som en stokk.

Vondt i hodet, greier nesten ikke gå for det er vondt i ledd og tillegg frost.

Slik vil vi ikke ha det.

 

 

I går tok jeg med meg en del til mor, slikt som kokte poteter og salat.

Det lå igjen spekemat fra midtsommerfeiringa hos henne.

Synd det må kastes.

Så jeg hørte med søstrene mine om de ville komme.

Men aller først kjørte jeg inn til mellomste, henne med ferieleiligheta.

Hun var nettopp kommet tilbake fra en rotur.

Fikk også snakka med en tremenning som sto der å skulle fylle traktoren sin.

 

Jeg skulle snakka med deg, sa jeg og han repliserte med samme kommentaren.

 

Han brøyta for mor i vinter og jeg hadde ikke fått sendt over pengen, i tillegg er det han jeg har spurt om vil lære meg å slå med ljå.

Ljåen var så ukvass at den tok han med seg for å kvesse for lenge siden.

I går kveld fikk jeg betalt for snøen som falt i vinter.

 

 

Å gå utover sjøen på lange flytebrygger gir en så herlig følelse.

Å sitte der i sola, med bølger, varme og lett bris.

Vi hoppa ut ytterst på brygga og svømte inn mot stranda.

Neste gang gikk vi opp stigen.

Det ble med to dykk for meg.

Søsteren hadde vært uti om morgenen etter hun sto opp, da hun var på rotur litt senere og nå sammen med meg.

Det er fantastisk godt når slike dager kommer.

Sitte der å snakke, kjenne steiking av sola og bare være til.

 

 

Mor var litt slapp i varmen, men kvikna til da vi kom.

Og maten var så perfekt den bare kunne være på en så varm dag; potetsalat, eggerøre, salat og spekeskinke, skinke og fenalår.

For mange år siden var et søskenbarn på besøk hos meg, tror det var helt tilbake da eldstemann var i magen og jeg var innlagt på sykehuset.

Jeg hadde permisjon og hun ville komme hjem for å lage mat, hun ordna lignende mat som vi hadde i går, men i tillegg hadde hun fersken.

Hermetiserte fersken.

Og kombo’n av den søte ferskenen var helt nydelig.

Så den tok jeg med i går også.

Det smakte fortsatt ganene.

 

 

Egentlig var tanken at jeg skulle være hjemme såpass tidlig på kvelden slik at jeg fikk meg en tur ned til sjøen hos meg også. Det var flo i sekstida.

Det var ikke nubbesjans, jeg var virkelig utslått.

Da jeg kom hjem var det bare å komme seg til sengs. Men så hadde jeg våkna i femtida om morgenen også, så ikke så rart.

Så om natta ble lang i natt var den kort i går.

 

 

I dag er det overskya og temperaturen er mye lavere.

Det er greit for en arbeidsdag.

Og for en seanse meg puls og riter.

Etter hvert…

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Litt av en dag du hadde, med både bading og besøk hos dine 😀
      Det var virkelig en fin dag i går, men vi la oss tidlig,for en blir trøtt av sol og varme.
      Men tror du jeg fikk sove da? Neida,ikke før ved 1 tida, men da sov jeg greit til morran 😉
      Ha en fin dag, og god bedring med vondter og stiv kropp. Klem ❤️

      1. Takk, det ble litt av en tørning dette. Håper det straks er over for denne gang.
        Kjedelig når en legger seg og ikke får sove.
        Klem <3

      1. Det har vært noen veldig nydelige dager. Både dele tid med folk en er glad i og kunne bade.
        I dag er det i hvert fall en innedag 🙂

    2. Kjenner meg igjen ang dette med at det blei for søtt for noen dager siden… For mye søtt… og det har satt seg i kroppen… ikke bra. Det føles som bly over hele kroppen….

      Lag deg gode dager gode du 🙂 klems

      1. Ja, du har det også slik. En må prøve å ikke falle for fristelsen med å pøse på med for mye søtt. Takk, det må du også lage deg – en fin dag. Trenger der <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg