Rom av muligheter

 

 

 

 

Så var dagen kommet. Dagen jeg hadde sett for meg. Stå midt i et tomt rom og tenke på muligheter.

 

 

 

 

Jeg har vært spent på hvordan det ville bli.

Skal innrømme at jeg hadde sett fram mot dette.

Noe som skulle være en overgangsperiode, varte i nesten ti år.

Jeg vitsa litt om at vi var to gamle søstre som var stucked på en avsides gård ved en mørk fjord.

Det hørtes så tragisk ut å si det.

Men egentlig var det ikke så ille.

Vi drakk kaffe hos hverandre og i starten hadde vi begge barn som bodde hjemme og gleda seg over hverandres selskap.

 

Men det blir en ubalanse i lengden å være utleier til sin egen søster.

Det blir nok og en ubalanse i å leie av sin egen søster.

Så det var nok på tide, og jeg tror vi begge var like glad over at dette skjedde, at ho valgte å flytte.

 

Leiligheta hadde også ett soverom for lite. Derfor hadde et av soveromma i min leilighet vært deres.

Nå er rommet tomt og plutselig har jeg et rom til alle tre barna mine. 

 

 

Som en strengest sagt ikke kan kalles barn, men de kommer hjemom og av og til alle tre samtidig.

Eldstemann som ikke ble med på flyttelasset på grunn av skolegang, får nå et rom som kan være hans eget.

 

Jeg åpna døra ut i vindfanget som i utgangspunktet var begges, men de siste åra valgte jeg å bruke inngangen bak huset, fordi dette rommet ble tatt mer og mer i bruk.

 

Nå vurderer jeg å ta det til inngang igjen.

 

 

Stå midt inne leilighet å bare se.

 

 

Kjøkkenet som er modent for oppussing for lengst.

 

 

Soverommet, som har synlige vannrør etter nye forskriftsmessige vannrør ble lagt inn for noen år siden.

 

 

Badet, som fikk nytt dusjkabinett og delvis ble pussa opp. Men de blå veggene syntes søsteren min var så fine, så jeg lot dem være.

 

 

Leiligheta er prega av tidens tann og burde egentlig vært pussa opp. Men akkurat det har jeg ikke mulighet til.

 

Så det å stå midt i rommet å spekulere på – hva nå?

 

Akkurat det hadde jeg sett fram til.

 

Skal jeg bare ta den i bruk til et gedigent stort lekeareal??

Eller skal jeg leie den ut som den er?

 

 

Har vært inne på tanken om Airbnb.

 

Så her står jeg, hva gjør jeg nå?

 

Ennå er jeg ikke landet i tankene.

Men jeg har en enorm mulighet. Til å lage et rom for muligheter.

 

Døra står åpen mot framtida… 

 

 

Riktig fin lørdag til deg som er innom.

Hvilken planer har du på første lørdagen i oktober?

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det kan ikke være lett å bestemme seg, med alle de mulighetene der 😀 Lykke til når du har bestemt deg. Så får vi håpe det blir et lykkelig valg 😀

    2. Spennende tider! 😍 like tekst og bilde kombinert. Det med de vannrøra kan vi jo bare si at e «kult», litt sånn som sånn rør i taket på nånn restauranta og sånn som slengt sæ på trenden da det ble en greie. Kanskje det nye e vannrør på veggen?

      1. He, he, kanskje det <3. Og takk, dette er spennede…men fikk det for meg at nånnj vil lei her om dagen…den tanken ødela litt.

    3. LItt deilig å bare ha det en stund uten å bestemme noe kanskje? Og som du sier, mange barn som trenger litt boltreplass år de er hjemom 🙂

      1. Tanken var at barna, besøkende….og ikke minst jeg, skulle utfolde meg. Men må uansett feste noen ledninger og male litt før steget videre :).

    4. ja nå har du noen muligheter,greit å leie ut og få litt inntekt,kanskje en leietaker kan male litt selv for en litt rimligere leie den første tiden :=) men kjekt att dine egne har hver sitt rom nå da det er klart.Jeg er på Melhus men reiser hjem i dag,da går ferden over Dovre

      1. Godt at alle tre barna har eget rom. Kommer noen å spør om å leie er det nok en fare for at det økonomiske aspektet er for viktig. Men er ikke tvil om det som har vært best, men kjenner at jeg ikke helt har troa på meg sjøl :(.

    5. Så spennende! Du får tenke deg godt om. Fint å se tomme rom med muligheter, men det er koselig med folk i huset også kanskje? Lykke til. Klemsiklem 🙂

      1. I mørke høstkvelder er det en tilvenning at en er alene i et hus, men egentlig, når det er lyst er det deilig. Men jeg tenker og tenker, tror jeg vet hva jeg burde… <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg