Korleis har vi det i dag

 

På ein grøn, våt dag i slutten av mai. Ja, sei det – korleis er ståa………

Eg drikk sitronvatn og Chiafrø, for det gjorde Mayaindianerne las eg her for nokre dagar sidan. Chia er sprekkfull av forsterka sunnheit og sitronane er fulle av C-vitamin. Så at det førte fram til rennande nase, sår hals og slike uggenheita – det såg eg ikkje for meg. Likegodt, eg er forkjølt med tett skolt og vonde muskar og varm panne.

Musklane er eg vel eigentleg vant til er det. Vonde.

Knea også, dei har plaga meg eitt år. Forresten det var det eine, men no har det andre også starta. Men vekta trur eg er med på dette komplottet, har den vore lettare så har det vore enklare.

For eg vil slenge ut ein påstand om at eigentleg har eg det ikkje så ille.

Til tross for at den gamle bilen har starta å lukte brent og mest ikkje kjem seg opp bakkane.

For det finnest løysingar.

Dei fleste månadene etter jul mista eg noko viktig. Tiltak og energi vart så fullstendig borte og kroppen gikk inn i ein smertetilstand.

Smertene er ikkje borte, men eit snev av energi og tiltak har vendt attende.

Det er det viktigaste av alt.

I dag har eg fri. Tanken var at det skulle væra sol og at eg skulle ta fram plenkløpparen eg kjøpte for mange år sidan. Og at eg endeleg skulle setje den samen for å bruka den. – Eller at eg kanskje skulle sjå på høgtrykkspylaren som har stått i ei eske i enda fleire år.

Slikt kan skje når energi og tiltak forsvinn.

No skjer likevel ting.

Litt forkjøling, overvekt og muskelproblem er ein bagatell. Eg kjenner eg kan. Eg kan litt og skal klara meir.

Eg høyrer, ser og snakkar. Det siste er særs viktig. Det hjelp ikkje berre å sjå og høyra.

Så alt i alt står det bra til.

For eg kan meir og eg trur meir.

Det er viktig det.

 

8 kommentarer
    1. no høres ikke en forkjølelse/influensa noe særlig godt ut og eg ønsker deg god bedring ) for å få full utelling med sitron anbefaler eg å koke vannet og raspe frosen sitron som du har i vannet,det gjør bare godt for kroppen ) jeg bruker også chia frø ,jeg lager kald kjøleskapsgrøt og tilsetter 1-2 ss chia + havregryn ,det gir en god metthet som varer lenge )
      Skulle ønske eg kunne gitt deg litt energi,men du er da på rett vei,krysser fingrane for att det kommer med varme,sommer og sol )

    2. Jeg forsøkte å drikke sitronvann jeg også…det skulle være bra for fordøyelsen. Jeg har aldri hatt så mye luft i magen som etter dette. Så nå har jeg sluttet. Men egentlig litt dumt, for jeg likte smaken av sitronvannet.
      At du har litt begynnende energi er i alle fall godt. For hos meg stagnerer det hele tilværelsen for tiden føler jeg. Men håper at sol og godt vær skal hjelpe 🙂
      Ønsker deg en fin kveld <3 Klem <3

    3. Jeg har nettopp laget chiapudding, det er jeg litt “avhengig” av. Klin til og kjøp udoschoice og ginkgo biloba skal du se at du får enda litt mer drahjelp. Ginkgo biloba begynte jeg å bruke etter en tur til Peru. Måtte ta det der for å unngå høydesyke. Men merket at det er veldig bra for blodsirkulasjonen. jeg har ikke “tømmerstokk” bein mer . Udos ch. er godt for hjerte/kar, og jeg føler det er lettere å holde meg våken på nattevaktene mine.
      K2 er også min faste følgesvenn.
      Uansett så håper jeg du får opp energien igjen, spesielt nå i denne flotte årstiden.

    4. frodith: Har det, og det er så herlig. Spesielt er det godt med snakkinga, det har vært alt for mye bare se og høre.
      Ha en fin dag :).

    5. fruensvilje: Takk…kom meg på jobb i går, glad for det :).
      Ser dette med kald kjøleskapsgrøt dukker opp i media, har aldri prøvd det.
      Så fint sagt :), men ja, tror jeg absolutt er på rett vei. Og bare det at vi har en tid foran oss som heter sommer 🙂 :).Ha en nyydelig dag. Klem.

    6. Eva: Ja, det er forfriskende med en sitron om morgenen, men så kjedelig at du får problemer av den.
      Med meg har det skjedd ting over år, at det går rett vei. Kjenner at jeg har en annen styrke sammen med andre og det er fantastisk godt. Håper du også får gode opplevelser og masse energi framover. Det er så godt med en hel sommer foran :).
      Ønsker deg en vakker torsdag. Klem <3

    7. maiken: Det var spennende produkter. Tror jeg skal prøve det ut. Sjekke med helsekostforretninger kanskje. Har bein sjøl som hovner. K2 er mye reklamert for ser jeg, men tar heller ikke det.
      Årstiden hjelper absolutt. Ellers har jeg presset meg i så mange år at til slutt var det ikke mer å hente. Og da jeg ramla ramla jeg for å si det slik. Men jeg har begynt å sette grenser, og bare det liksom :))))
      Super dag til deg og takk for gode råd.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg