Borte

 

 

 

 

 

Etter 11 år. Etter 11 år og tre måneder, for å være nøyaktig.

 

 

 

 

Ingen ting varer evig, er det sagt.

Livet varer i all fall ikke evig.

I starten av uka måtte jeg ta en avgjørelse.

 

Nå har tiden vært noen dager i en boble.

 

Boffen var hos veterinær for omtrentlig akkurat ett år siden. Han begynte å få mye forkalkning i bein sa de. Han fikk tabletter for lindre problemet.

I den senere tid begynte dette å forverre seg.

En dag måtte jeg løfte han opp da han ble liggende, men så gikk det bedre.

Det gikk fint å gå tur, men han var veldig sliten etterpå.

Han hadde også en del problem meg magen sin.

Det var tydelig han hadde vondt, og mot slutten virka det som han så på meg og øynene hans sa “hjelp meg”.

 

På mandag ringte jeg veterinær og fikk time samme dag.

Det var bare en utgang.

Så jeg ringte barna, en tung beskjed å gi.

Alle tre hadde anledning til å komme, fikk utsatt veterinærbesøket til tirsdag.

Så på mandagskvelden fikk vi alle tatt en verdig avskjed.

Vi hadde en god kveld, sammen.

 

 

Barna gikk en lang tur med han i regnet.

Der de fikk dele den siste turen.

 

Vi hadde time tidlig neste dag.

En stille og sørgelig time.

 

Barna ville ta han med seg hjem igjen.

Ville lage en grav.

I regnet grov de plass, like ved starten for mange turer i skogen.

De jobba som helter.

Så henta de kroppen til boffen.

 

 

Og sammen med noen av leikene sine ble han dekt til.

 

 

Jeg kjente en glede, en slags kontakt, over at graven hans er lett å se.

Vi skal plante et tre og plante et blomsterbed der.

Har vi planlagt.

 

Vi delte bilder av vår venn.

 

 

Det har vært mange tårer, men svært fint å kunne være sammen.

 

På onsdag var tida i bobla over.

Barna reiste til sitt og jeg er tilbake med de to kattene, som begynner å bli ur-gamle. De blas seg opp og tok tilbake plassen sin.

 

Jeg er glad for at valget ble tatt, det føltes så riktig.

Dagen var kommet.

 

Vi har ansvar for at dyra våre skal ha det bra.

 

 

 

18 kommentarer
    1. En trist og samtidig vakker historie. Vi har vært gjennom det samme et par ganger. Nå sist, var det verste. Men det begynner å bli noen år siden. Gode tanker 🙂

    2. enig med dedicate ,en trist og vakker historie,jeg måtte ta den samme avgjørelsen med katten vår som ville blitt 16 år gammel,det er slik det er livet og vi har ansvar for dyra vi velger å ta vare på ja,så lever alle dei gode minnene ,klem

      1. Det er alltid trist å måtte ta avskjed med et dyr en har blitt godt kjent med (kattene her i huset er nå 18,5 år), 16 år er også en god alder for en katt. Kjenner det er veldig godt å se på bilder og tenke på det vi hadde. Klem <3

    3. Huff så kjempetrist å lese 🙁 Det er jo så fælt å miste et høyt elsket kjæledyr man elsker inderlig høyt <3 <3 <3

      Mange varme tanker til deg og familien <3 <3 <3

      Ønsker deg en kjempefin lørdag, og fortsatt en kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja, det er trist. Men nå var vi kommet fram til at det var best å slippe for boffen. Takk for omtanken, det føles godt å få den. Håper du også har hatt en god helg <3.

    4. Huff, så forferdelig trist! Kjente tåren i øyekroken da jeg kjente på hvordan dette måtte være for deg og dere ❤ Synes dere ga han en god og verdig avslutning på livet.

      1. Det ble en fin avslutning, kjenner det er godt at vi fikk dette til slik. Godt å tenke på. Nå må jeg bare venne meg til at det er slik. Takk for en god kommentar <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg