Når stemmen forsvinner blir det ikke Røst

 

 

 

 

 

Noen ganger blir det ikke slik som en planlegger. Plana har jeg annonsert flere ganger og at jeg skulle fortelle om den etter hvert.

 

 

 

 

 

I kveld skulle jeg har sittet her med ferdigpakka bag.

For i morgentidlig skulle jeg ta en buss til Trondheim og så videre til Værnes, var plana-.

Og jeg har gledd meg.

Skikkelig gledd meg til å oppleve stedet vi skulle til.

Kanskje fikk vi se midnattsola. Nå var ikke meldingene slik helt der, men likevel, lyset og naturen…vi skulle til Røst.

Søsteren min og jeg.

Ikke så mange dagene, men opplevelsen, den så jeg fram mot.

 

 

Det var slik det ikke skulle gå.

Alt som var tilrettelagt hjalp ikke når en ikke blir frisk igjen.

 

 

Jeg har sagt at dette nesten er komisk. Jeg reiser ikke på lange reiser og jeg blir ikke syk…

 

De siste par åra har reisende gått til de nærmeste byene med omland.

Logisk nok.

De siste lengre reisene gikk til Danmark.

Den lille flirt tok slutt før koronaen starta, og da den kom reiste folk nesten ikke, det var ikke bare meg.

Men nå skulle jeg altså ut å fly, bokstavelig fly…trodde jeg.

 

 

Her sitter jeg med penicillin,  diverse smertestillende, hostemikstur og trapper inn.

Jeg som altså ikke har brukt å bli slik syk som dette.

 

Måtte ta meg ut sykemelding, for var hos legen i dag igjen. CRP’en stiger, skal teste igjen på torsdag og da regner jeg med den har begynt å gå ned.

 

 

Jeg har sovet, sovet og sovet, mat har jeg omtrentlig ikke greid å få ned. Lite drikke også.

Så jeg var gått i ketose, fikk vite det i dag. Slik sett kunne jeg har fortsatt med keto-diett.

Siden onsdag har jeg gått ned fem kilo, akkurat det har ikke noe å si.

Men en blir slapp, det er ikke behagelig.

Spydd har jeg også, sjøl om slik detaljer verken er interresante eller delikate.

Jeg har vært, skiver har vært, for nå må det snu, omtrentlig det mest elendige, miserable, utslåtte eksemplet av meg sjøl.

 

Så slik gikk det altså.

Jeg så for meg innlegga jeg skulle skrive fra Røst, alle bildene, alt dette som jeg virkelig så fram mot.

 

 

 

Men altså, her sitter jeg med temperaturer som fyker opp og ned i min egen kropp.

Jeg blir bra igjen, så da skulle jeg vel få denne erfaringa da.

 

Ute regner, men det bryr jeg meg fint lite om.

Nå har jeg kjørt til legen som er 40 minutter den ene veien, til apoteket som er 70 minutter andre veien fra legen og tilbake til huset mitt som er 30 minutter…så nå skal jeg straks legge meg langflat ut på senga.

 

Og så er jeg veldig glad for å ha gjennomført disse etappene.

Var en snartur innom matbutikken også, kjøpte meg yoghurt, ferdig laga suppe og coca cola.  

Det siste drikker jeg aldri, men tenkte den også kunne hjelpe på tilstanden.

 

 

 

Har du vært utslått av influensa, halsbetennelse, forkjølelse eller korona i det siste?

 

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Ikke i det siste nei… men har vært utslått av forkjølelse 🥶🤢
      Så trasig altså 😵 Ønsker deg rask bedring 😊
      Goooood bedriiiiing 🥰💟

    2. Tusen takk, håper at dette snart er på retur. Og trist turen ikke ble :(.
      Kjedelig med forkjølelser og slikt. Ha en god natt <3.

    3. Uff det hørtes virkelig ikke godt ut og håper formen stiger FORT for deg. Ja hatt skikkelig forkjølelse, men heldigvis så er det bra igjen nå og jeg var ikke utslått slik som du.❤

      God bedringsklem

    4. Nå føler jeg virkelig med deg, men det går jo ikke å reise om man er syk. Jeg hadde jo korona etter påske og det har tatt tid å finne igjen meg selv. Nå går det heldigvis greit. God bedring til deg og ta nå godt vare på deg selv. Klemsiklem 🙂

      1. Takk skal du ha. Det er mange som sliter med at det tar tid å komme seg etter korona, håper du er helt deg sjøl nå :). Heldigvis var det ikke korona, fikk svar i går. Er på bedring. Fin dag til deg. Klem <3

    5. Huffda, det har leit akkurat nå som du skulle reise. Vi er nede for telling med korona vi. Ble positiv test gitt. Har klart oss helt til nå.
      Er visst litt oppblomstring igjen, og det er flere som har det på Helsesenteret, og der var vi før helga hos svigerfar.
      Har hatt 38,7 i feber et par dager og mye hoste og kvalme. Så her har vi vært glade for regnvær akkurat nå 😁 God bedring! 🥰

      1. Ja, den kombinasjon reise og sykdom var beint ut komisk, skal liksom ikke gå an…men det er nok en styring. Håper dere dere er på bedring. Jeg slapp unna korona. Men tror det er en oppblomstring. Sykdom er kjedelig. Tusen takk og riktig god bedring til dere <3<3.

    6. Huff! Det høres skikkelig slitsomt ut!😱
      Godt at du er ferdig med legebesøk og har fått tak i medisiner. Håper de hjelper kjempefort.❤️
      Trist med turen du hadde gledet deg til, men det er jo håpløst å reise når du er syk. Her har vi også hatt feber, snørr og gørr, men ikke så ille at legebesøk har vært nødvendig.😊God bedring!🤗

      1. Jaa, dette var slitsomt. Er heldigvis på bedring. Ja, det var nesten uvirkelig å bli syk akkurat før en reise, slik. Men det var bare å dra dyna over seg. Og snørr og gørr er kjedelig, men det har gått seg til nå da, skjønner jeg. I dag er det vel helt andre helseutfordringer dere skal i gjennom på hvert deres vis. Takk, og ønsker virkelig lykke til hos dere <3<3.

    7. Din uheldige stjerne følger deg fortsatt! Så trist når du skulle på den fine turen! Ingen sykdom her – bank i bordet – heldigvis! God bedring og god klem <3

      1. Nei da :), ingen uheldig stjerne, men den er ikke altid enig med det jeg vil. Får håpe vi kan få til turen siden. Så godt du har sluppet unna, er på bedring her og nå – bare slapp. Tusen takk og riktig fin dag. Klem <3

    8. Glad du e begynt å bli likar no!<33 men vært fælt når det har stått på.. va litt komisk overskrift da, på sitt vis. Så får det bli Røst en anna dag ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg