Ikke skryt for mye

 

 

 

Jeg tror jeg har skrytt for mye. “Limevann”, har jeg sagt. Og uten å banke i bordet.

 

 

 

 

For saken er den at jeg ikke har vært syk på lang tid.

Litt snufs kanskje, men egentlig flere år uten noe.

Ikke ble jeg koronasyk heller.

Og jeg har skyldt på det store glasset med varmt vann som det var krysta saften av en halv lime i.

 

Muligens var det derfor det dukka opp hodepina som jeg nettopp skreiv om.

På onsdagskvelden kjentes det ut som jeg hadde et piggsvin i halsen.

Jeg kom meg gjennom møtene på tirsdag, da jeg mellomlanda hos mor ble det overnatting i stedet.

For jeg var helt skutt.

Og så skulle jeg ta med meg mor til en timeavtale dagen etter.

 

Etter onsdagskvelden har jeg sovet.

Feber mellom 38 og 39, nesten umulig å svelge.

Jeg henta yngste på onsdagskvelden, hun bredde meg ned med varmeflaske og pledd.

Tok en glovarm dusj for kroppen hadde mista varmeproduksjonen sin.

Neste morgen, etter befaring på det tragiske huset mitt, kjørte jeg henne til sentrum, fikk henta pc’n på jobb og etter det har jeg sove.

 

I dag tok jeg en tur framom legen, det var ikke betennelse, som jeg trodde.

Men legen ga meg til råd å ta smertestillende. 

Det hjalp litt.

 

I kveld fikk jeg et lite sjokk, det var gått et snøras dit yngste dro – men fikk vite at festivalen var en times tid unna.

 

 

I morgen håper jeg å våkne til en ny og bedre dag.

Og jeg skal aldri mer skryte av at jeg drikke lime-vann, det kan straffe seg. 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Ja det kan straffe seg å skryte for mye….. Limevann er godt – kanskje sitronvann neste nå da 😀 Det er også godt!
      Trasig med feber og vond hals… hører mange er syke igjen og at hals er noe av greia igjen…
      lag deg en så god lørdag og helg som mulig – og god bedring <3 klem

      1. Blir sitron av og til, når jeg har glemt å kjøpe inn lime. Men skal stoppe å tro jeg er fritatt for slikt jeg trodde. Akkurat, da ble nok jeg plukka inn til å delta i denne omgangen. Den er ikke så festlig, så håper de fleste går fri. Takk, og god lørdag til deg også. Smittefri klem <3

    2. Masse god bedring, håper du føler deg bedre igjen snart 🤗
      Jeg begynte å drikke ingefær shot her for 14 dager siden, og om det er derfor jeg føler at kroppen er i bedre humør om dagen, eller om det er været. Ha en fortsatt fin lørdag 🥰

      1. Tusen takk, ja, det håper jeg også<3. Kjøpte meg faktisk ingefær shot i dag, men litt vanskelig med det som kommer inn.
        Dette satte meg nokså ut, men håper det kan begynne å gi seg nå. Klem <3

      1. Tusen takk, prøver det best jeg kan :). Vitaminer hjelper nok, tenker jeg .
        Det tok visst på tiden å bli ferdig med dette.
        Klem<3

    3. Her har det også gått et virus som svært mange av hos har hatt. Slike virus nå på våren er ikke lett å bli kvitt.😅Håper du er på bedringens vei.💐Limevann kan jo være bra for andre ting også.🤗

      1. Ble så jeg tok en limepause, magen vil ikke godkjenne noe om dagen. Har hørt det er sagt her også, at det er en del som går. Fryktelig kjedelig når man må sloss med det. Er nok ikke på bedring, men i morgen bør det begynne å skje noe, tenker jeg :). <3

      1. Tusen takk, nei piggtråd skal IKKE være i halsen. Fikk antibiotika i dag, så om jeg greier å holde på tabletten regner jeg med bedring. Klem<3

    4. Kjøpte meg ingefærshot jeg også..pleier det, for det gjør godt tenker jeg. Men hjalp ikke på korona nei 🙄😁
      Håper du kommer deg nå, og det håper jeg vi gjør også. Ikke godt sånn vi har det nå 😳 God bedring! ❤️

      1. Vettu, det gjorde jeg også – glemte den til i går, du verden hvor sterk den var. Håper du har kommet deg nå, skal lese meg opp her. Vært inne på bloggen sporadisk. Takk, jeg har bare slapphet igjen. Nå satser vi på en god sommer foran. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg