Om å være lat og om å rekke og om å bikke

 

 

 

Bussen, bilen og tiden. Om sommeren kan det føre til utfordringer.

 

 

 

 

Mellomste har vært her noen dager som bikka over helg.

Veldig fint og koselig.

I går hadde vi en skikkelig rolig dag, vil kalle den omtrentlig lat.

Jeg fikk dratt i gang plenklipperen og slått ned noe gress før regnet hølja ned.

Da vi skulle spise middag fant vi ut at vi dro til nabokommunen og kjøpte oss pizza.

 

Det ble også en softis etterpå.

 

foto:asbjørg

Hun skulle reise med buss i dag tidlig, men så fikk hun en telefon som det var bra hun brukte tid på og det bikka natt.

Sa jeg kunne kjøre henne til en buss som gikk midt på dagen i dag.

Slik sov vi til vi våkna.

 

 

Etter jeg ble syk for en tid tilbake, er jeg ikke kommet i gang med noen form for trening.

Men i dag ble jeg med da hun tok de Tibetanske ritene.

Jeg har gått ned til tre repetisjoner, hun var oppe i 13 i dag.

Var forresten med på lørdag også.

 

Da vi satte oss i bilen hadde vi greit med tid.

Men det er sommer -.

Og det er helt greit at folk velger å kjøre i 60 i 80 sone. Men når det er svingete bør de som vi kjøre rolig slippe forbi køa som danner seg bak.

Nå var jeg den fjerde bilen bakerst i køa og skulle nå en buss.

Nesten tre mil kjøring i et veldig sedat tempo hadde jeg ikke tatt høyde for.

Jeg kom meg endelig forbi bilen foran meg, så enda en bil og til slutt greidde jeg å passere alle.

Det var ikke tid til å kjøre bort til busstasjonen, men kjørte til en holdeplass lengre fram og slik rakk hun bussen hun skulle ta.

 

 

Men jeg har ønska at de som vil kjøre rolig også har vist hensyn med inn i mellom slippe køen som danner seg bak forbi.

 

 

Etterpå tok jeg meg en tur innom felleskjøpet, fikk kjøpt netting over bærbuskene og mer jord.

Ellers var jeg lat i dag også.

Skulle egentlig jobbe, men i morgen…

 

Fikk i kveldinga tatt handletur for mor.

Og i kveld tok jeg på meg raske føtter og gikk!

Det ble noen skritt…

Ett av mine nye mål, få opp pulsen.

Så dette var denne dagen.

 

 

Har du hatt en fin dag?

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Godt hun rakk bussen. Rart at det ofte er når vi har dårlig tid, at det blir saktekjøring foran 😳
      Men du fiksa det du 🙂
      En fin dag her også I går, en tur på Øra med søppel, og resten hjemme 😀
      Nyt dagen i dag. Klem. ❤️

      1. Faktisk hadde vi ikke så dårlig tid, men til slutt ble tiden knapp. Heldigvis skal bussen bortover Øragata, så da kan en kjøre i retningen bussen skal.
        Ønsker deg en nydelig fredag <3

    2. Masse folk på ferie vet du og ville se landskapet:) Men enig med deg at de bør la andre passere:)
      Herlig med besøk og ha late dager og god mat:)

      1. Ja, det er veldig hyggelig at de vil se, men greit om de ser i speilet av og til for å sjekke køa :).
        nydelig med besøk. Klem <3

    3. Late sommerdager er godt for kropp og sjel. Nyte lyset og all den flotte naturen… men nå må jeg slutte å late meg, her er frem med gressklipperen… koselige bilder forresten!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg