Sertifikat på seg sjøl

 

 

For det burde vært med ved fødsel. Men så er det vel slik at mye blir til mens en går.

 

 

Dagen i dag, men flystripe rett opp…

 

Også hvordan en fungerer-.

Funksjon kommer vel med åra.

Kanskje…

 

Nå er jeg der igjen, med snuing av døgn og for stort spisebehov.

Jeg drømmer kaos.

Og jeg våkner og tenker; jeg må på jobb.

 

NEI!

Jeg behøver ikke dra på jobb, jeg har fri.

 

Men jeg prøver å presse i gjennom for mye. Akkurat det forstår jeg.

Jeg burde vite om mekanismene på forhånd, så jeg slipper dette-.

Syns jeg.

 

 

Enda en uke har gått.

To uker siden siste gjennomgang.

Slikt blir det.

 

Hvorfor eksakt det blir slik er det nok flere grunner til.

Men flere av kollegaene mine har slutta, det er litt tilbake i tid – men det er ikke bygd om et nytt miljø. De nye virker absolutt trivelige, men altså ikke noe miljø foreløpig.

Fokuset er også forandra. Og har mindre tid til å jobbe med det jeg har som hovedansvar.

Så når jeg kommer hjem sovner jeg sittende, etter middag. Når jeg våkner har jeg behov for mer mat. Klokka blir gjerne over midnatt før jeg legger meg.

Denne uka har det vært flere kvelder slik.

Da betyr det at jeg ikke har sertifikat på meg sjøl. Men ikke alltid lett å vite når dette skjer.

 

Her tidligere følte jeg så på energien, at jeg til og med tenkte at jeg kunne øke ut stillinga mi.

Jeg går bare for halv maskin.

 

Det har også vært for få hele dager hjemme.

Så denne uka vet jeg nesten ikke hvor ble av eller hva som har skjedd-.

 

Forrige kom to av mine hjem, og den ene med ny kjæreste.

Yngsteberta var forelska <3.

Og det som gjør det ekstra koselig, er at det er den første hun tar med hjem.  En veldig fin og trivelig gutt.

Jentene har alltid tatt det rolig med forhold.

Var det samme med mellomste.

Storebror derimot…

Jeg fant et bilde her om dagen. Vi var på et arrangement og der på stein ble han sittende lenge å snakke med den vesle jenta.

 

Mjosundet, -ca. 95.

 

For det har jeg brukt noe av tiden til.

Sett på gamle bilder.

Det er både hyggelig og slitsomt.

All tid som er gått.

 

Dette var en skuffe full av bilder fra da barna var små.

 

Morgen på Flatåsen i Trondheim, 97.

 

For det er gjennomgang av mye gammelt om dagen.

Jeg fikk bærehjelp og mye er flytta inn i leiligheta nede.

 

 

Føler nok det er for lite tid til å arbeide med dette prosjektet.

Jeg har gått gjennom perioder.

Tegninger og oppgaver gjennom livet.

 

Damstredet i Oslo, en av de første ukene på SHKS -78.
Croquis, usikker på årstall og hvor mange minuttet jeg brukte.
Akvarell etter fantasien.
Skisser til en motevisning i -85.

 

Slikt tar så klart på.

Virvle opp alt dette støvet.

-Av fortid.

Så kanskje naturlig denne slitenheten.

 

Stopp å tenk du er sliten, mamma, sa sønnen min.

 

Og han har rett i det, hvordan en kan tillate seg å være i en tilstand.

 

 

Jeg gleder meg i hvert fall til at jeg har fått alt på plass.

Er en del på Finn.no, skal finne forskjellig, speil og vaskemaskin blant anna.

Spennede prosjekt.

Og det gir meg mye akkurat nå, for det er mye; utrygghet med jobben, sykdom, eldre foreldre, økonomi, ikke kapasitet til et sosialt liv, at man blir eldre, usikkerhet med samfunnet og korona.

 

Prosjektet mitt gir meg i hver fall glede.

Og barna.

Skal fortelle mer om dette siden, prosjektet.

 

Men denne tida som raser slik avgårde.

Er forskrekkelig.

I dag skal jeg siden handle for foreldra mine, det vil si, mor skal være med. For vi har fått oss ny butikk og det er litt av en sensasjon. I hvert fall er jeg spent på varesortimentet.

 

Ønsker dere en fin fredag.

 

Blir du påvirka av at det er fredag den 13., for vi har det i dag?

 

 

10 kommentarer
    1. Det hadde vært noe det, om vi kunne fått utstedt sertikikat på oss selv! Men hvem skulle bestemt når vi var “gagnlege menneske” og tilliten verdig da, tro…

      Litt spennende å børste støv av tiden som var, og kanskje trekke tråder fremover?

      Ha en fin fredag 13. og god helg! 😊

      1. Nei, si det…det har nok vært en umulig oppgave :). Det er kanskje det jeg er i ferd med, trekke trådene framover. I hvert fall har jeg mange tråder, garn, sytråder…bare jeg ikke floker meg bort, he, he. Nå har det vært lite progresjon den siste uka. <3

    2. Ikke rart du er sliten! Mange baller i luften…
      Ikke snu døgnet for mye , om du kan greie det.
      Jeg har ikke den muligheten til vanlig, nattmenneske som jeg er …
      Klok sønn du har forresten, han sier det som det er….:)
      Lykke til med alt, er sikker på du kommer deg helskinnet gjennom…
      Du har en gave i tegning og maling forresten!

      1. Må nok rette opp døgnet, planer om en tidlig kveld – mye som skal håndteres denne uka. Du har også en nattjobb, nesten bra du er nattmenneske da :). Sønnen har mange gode tanker. Nå er det en uke igjen til to ferieuker, det blir godt. Jeg ønsker ta fram igjen tegninga, tok utdannelse den veien en gang. Men takk. Klem.

    3. Av og til vil man rekke over alt på en gang….
      Det går ikke, har de fleste av oss erfart 🙂 Men man glemmer det og prøver igjen… 🙂

      Så artige bilder og tegninger og akvarell! Koselig å se tilbake – minnes…. og ja, hvor har det blitt av all tiden…

      Ønsker deg en fin fin torsdag 🙂

      1. Det har du nok helt rett i. Det beste er vel å ta en ting av gangen. Takk, var artig å gå igjennom dette materialet, vurderer å sortere etter epoker. Tiden ja…nå har det gått enda mer av den, men det er vel noe av kunsten med å ta i mot den <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg