Sol over store spørsmål

 

 

 

 

Det gikk ikke lengre, allerede andre dagen sporet jeg av.

 

 

 

 

Tredje dagen tenkte jeg å starte dagen med en liten tur ut.

I dag.

For å ta bilder.

Før jeg satte meg ned.

Da jeg gikk ned med dunken med papiravfall så jeg det…

Dagen var nydelig. Lyset var fantastisk.

Jeg må ta noen bilder, tenkte jeg.

Så tenkt som gjort.

Inn for å hente apparatet.

Tok ett bilde med det samme jeg kom ut.

Det ble med det. Neste bilde ville ikke bli til noe.

Batteriet var utlada.

 

 

Håper dette ikke betyr at dagen fortsetter på samme viset som i går, for da fikk jeg ingen ting til.

Den starta kvelden før. Slik som dager alltid gjør, starter alltid kvelden før.

Lillesøstra mi var redd for mor og… slik jeg oppfatta det like før jeg la meg, kritiserte meg. Resultatet var at jeg ikke fikk sove.

Det er noen diskusjoner en ikke bør ta like før en legger seg. Ikke en gang over messanger.

I går var det fryktelig vanskelig å komme seg ned på jobb, jeg fungerte så dårlig.

Samtidig får jeg spørsmål om hva jeg har tenkt framover, jobbmessig, svarer at sommeren ble litt spesiell med mye sykdom og at jeg ikke har greidd å komme fram med et svar.

Hadde også ønska spørsmålet hadde blitt stilt lenger fram i tid.

Siste tanken min har vel vært at det er knapt to år igjen, at jeg kan gå av i juni om to år. At jeg bør klare det.

Men så er det effektiviteten det legges opp til og det fordømte pliktfølelsen min, som ikke er en god kombo…

Og så er det noe med både innhold, sjølfølelse og økonomi, om jeg tar bort arbeidslivet. Man kan alltid drømme seg inn i scenarier, om alt det fantastiske en da kan finne på – men jeg vet jeg er en stor drømmer. Kan ikke dette fort bli en slik drøm og at jeg blir sittende der og ramler nedover i min egen sjølfølelse.

 

Store valg fører til store spørsmål.

 

Midt oppi dette blir det en dialog mellom oss tre søstrene. Lillesøster redsler for mor og mikrobølgeovnen, den hadde lukta brent da hun hadde kommet til mor.

Til slutt får vi landa dette fint.

Litt senere blir jeg oppringt, da er det et nytt tema, om jeg kan passe katten. Lillesøster tenker å anskaffe seg en omplasseringskatt og spørsmålet gjelder for hele august neste år. Om å passe denne katten hun ikke har fått.

Jeg svarer at det er i august jeg har brukt å ta ferien min, blir det slik neste år kan jeg ikke ta på meg et slikt ansvar og være fastlåst hjemme fordi jeg er kattepasser.

Skjønner hun ikke er fornøyd med svaret.

Og i alt dette, mor som har vanskelig for å ta telefonen og det eneste som opptar henne er om jeg kommer.

 

For et bilde!

 

For et bilde jeg maler av mitt liv og det jeg har rundt meg.

Nå setter jeg alt på spissen, egentlig for meg sjøl, kanskje for å forstå at inn i mellom ramler jeg så ut. At jeg lar hendelser rundt meg påvirke meg for mye. At jeg må ha tillit til meg sjøl, skjønne hva jeg skaper…

 

Tror jeg skal sjekke om batteria har lada nok opp til en liten tur ut for å leike med lyset-.

Og det ble en liten tur.

Og det var godt.

Sjøl om lyset forandrer seg fort, så det var ikke helt det samme som da jeg var ute for litt siden.

Nå skal jeg drikke limevannet mitt.

Komme meg ned på kontoret. Har et møte klokka ti.

Så får de skrevne ord modnes når jeg leser i gjennom om noen timer.

For dette handler kun om slikt jeg føler og min reise.

 

Vi gjør alle så godt som vi kan.

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Jeg skulle også vært en tur ut i dag, men hos meg var det eget batteri som var utlada. Det er vel noe med det at store valg fører til store spørsmål, ja. Heldigvis har du god tid til å bestemme deg. Og kanskje kommer svarene av seg selv.

    2. Det er alltid noe med slike store valg med store spørsmål, og ikke lette å bestemme seg, men som Kari sier sier du har god tid til å bestemme deg ❤❤❤

      Det har vært rolig dag her også pga sårene mine på foten. Bare pent nøtt til å holde meg hjemme for å unngå at sårene begynner blø. Viktigste nå er å få dem til å gro.

      Kjempefint bilde du har tatt 😊 Nydelig høst dag hos dere også ser jeg 😊

      Ønsker deg en superfin onsdags ettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Bestemmelsen er nok ønska ganske snart, men jeg har ikke kommet fram til noe svar.
        Uff, så kjedelig med sår som kan begynne å blø – ønsker deg god bedring.
        Høsten er veldig nydelig, i alle fall første halvdel 🙂
        Takk og fin fredag til deg. Klem <3

    3. Fine bilder, og mange tanker 😍
      Ikke greit å få tlf om ting sent på kvelden. Det som kan vente til dagen etter, bør heller ringes om tidligere da tenker jeg.
      Og skal en ha katt, så kan en ikke vente at andre skal ta vare på dem så lenge, eller basere seg på andre. Derfor vil ikke vi ha katt eller hund nå… 😉
      Gode klemmer til deg ❤️❤️❤️

      1. Bør nok aldri ta tunge diskusjoner like før sengetid.
        Har samme grunn som dere til ikke å ha husdyr. Det er to og et halvt år siden de to kattene vi hadde gikk bort, de hadde vi hatt i 19 år. Hadde og en hund som døde halvåret før, alle tre var ganske syke mot slutten. Å passe for noen dager er en ting, men nesten en måned som kanskje er ferien, kan jeg ikke svare ja på.
        Klem <3 <3

    4. Mye som ikke bør taes på telefon eller på Messenger – eller på snap! Jeg har også vondt for å sove etter noe sånt – ikke greit! Håper ting ordner seg for deg – stå opp for deg sjøl! Ingen kan forvente at du skal stille opp 24/7. God klem <3

    5. Det er sant. Ingen slike samtaler før sengetid, da skal en roe ned. Alt ordner seg, men litt styr blir det av og til :). En må ta vare på seg sjøl også. Takk for god kommentar. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg