Kvitt med blomar på

 

I kveld er eg trøtt og det er akkurat det eg skal være når det er kveld.

 

For lang dag, men eg fikk unna meg mykje. Slik er fint. No er det avslapping i stolen medan vaskemaskina vaskar seg ferdig. Det er tomt for truser i skuffa, så da var det berre å gjera som er har gjort. I morgon skal eg opp gørrtidleg for å legge ut på landevegen. Innover i landet bærer det etter kvart. Trur dagen vil verta triveleg. Vil treffe damer det er lenge sidan eg har møtt. Eg køyer ei intensiv veke, men etter morgon er det mest helg.

 

I dag var eg hos legen. Fann ut at det var likast og fortsetta i same sjukemeldingsprosent. Tenkte at eg kunne auke ut, men nok ikkje så lurt enno. Blir for fort for klar.


 Da eg kom heim skifta eg vatn på blomar og skar stilkar. Eg er så glad i blomar. Spesielt gjer dei godt den tida vi er i no. Vil gjerne dei skal vara kjempelenge. Det hjelper og stella dei.

 

Og så har vi fått snø. Så det er kvitt og glatt. Og i dag……..det synet skulle eg gjerne ha vist deg. Men eg hadde ikkje tid til å stoppe opp. Da eg kom rundt ein sving stikk eit nes ut i sjøen. Det var så klart kvitt av snøen. Sjøen var for så vidt kvitgrå også. Men akkurat framom det kvite neste var sjøen ljosblå og det kvite neset spegla seg i den. Og det var ljosblå himmelen over. Det var så vakkert at det var mest som det sokk inni meg.

Blomar og snø.

Det er vakkert.

 

10 kommentarer
    1. For noen vakre kontraster. Ikke bare kontrast i farger, men også i signal. Nysnø er nydelig. Som et eventyr. Blomster gir håp.
      Ønsker deg en vakker dag i dag <3

    2. Håper dagen med damene har vært koselig og verdt å stå opp tidlig for.
      Lurt å ta det litt rolig til en er sikker på at formen er bedre 🙂
      Den snøen og sjøen hørtes vakkert ut..selv uten bilde 🙂
      Og nydelige blomster ,som minner om vår 🙂 Klem<3

    3. Fruemmel: Flink er nok en overdrivelse, men jobber med saken :)). Tror nok du er lysår flinkere :). Blomster er fint og godt. Turen opp til Rindal gikk fint, men veiene var utfordrende – jeg kjørte bare halve veien.

    4. Eva: Vi lever i kontrastene, egentlig. Og da er mye veldig vakkert også, det er så fint. Håper dagen din både i går og i dag både var og er fin.

    5. fruensvilje: Har vært litt for aktivt den siste tida, men roer litt ned i noen dager nå, Og godstolen er fortreffelig….men burda strikka mer når jeg sitter i den :).

    6. annebe: Snøen og sjøen va helt nydelig, litt slik eventyr. Og blomstene gjør så enorm godt på den tida her.
      Det var fint og møte damene, og interessant og ikke minst krevende. Det er en bit av jobbene mine som jeg har latt hvile, men må teste ut veit du. Om energien har blitt bede. Og litt bedring skimta jeg og det gjør meg glad.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg