Å bo i plastposte

 

 

 

Nesten…jeg bor nesten i en plastpose. Det vil si…

 

 

 

 

Det jeg vil si, jeg har veske.

Jeg pakker ut og inn i en veske.

Eller mer korrekt, en bag.

Fram og tilbake, mest fram.

Jeg legger i rene truser, et par antrekk, kanskje en bok, noen brev som er kommet og som jeg må åpnes…

 

Fram og tilbake.

 

 

Toalettveska, tannbørsta, tannkrem og deodorant.

Sminkepungen også, sjøl om jeg nesten ikke sminker meg.

Men etter flere år har jeg nå et par ganger tatt maskara på vippene.

 

Da øynene begynte å bli et problem slutta jeg med sminke.

 

 

Og så har vi ladeledninger, mobil og noen ganger tar jeg med høytaleren, min bluetooth tilknytta, superviktige “venn”.

Hva er livet uten musikk?

 

 

Det er mye stæsj, både nødvendig og unødvendig.

Men så er det det å huske alt

Her om dagen, da jeg hadde vært hos legen, tok jeg matpakken ut av veska.

Jeg hadde brukt matpapir, for hjemme hos mor finnes ikke matbokser, akkurat det har jeg hittil ikke pakka med meg.

Så redd for ulykker og klisj, la jeg fra meg matpakken i bilsetet, sammen med høytaleren…hører på lydbok fra mobilen, lyden blir bedre med høytaler.

Framme på jobb etterpå, ble matpakken liggende igjen i bilen…oppdaga jeg.

Det er et lite stykke bort til parkeringsplassen, men programmet utover dagen tilsa at jeg måtte få i meg mat.

Så måtte hente den matpakken og tok med meg nøklene for å komme meg på kontoret igjen, for å oppdage at nøklene til bilen lå igjen på kontoret…

 

 

Slik blir det mye av nå.

I gårkveld, da jeg skulle legge meg, da oppdaga jeg at toalettveska nok lå igjen.

For det viste seg at den verken sto på badet, på soverommet, i bag’en eller…i bilen.

Og jeg vet jeg pakka den. Jeg la faktisk sminkepungen oppi toalettveska.

Det husker jeg.

Og jeg satte den fram, klar til å tas med.

Da hadde jeg skrevet handlelappe for mor, tatt og knytta sammen matavfallet for å kaste det i fellessøppelet, nede ved veien.

Det huska jeg på, det ble ikke med hjem denne gangen.

For ikke å glemme av å kaste søppelet, bruker jeg å vente til jeg har kastet det som skal kastes, før jeg sett på lydboka.

 

 

Men tolaettveska ble ikke med, ett eller annet sted står den hos mor, kanskje på soverommet mitt, kanskje i gangen opp eller nede.

Heldigvis har jeg dusjolje og alle slike remedier hjemme.

Bruker alltid og ha innkjøpt ekstra av produkta jeg bruker, slik at jeg aldri skal stå i dusjen bare for å oppdage at sjampoen er tom.

Laderen lå også igjen, men heldigvis hadde jeg den jeg bruker i bilen.

Mener jeg la den ned.

Kanskje la jeg den i korga med strikking i.

Den står nemlig igjen hos mor.

For jeg skal tilbake i dag.

Litt usikker når jeg kommer tilbake hit.

 

 

Denne flaksinga tar på, men jeg har ikke samvittighet til ikke gjøre.

Håper bare at det skal føre til mor greier å komme seg mer ovenpå, fortsatt kan bo hjemme og med hjelp, føle trygghet.

Så får det bare våge seg at jeg glemmer, bare jeg ikke glemmer meg sjøl.

Helt-.

 

 

 

 

 

23 kommentarer
    1. Høres slitsomt ut med så mye flaksing frem og tilbake. Sikkert kjekt med dobbelt av det mest nødvendige her og der. Jeg er en listeperson, har alltid huskelister, også for pakking. Uten lister, glemmer jeg mye. Og huskelistene kan brukes om igjen. 🙂

      1. Lister kan være greit å rette seg etter. Slik som jeg har det nå har jeg fort kom til å glemme lista også. Er nok litt sliten i perioder. Oppdaga toalettveska sto i vindfanget hos mor, da jeg kom tilbake…ha, ha.

    2. For en slitsom tid! Håper det ikke blir langvarig. Da er vel jeg litt heldigere som har mor under samme tak, pluss at vi er flere som kan dele på å følge henne hit og dit…

      1. God å være flere, vi er egentlig tre søstre vi også, men den ene er syk og den andre bor noen timer unna. Blir nok enklere når en er under samme tak. Plana er å overnatte annenhver natt fra nå. <3

    3. Det er slitsomt, vil jeg tro…. og jeg sitter med en klump i magen og tenker på ungane mine som flaksa fram og tilbake mellom mamma og pappa annenhver uke fra de var 5 og 8 til de var 18 begge begge to………. prinsessa altså i 13 år – bodde i bag….. hmmmm! Klemmer <3

    4. Å ‘bo i en bag’ har så visst sine utfordringer!
      – Men om jeg har forstått dette riktig, later det til å måtte bli sånn en stund fremover.. Og da kunne det kanskje være like greit å kjøpe et ekstra sett av sånt som toalettsaker, i tillegg til å legge igjen noen klær som du har liggende hos moren din i denne tiden, osv, slik at du slipper å drasse med alt dette her frem og tilbake i ett sett?..

    5. Kanskje du skal ha to sett av alt?
      En veske hos mor med alt du trenger og en til deg selv? Og en til jobben?
      Jeg lytter også mye på lydbok og drukner i det noen ganger at jeg glemmer andre ting jeg burde ha gjort.
      Men snill du som tar vare på moren din.
      Ha en fin søndag:)

      1. Faktisk hadde jeg en tannbørste hos mor, men hadde glemt det…ha, ha. Kan nok være greit å ha litt mer liggende, takk for råd :). Ønsker mor et godt liv og det beste for henne om hun kan ta vare på seg hjemme hos seg sjøl. Ja, lydbøker kan en bli sittende fast i :). Riktig fin dag til deg også. <3

    6. Glad øyet e så my likar <3 artig å smink sæ innimellom. Kjedelig når bli så my frem og tebake og gjenlagte ting. Håpe dagen i dag e god, med ro og god musikk ❤️

    7. Jeg har vært der du er nå, så jeg har en anelse om hvordan det er. Man gjør jo det man kan for sine foreldre for at de skal føle seg trygge og ha det godt. Allikevel en liten pekefinger, ikke glem deg selv oppe i alt dette. For hvis du ikke tar vare på deg selv, så er det ikke sikkert du klarer å være der for moren din. Ikke sagt som kritikk, bare i omtanke ❤️

    8. Skjønner virkelig at dette blir stressende og at du glemmer noe her og der. Flaksing, det var et godt ord for dette. Du får ikke mye ro om dagen. Håper du klarer å finne tid til en stund for deg selv innimellom det hele. Ta det lekkert. Klemsiklem 🙂
      Må bare spørre om du selv har tatt det bildet med paraplyen? Det var skikkelig spesielt og talende.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg