Sol, regn og en ekstra time

 

 

 

Søndagskveld, en helg som holder på å gå over. En helg med en time ekstra.

 

 

 

Men den gikk fort likevel.

Siste dag i oktober.

De to siste månedene har vær viet helse, sykehus og slikt.

Ingen kriser, bare ekstra omdreininger for å få livet til å gå i hop.

 

De siste ukene har jeg vært i barndomshjemmet.

Eller, det er ikke helt riktig…

Jeg var 17 år da foreldra mine bygde dette huset.

Så slik sett har jeg ikke egentlig bodd her, jeg flytta på hybel da jeg begynte på videregående som sekstenåring.

 

Nå har jeg bodd her i to uker, med en uke hjemme hos meg sjøl inn i mellom.

 

Grunnen til at jeg har bosatt meg her er at jeg ønsker mor frisk, og hun vil friskne mer til hjemme hos seg sjøl.

Så da hun falt tidligere i uka, stuka høyre håndledd og hodet fikk et kraftig slag – og ja, mor er høyrehendt, så det ble vanskelig.

Dermed ble dette enda mer utfordrende.

 

Så valget var enkelt.

Med å sende henne på sykehjem eller la hjemmetjenesten ta over, vil være mer utfordrende for henne.

Og det er greit om hun fortsatt kan fungere i sitt eget hjem etter hvert.

Så her har jeg gått inn i hjelperollen, snakker og lager mat.

 

Gårsdagen var nydelig, men jeg hadde ikke med sko til skogstur. For en skogtur hadde gjort godt. 

 

 

Men med fjorten grader pluss, løp jeg rundt i hagen for å ta bilder.

 

 

Barfot og i nattøy.

Hva naboer måtte tenke er ikke interessant.

 

 

Og så satte jeg meg i bilen for å kjørte hjem.

Bare tenk, stå utenfor sin egen dør…

 

 

Inne var det kaldt og rotete, slik sett ikke videre hyggelig.

Men jeg fikk rydda litt, vanna planter, dusja og pakket en ny bag.

Nå er det fullt mulig å dusje hos mor, men jeg er spesielt glad i mitt eget bad.

 

 

I dag var dagen våt og grå.

Men i værmeldingen sto det om sol.

Og tenk, sola kom.

 

Jeg foreslo en kjøretur i ettermiddag, og mor ble med på forslaget. Da vi kjørte fikk jeg nesten pusteproblemer, for det var så vakkert.

 

 

Jeg måtte ut flere ganger for å fange øyeblikk. Her er det ut mot havet.

Tenk å ha hytte her. Det er mange hytter i området.

 

 

Til slutt måtte jeg gi meg, dette ‘ut og inn av bilen’ opplegget ble nok slitsomt for moren min.

Så ved dette vannet måtte jeg gi meg med fotografering.

 

 

Og så kom vi hjem igjen til mat og tv.

 

Og for meg, for meg er det jobbedag i morgen.

Har snakka både med hjemmetjenesten og lillesøster mi.

Mor får seg opp av stolen, hun skal ha alarmen godt hengt rundt halsen.

Da regner jeg det må gå bra å dra fra henne denne gangen.

Sist fikk jeg telefon fra hjemmetjenesten om at mor hadde falt.

 

Så slik har jeg det om dagen.

 

Og nå er det en ny uke med tidligere mørke kvelder.

Riktig fin uke til deg.

 

 

 

 

14 kommentarer
    1. Håper det går fremover med din mor men at du har søkt om og får betalt permisjon for god hjemmejobb. Nydelige omgivelser der forresten.

      1. Takk, det var en nydelig tur. Nei, har ikke søkt permisjon, føler jeg må stå i jobben enn så lenge. Heldigvis går det framover med henne <3.

    2. Jeg beundrer deg for omsorgen for din mor. Ja….ikke enkelt å bli eldre.
      Det var nydelig bilder og ja, det er så vakkert noen ganger at vi kan miste pusten. Guds handverk:)
      Ha en fin dag.:)

    3. Å så flotte høstbilder som tar helt pusten fra meg. Kan sitte å se lenge på dem og bare nyte 🥰
      Jeg tror du har rett i at våre foreldre har det best hjemme, når de skal bli friske igjen etter sykdom eller fall. Så lenge de føler at det er trygt. Masse god bedring til din mor 🥰

      1. Oj, tusen takk – så koselig kommentar <3.
        For mor er det nok det aller beste å være hjemme i hvert fall. Hun er på bedring, takk for gode ønsker for henne. Klem <3

    4. Ja, du har jammen litt av hvert. Men så godt du kan hjelpe moren din. Det er gull å være der for våre. Fint dere fikk en kjøretur og vakre bilder ble det til oss. Tusen takk og ha en fin ny uke. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, var så glad for at jeg fikk den turen. Og veldig bra jeg kan hjelpe mor, håper hun skal greie seg sjøl om ikke så lenge <3.

    5. Du er snill og god som tar deg så godt av mora di. Hun fortjener også å bli bortskjemt, men det er ikke alle som hadde stelt like godt med sine foreldre som det du gjør! Ja, det er magiske høstdager vi har for tida. Veldig fine bilder, og jeg skjønner godt at det ble mange stopp underveis!

      1. Nydelig høst, man skal ha vært ute i den hele tiden. Takk, hadde godt kunna tatt mange flere stopp :). Tror om jeg ikke kunnet vært hos mor nå, har ikke det vært så heldig…så slik er det bra jeg kan <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg