Dagar med selskap og ferie mot ein ende

 

Sola rakk mest heilt ut ferien. Og folk fyller år. I går var det eit av søskenbarna.

 

I går var det og ein dag med selskap og kaker. Så no må eg nok over på den nøkterne linja straks. Men slikt er triveleg av og til, og gårdagen var absolutt av det trivelege slaget. Så etter at yngste hadde vore hos doktor og konstatert at kyssesjuke hadde ho i alle fall ikkje, og ho tok bussen attende til byen og skulen, drog eg i selskap.

Vi møttes først på puben til pizza. Da eg var lita var det butikk her. Puben ligg idyllisk i strandkanten i Mjosundet. Godt besøkt både av trafikk på land og på vatn.

Etterpå vart det kaffi heime hos ho som fylte år. Trur vi alle hadde nokre hyggelege timar.


Da eg reiste heim fekk eg med meg ein fantastisk solnedgang. Og eg måtte stoppa. Her heiter det Eidestranda.

I dag er det fredag. Eg tenker å gå i gang med slik som gjer hus og heim hyggelegare; hjelpemiddel er vaskebøtte og støvklut. Så skal eg planleggja handling og tenne opp i omnen. Ja, for i dag er det surt og regn. I kveld kjem mellomste heim, ho skal arbeide i helga. Men i kveld skal vi hygge oss.

For eg er framme ved siste feriedagen min i sommar.

19 kommentarer
    1. Margrethe: Det var det, egentlig ville jeg stoppe over alt, og folk hadde stoppa på broer så jeg, for å ta bilde. Noen ganger er det mer enn vakkert.
      Lykke til med dagen din :)))).

    2. Koselig med både kakeselskap og å møtes å spise pizza da..men da er det godt å kunne være litt for seg selv etterpå også 🙂 Den solnedgangen var utrolig flott..og fine bilder ellers..håper du nyter den siste feriedagen og at det blir greit å starte hverdagen igjen 🙂
      Bra ikke det var kyssesyken med datteren din og håper hun blir helt frisk snart :)) Klem <3

    3. Slike bursdagsdrøser er ofte kjekt å få med seg. Du store alpakka, som dei sa i Stompaserien, den solnedgongen var berre heilt fantastisk flott. Ei blinkskot, vel eg kalla det. Vaskbøtta har fått permisjon hos meg i dag, kan ikkje slite for mykje på den heller. Ha ei fin helg.

    4. Dette så veldig koselig ut. Sånne anledninger er vel verdt å få med seg. Og for en nydelig solnedgang. Den er jeg glad du deler her på bloggen, for jeg elsker sånne bilder <3
      Trist at det er siste feriedagen allerede. Men da er det bare å sette i gang med å glede seg til neste ferie 🙂
      Kos deg masse i helga i alle fall <3

    5. Fin måte å feire på det. Først pizza ute, og så kaffe og kake hjemme! Nydelig solnedgang! Og du er snart ferdig med ferien….Litt tungt å begynne på igjen , men ikke stas med ferie støtt, heller. Vi får være glade for at vi klarer å være i jobb! 😀

    6. fruensvilje: Var veldig heldig med ferien….og solnedganger er som oftest nydelig. Burde samlet en bildekavalkade over det, nå fikk jeg en ide…hm.

    7. annebe: Selskap er alltid koselig, bare det ikke blir for mange for ofte :). De siste feriedagene gikk jeg så inn i at jeg datt litt ut her inne:))). Så nå er jeg i gang med høsten.
      Ja, veldig glad for at det ikke var kyssesyke.
      Klem:)

    8. Oldemorbloggen: He,he, neii, det viktig å huske på at vaskebøtta ikkje må over brukast :).
      Sola fargela himmelen nydeleg den kvelden.
      Og takk, helga var fin. Du må ha ei super veke :))).

    9. Eva: Jeg begynte å tenke hvor artig har det ikke vært og samlet solnedganger gjennom et helt år…..men jeg gjør det nok ikke, fordi jeg må kjøre et stykke for å få det til.
      Ferien er over….men det går bra når en først er i gang. Men det blir godt med ferie en gang….men har faktisk nesten tre uker avspasering.
      Helga var fin, absolutt…håper også din var det.
      Ha en riktig fin septemberuke Eva :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg