Irritabel eller sur

 

Sur, lei, kjei, tom…….og så bortetter. Kjært barn har mange namn er det sagt.

Men kjært………

Irritasjon er ikkje eit kjært barn. Eg synest best om å ha det bra eg.

I dag har eg vore på ein vakker tur på fjellet utan fotoapparat. I dag var det tid for snakk. Og snakke kan eg om eg opnar den krana. I dag var den vidopen. Slikt krev sin mann……..og ikkje minst kvinne.

Etter turen har det vore matfokus. Potetball og enkle wienerbrød etterpå. Det tok tid og det laga rot.

Og så ser eg ikkje fram til dagen i morgon, og ikkje har eg gjort ein einaste av øvingane mine i dag. Slikt løfter ikkje stemninga. I tillegg vil dotter reisa attende til byen på torsdag……..og ser den naturlege årsaka til at ho ynskjer og vel det, tida går viare……

Til slutt er eg ikkje heilt ferdig med det eg verta ferdig med.

Så mange pluss av minus blir ikkje pluss.

Eg er nok ikkje irritert, berre litt oppbruka av alt. I kveld. No skal eg ha ei natt og så skal eg verta ferdig med morgondagen, det trur eg vil hjelpe.

For eg trur ikkje eg er sur heller.

Eg har berre ein dag som knurrar ørlite mot stjernene, sjølv om dagen har vore vakker med sol på.


foto:
ingrun

6 kommentarer
    1. Å så levere du deeeeeeeeeeeeeeeeeeeet vakre bildet! Utrolig vakkert! Synes du er så flink til å fokusere på fremgang og positivitet. Noen ganger vokser alt seg over hodet på oss, men det er en ny dag i dag, og den får vi benytte best mulig, tenker jeg.Ha en finfin høstdag!

    2. det er tung å gå gjennom det du gjør nå,jeg har vært der jeg også,men jeg synes du takler det bra eg :)) litt småirritabel har en lov å være,er jo ikke bare bare å grave i det som en gang var

    3. natheless: De hjalp veldig å få unna et møte som jeg grudde meg til. Bildet er det yngsteberta som tok. Jeg fikk låne det. Tror jeg skal legge ut noen av hennes bilder. Syns det er så artig å se hvilket fokus de yngre har på billedtagning :))).

    4. fruensvilje: Noen dager blir tyngre uansett 🙂 for oss. Og jeg er litt skarpere, men tror ikke det er noen fare ennå :))). Ha en super dag :).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg