Søndag i regn

Mellom regnbygene kom vi oss ut. Det kjendes godt. 

 

I dag hadde vi planlagt ein tur der eg sprang da eg voks opp. Men her regna det så stritt, at det å legga ut frista lite.

Eg tok solhelsinga fjerde morgonen på rad og kjende at eg ikkje var så vaklevoren som eg var først, da eg sette ein fot fram og la den andre bakover.

Dagen gjekk og til slutt fekk vi på oss sko og sette oss i bilen. Vi stakk hovudet innom foreldre og besteforeldre med lovnad om å komme innom på returen.

Regnet var mest fråværande da vi la i veg oppover lia. Måtte på med regnjakke ein gong.

Og….eg trong mest ikkje kvila på turen opp. Det er nokså bratt. Sist eg gjekk opp er ein to-tre år sidan. Da måtte eg stoppa i eininga for å få att pusten.

Så var vi oppe.

Yngste gjekk fram på hammaren.

Utsikta ut Mjosundet, Rotøya og Aursundet var fin å sjå att.

Vi skreiv oss inn i turboka. Var framom det nedrasa fjøset, som høyrde setra her oppe til.

Så gjekk vegen ned att. Mest like hardt det. Og ikkje minst -, unngå fall.

Da vi kom inn i hus hos foreldra mine, åpna slusene seg. Det regna ikkje med måte. Men vi satt tørre i sofaen og drakk kaffi. Av og til er det heilt greit med flaks.

Men det var godt og få gjort denne turen. Vonar det ikke er så lenge til neste gong.

Ei riktig fin treningsøkt. 

 

8 kommentarer
    1. Så flott tur og vakre bilder. Så godt å høre at formen er bedre enn for noen år siden. Kjempefint turtips, og skriv gjerne hvor dere gikk fra for å komme til det vakre stedet. Jeg har forstått at det er et stykke nord for Kristiansund.

    2. passion4therapy: Kommunen heter Aure, like nord for Kristiansund. Ja, det var fantastisk godt å kjenne den positive utviklinga som har skjedd fysisk. Gir en enorm glede <3.

    3. Vera Lynn: Takk :). Det er veldig fint når en kommer opp. Hadde planer om å ta turen en gang i uka etter jeg kom hjem fra Spania. Men…..;), kan fortsatt håpe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg