Fuglar og tankar

 

Laurdagen skin blankt mot meg. Blå himmel og kvit sol. 

 

Fuglane kjem som ping, pong ballar og landar nokre sekund. Før dei fyk bort. 

Inne på bordet blomstrer det vårleg.

Ute er det minus sju. Og noko av det første eg må gjera i dag, er å henta ved. Elles er dagen åpen. Eldstemann kom heim i går. Glad og fornøgd. Før han kom sa han at han måtte få tid til å kose med dyra før vi åt. Og dei firbeinte både mol og logra med halen, etter kva som var naturleg. 

 

Litt tidlegare kunne eg stenge døra på kontoret, berre for å stadfesta at eg rakk det eg måtte.

Men eg har stress i kroppen.

For til veka skal eg ha to arrangement. Eit på jobb og eit privat. Redd for at eg ikkje har det eg må ha av kapasitet.

Akkurat da.

Det stresser meg. Derfor arbeider eg med hovudet mitt.

Tankane.

Rydding i hovudet må til. Rett som det er.

Men eg må også rydde i heimen. Det er spesielt gongen nede, for den er bruka til lagring. Og – neste helg kan eg ikkje be alle om å bruka inngangen eg brukar. Han som fylker 95 år må få bruka den inngangen som er enklast for han.

Så slik tenkjer eg ein blank laurdag. Medan fuglane pulserer til og frå fuglematen. 

 

Korleis dag har du det i dag?

14 kommentarer
    1. Vi har kost oss med kaffe i Åsgårdstrand i dag 🙂 Fin liten oppdatering om deg og ditt her.. Prøv å fokuser ..her og nå.. gjør det du kan få gjort av forberedelser..planlegge må man , men å gå å gruble hjelper liksom ikke noe.. (sier jeg som neste alltid har hodet fullt av tanker og bekymringer..hehe..) Klem <3

    2. Fin og lyrisk oppsummering av dagen 🙂 Jeg har jobbet på apotek litt i dag. Vikar. Er jo egentlig pensjonist 😉 Gikk greit. Ellers hjem å lese andres blogginnlegg og lørdagskos…

    3. Ja, det må ryddes i tankene med jevne mellomrom! Ofte er bekymringene for ikke å strekke til det som er mest belastende – ikke det vi har planlagt. Forresten er det vi sjøl som legger mest merke til den gangen som ikke er helt ryddig. Tror ikke 95-åringen er så opptatt av det – bare det er fremkommelig! Fine illustrasjoner av flyvende ping-pong – baller! Har du søkt om overflytting til den nye plattformen?

    4. hatt en koselig dag i dag med biltur til Kråkenes fyr,refiksanden og Måløy for å besøke min mamma :=) nå er jeg sliten og har planer om å finne senga.Du skal bare roe ned,for ting går greit om ikke alt er helt i orden i heimen,tror ikke det er hva en har liggande i gangen foik ser mest på :=)

    5. annebe.blogg.no: He, he, men du har helt rett. Og å ha tanker er bra det. Ellers høres kaffestundene på lørdagene med deg og mannen så koselig ut. Klem<3

    6. karidansen: Det har du helt rett i, har tenk mange ganger på hvorfor jeg brukte så mye tid på å grue meg. Men noe må nok gangen ryddes, det jeg flyttet ut fra atleriet står uframkommelig plassert der. Jeg har faktisk søkt om overflytting, men regner med avslag. Har begynt å tenke på andre bloggplattformer, men gruer meg for jobben. Ha, ha, flink på de der gruegreiene :))))….

    7. fruensvilje: Høres ut som du hadde en innholdsrik dag.
      Man har dette ønsket om å være perfekt :)))), som aldri går over. Klem <3

    8. Du mater da fuglene fra et vakkert lite hus! Ja, rydde må man, hele tiden synes jeg. Jeg rydder i papirer og bilder, tekster og divers om dagen. Ingen ser at jeg gjør det, men når jeg rydder i dette, så rydder jeg liksom hodet også. Godt å få unna ting, selv om de ikke er synlige for andre enn meg.Verre er det med stryking og oppvask. Det må bare tas, for det er så synlig. Ha en fin dag videre og lykke til med alt.

    9. Natheless: Litt lite brett på huset.
      Mye av ryddingen skjer nok for oss sjøl, og det er nok den viktigste også :))). Takk og ha en riktig god natt <3.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg