I dag er det helt greit med en regndag. Ikke det at det har noe å si hva jeg mener om den saken.
For i dag krekte jeg meg ut av senga, samtidig med at jeg er veldig fornøyd med at jeg var støl og stiv. I går viste det seg at dagen var både uten regn og med sol. Først trodde jeg det ikke var noe gang i det, for det er virkelig ikke så lett å få meg til.
Men så gikk jeg ut.
Først tok jeg tak i ljåen, det gikk nokså fint. Og plutselig hadde jeg slått meg ganger både hit og dit.
Plommetreet her blir nok, jeg fikk to fra barna for noen år siden.
Men hjorten har vært frampå, så det andre gikk heden.
Lengre bak står et epletre som kurer i år.
Gulrøttene begynte å være klar for å settes ned.
Jeg fikk henta jord fra komposten, jeg fikk dratt opp noen sekker med kjøpt jord.
For noen dager siden kjøpte jeg drivstoff til plenklipperen, så måtte så klart streve for å få av toppa på kanna. Og da jeg hadde fått den opp og fylt på plenklipperen, da fant jeg ikke toppa til plenklipperen…
Noe skal en ha å jobbe med, kan en si-.
I hvert fall var det fryktelig spennende, ville den starte…
Og JA!
Den starta.
Fikk slått der jeg hadde gått over med ljå først, fikk klippet mellom de to rennene, der det er mandelpotet i den ene og jeg begynte å sette gulrøtter i den andre. Mellom rennen skal jeg så i to kasser.
Her er begge syrintrea og et blomsterbed som er blitt fullt av asters, slått rundt.
Jeg gikk av meg skoa.
Og jeg fikk ordna et bed for ertene, men de rakk jeg ikke sette ut.
Men jeg er godt fornøyd med innsatsen.
Fikk klipt bort gras midt i veien foran fjøset da jeg kjente at arbeidsøkten burde avsluttes og måtte ned for å sette inn plenklipperen.
Sola var på tur ned over og laga skikkelig solglitter på sjøen.
Plana i går var egentlig å besøke mor, men jeg fant ut at det var best å utnytte finversdagen.
Skal vei å handle for henne i dag om ikke så lenge.
Men veldig glad for det jeg fikk gjort.
Enda er denne jobben ikke ferdig, det blir den heller ikke så lenge en har et uteområde. Tenker å slå hele jordet oppom huset når skjermplanene er ferdigblomstra.
Og noe er tatt.
Her er en liten haug med innvokste kornblomster som skal slås ganske snart.
Men i dag skal det få regne. Så blir det mer arbeid etter hvert.
Har fortsatt mye som skal settes ned. Og noe må kansje bare få stå inne.
Og så må jeg også høste rabarbraen før helga, men usikker til hva jeg skal bruke den til.
Har du et forslag til hva jeg skal bruke den til?












Du har grunn til å være stolt av innsatsen.
Takk for det 🙂
Du jobber på – det er helt sikkert og visst! Mye godt arbeid.
Rabarbra-grøt med melk og sukker på – er lekkert. Rabarbra-suppe eller saft eller sylte. Eller bare hakke opp og fryse til vinteren 🙂
Ja, var veldig glad for det jeg fikk gjort.
Å fryse rabarbraen er kanskje den enkleste løsninga, takk for tips 🙂
Det var jammen meg litt av en arbeidsøkt må jeg si, og du fikk gjort mye. Rabarbra er barndomsminner for meg, hvor jeg fikk lange stilker fra mormors store kjerr. Så kom det sukker i en kopp, og det var godteri den gangen 🥰
Jeg føler jeg fikk gjort både mye og lite, men veldig glad for det jeg fikk gjort.
Den koppen med sukker opplevde jeg også, men tror likevel jeg syntes det var surt 🙂
Skikkelig blomstereng der hos deg 🙂 Skjønner det har vært mye arbeid om gresset var like langt 🙂 Rabarbragrøt/pudding, skikkelig godt 🙂
Rabarbrapudding hørtes spennende ut. Ja, her er det blomstring, jeg nyter det – trenger ikke frisert plen 🙂
Wow, skikkelig bra ordna! Så my du har fått i gang, veldig artig å sjå. Og bra plenklipperen funka som den ska. Og wow te tomatan og, kanskje greit å bare ha dæm inn ja <3
D e arti å hellj på me å, føle mæ beint ut løkkeli <3
Frøktelig gla for at plenkløpparen e me i år å. Tomatanj må nok varra innj, men sto ut i natt.
<3
Beundrer deg for alt du setter i gang med. Det er tungt og mye arbeid med alt det ute. Håper bare det får stå i fred for dyr som vil smake på. Jeg spiser ikke rabarbra, er for surt om jeg ikke bruker mengdevis med sukker. Jeg skal ikke ha noe surt i kosten min men tåler litt en sjelden gang. Jeg ville prøvd å blande rabarbra med noe annet , pære kanskje og lage en kompott . Med fløte på😋
Jeg koser meg med utelivet og så tenker jeg at jeg har godt av det, når jeg blir sliten 🙂
Ja, håper at hjort og rådyr holder seg i skogen. Enig med at rabarbra er surt, og for tiden er hvitt sukkerbruk omtrentlig fraværende her. Men må høste i løpet av helga.