Dager slik i all enkelhet

 

 

Det pustes ut lovnad om vinter. Men snille vinter, vent enda litt til. Bare litt…

 

 

 

Fjelltoppene er blitt hvite og regnet kommer ned som sludd, inn i mellom, om dagen.

Det er bare å pakke ned sommerklærne, har så klart begynt med det. Jeg også skjønner den er over, denne sommeren. Men jeg er ikke ferdig med jobben. Sommerdyna er i bruk enda og venter kanskje et sengeklærsskift til, før jeg skifter den.

 

 

Helga har loffa fint og rolig gjennom tilværelsen.

Har en lite arbeid å gjøre før dagen kan få fri. Skal gå igjennom en liten tekst, for å rette den opp. En årsmelding til en årbok.

Og ja… jeg skal en tur innover til mor, være der når hjemmetjenesten kommer i kveld. Det er nok travelt for de, men jeg må få de til å huske på at mor må ha hjelp til høreapparatet.

Har meldt fra to ganger om det, om at hun har begynt med høreapparat.

Apparatene har vært i ørene hennes nå, fra da de ble satt inn på fredag. Om mor ikke har glemt da. Så jeg vil være der når de kommer i dag. Mulig jeg ikke har sagt i fra på riktig måte.

Men det er så bra at mor er innstilt til bruken, hun må bare ha hjelp til det i rundt.

Så etter middag og den lille jobben, tar jeg med meg strikketøyet mitt innover til henne.

 

Som sagt har dagen gått både rolig og stille i dørene, men var med på en liten kjøretur på nye veier, i vått og kaldt vær. Men å sitte i en bil og kikke ut var enkelt.

 

Jeg har vært sykemeldt i en drøy uke, uka har på en måte vært lang.

Og som vanlig er det innhold i dagene mine, det har vært omsorg for andre og omsorg for bil. Det siste er er desidert det mest kostbare. Nå har bilen tatt et gedigen jafs av økonomi, så slik er det. Men en kan bli redd om bilen vil fortsette i alderens navn med slikt.

 

Nå har jeg laget meg en middag av slikt jeg fant. Løk, chili, paprika, hvitløk og noe kjøtt som har ligget i fryseren fra kritt-tida, slik omtrent.

Det smakte helt ok, hadde mos av mandelpotet og sellerirot til. Og en oppskjært tomat.

 

 

Men det rekker ikke gårkveldens matopplevelse til ankelen, for da spiste jeg noe som var så nydelig at det er lenge siden jeg har smakt maken.

 

 

Uke jeg har framom meg tror jeg blir fin.

Og for de som har barn rundt seg er det høstferie her i mitt distrikt. Mitt «barn»… eller ett av dem, kommer hjem en tur ut i uka. Det blir koselig. Jeg venter forresten flere besøk også, som jeg tror blir veldig koselige.

 

Ønsker en fin og god søndaglveld.

 

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. Så deilig at du har roligere dager! Får håpe mamman din får den hjelpa ho trenger til høreapparatet også – greit å ha alt i orden! Kos deg med besøk til uka! Klem <3

    2. Det virka som hun hadde fått mer hjelp enn hva hun huska, så slik er det nok i orden.
      Ja, vil kose meg med det kan kan så godt som det går, og det som ikke går, går ikke 🙂
      Klem <3

    3. Ja nå forbereder naturen seg til at vinteren skal komme, og vi med den. I uka som gikk måtte jeg ta på meg den lange vinterkåpen min når jeg skulle ut + pulsvarmere. Så mange som fortsatt tviholdt på sommeren, men det orket ikke jeg. Så bra at moren din har det bra med å bruke høreapparat, noe som gjør hverdagen litt bedre. Ønsker deg en fin og behagelig mandag og uke 🤗

      1. Greit å slippe å fryse. Har hatt framme pulsvarmere jeg også. Men så klart, ikke godt å go slipp på sommeren. Veldig bra at mor har takla høreapparatene så bra. Helt annen hørsel nå, så det blir enklere 🙂
        Fin fredag til deg <3

      1. ALT for tidlig, så enig. Her har det ikke vært kuldegrader om natta enda, men i går falt det haggel (som heldigvis ikke l seg). Klem <3

    4. Deilig for deg at du har noen rolige dager, og det er godt å få ladet batteriene litt. Håper formen din kommer seg ❤

      Husker min søster og jeg også måtte passe på hjemmetjenesten når de skulle innom min mor, for det var tilfeller at de glemte noe viktig som vi hadde gitt beskjed om både en og to ganger.

      Kjennes at det er mer vasskaldt som vi kaller det i Trondheim. Litt rått vær med guseregn sånn før vinteren kommer. Man kan jo få snø når som helst i oktober.

      Koselig med besøk da 😊

      Høstferie ved skolene her i Trondheim også.

      Ønsker deg en superfin mandags ettermiddag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, håper virkelig jeg må bli bedre.
        Tror hjemmesykepleien har alt for mye å gjøre og noen ganger kan mor også være glemsom, om hva som har skjedd.
        Artig navn «vasskaldt» er. Har aldri hørt det ordet 🙂
        Takk, håper uka di har vært superfin. Klem<3

    5. Usj, ja den bilen tar en ordentlig jafs av min økonomi også for tiden. Ble dyrt på service og alt ekstra som skal gjøres…
      Jeg har også koblet inn hjemmesykepleie til mor, og føler at jeg må se litt etter. Er bortom henne minst en gang om dagen, og er heldig som bare kan kjøre noen minutter til henne.
      Jeg var heldig å ha besøk av barn og barnebarn i går og prøver å rekke over de jeg ikke ser på en stund.
      Ja, jeg håper vinteren kan vente litt til, og her hos oss ser det slik ut hvertfall…
      Håper uken din blir god og bare har hyggelige overraskelser!

      1. Ja, bil er dyrt og så kan en ikke være uten bil heller, har forstått det er slik der du bor også.
        Veldig godt at det er så kort tid å kjøre mellom deg og moren din. Fra meg er det vel litt i overkant av en halv time.
        Så herlig med besøk av barn og barnebarn, ja, det siste har jeg ikke erfart. Og vinter vil vi ikke ha ennå nei 🙂
        Håper uka di har vært fin, her fikk jeg meg en overraskelse som ikke var forventa og som jeg måtte jobbe meg gjennom.

      1. Hjemmetjenesten er så mange mennesker og de gjør så godt de kan. Veldig bra hun får hjelp og noen ganger husker hun ikke om ting har skjedd 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg