En dag i farta

 

 

 

 

Morgenen har gått fra mørke til lys. Dagen er snart klar for å gå ut i verden.

 

 

 

En særdeles velorganisert morgen går av stabelen.

Jeg sitter her med mitt vanlige glass med limevann.

Har smurt brødskiver av brødet som ble bakt i går kveld. Så grovt og med så mye godt i at det nesten ikke trenger pålegg.

I tillegg er kjøkkenbenkene rydda, utstyr er vaska og satt på plass.

Nok sjølsagt for de fleste, om det ikke er det meg.

 

Fikk en telefon på lørdag fra skjult nummer og jeg tok den-.

Den var fra legen min.

Det gikk noen tanker gjennom hodet mitt. Tenkte vel at var det slik at jeg var døden nær nå, måtte jeg ta det også.

Heldigvis var jeg ikke det.

Hun spurte hvordan jeg hadde det og sa at hun skulle purre på noen undersøkelser som ble bestilt en gang i sommer.

CRP’en hadde normalisert seg og senkning hadde gått ned. Det er supert, og kanskje derfor kjøkkenbenken min i dag er ryddig. Energien er bedre.

Og det som jeg nesten ikke tør si det høyt…men ledda mine er ikke vilt verre, sjøl om jeg er tatt av sprøytene. Tror dette handler om sjøgrenen, sannsynlig psoriasis og en utvikling av en slags polyartritt …og så fibromyalgi’en, uten at det siste er noe jeg forholder meg til.

Og det skal bort!

Alt!

Helse på dette viset er ikke så veldig interessant, men har gjennom dette løpet blitt snillere med meg sjøl. Presser ikke så på og tenker kanskje heller ikke så mye. Tanker som i ‘bekymring’ over ett eller annet.

 

Nå skal jeg snart dra inn til kontoret, se om jeg kan bli venner med datamaskina. I går fant jeg ut at møtet jeg skulle på behøvde jeg ikke på.

 

Trærne har nesten mista alle blada.

 

Jeg følger varslinger om blå grader og håper vinterdekka holder en sesong til.

Nå må dagen opp å gå.

 

Nyt tirsdagen, denne dagen er den eneste i sitt slag.

 

 

 

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg