Så vakkert og så utfordrende

 

 

 

I går måtte jeg. Da jeg hadde gjort det var jeg skikkelig oppbrukt.

 

 

 

Det var så vidt jeg krekte meg ut av bilen hjemme.

Lenge siden jeg har lagt meg så tidlig, og dagen i dag blir nok ikke jeg noen racer.

Men må på jobb etter hvert.

 

I går var siste frist for å få opp koden til StikkUt-kassen.

Det står at den åpner i dag.

 

Heldigvis pakka jeg med meg vann.

Jeg hadde bestemt meg for å ta det med ro og ta masse bilder, og det gjorde jeg.

Poster mange bilder som likevel er et lite utvalg.

Det er mye gammel furuskog som har voks sakte og vridd seg etter sola.

Syns dette tørka eksemplet er flott.

Vridd materiale var brukt før, det hadde en større styrke enn rette stokker.

Syns de kantete formene på gammel furu er så fine.

Så det ble mange bilder av trær.

 

Syns også variasjonen mellom ny løvskog og furu er så fint på våren. Det går en bratt fjellrekke over.

Det er også lagt en annen tur opp og bak disse fjella.

Da jeg ble ringt opp for å høre om det var greit å legge ruten over min grunn fikk jeg veldig lyst til å ta denne turen sjøl. Men det spørs, etter gårsdagens opplevelse tror jeg denne turen ligger utenfor min kapasitet.

 

Turen jeg gikk er egentlig bare en spasertur.

En del av veien er slik, glatte berget.

Jeg skal inn til innerste enden av vannet du ser på bildet.

 

Trær og formasjoner.

Trær i mange fasonger. 

Langs vannet er det ujevn og det var her det skjedde slikt jeg har blitt redd for.

Jeg tryna.

For det viser seg jeg har blitt mye mer snublete, føttene vil liksom ikke helt være med på det jeg vil.

Så lå jeg der da, konstaterte først at fotoapparatet hadde berga. Brillene som var skubba opp på hodet på grunn av kondens, var berga og lå i gresset.

Og jeg var hel.

Men ene skuldra var ikke akkurat blid, viste det seg.

Tror likevel ikke det ødela for slikt jeg er i gang med.

Ble bare forslått.

Jeg måtte konsentrere meg kraftig for at føttene ble satt riktig ned.

 

 

Endelig var jeg kommet til enden av vannet.

Det er så fint.

Nærheta til vannet, sanden og sola som skinte.

Jeg skulle inn til den solfylte tangen.

Der er kassen koden skulle settes opp på.

Jeg satt lenge ved vannet.

Spekulerte nok på hvordan jeg skulle komme meg tilbake, for jeg var fryktleig sliten.

Skulle jeg ta veien over elva?

 

Tok turen bort til den.

Det er ikke det at den er så dyp, men den er bred.

Gikk oppover et stykke, der ble den smalere, men det ligge små øyer jeg må over og jeg så ikke hvordan elven gikk bak øyene.

Så gikk tilbake til stranda, hadde egentlig ikke bestemt meg. Elva bruker ikke være mer enn meteren dyp.

Satt lenge og var usikker, tenk om jeg falt mens jeg gikk over elva. 

Det ville ikke fotoapparatet tåle.

 

En båt ble lagt ut på den andre bredden.

Vurderte om jeg skulle vente for å se om båten rodde i min retning slik at jeg kunne spørre om å bli rodd forbi elveløpet.

 

Til slutt fant jeg ut at jeg bare måtte ta samme veien tilbake og begynte på returen.

Enda flere trær med greiner som strakk seg utover.

I dette området er det et kulturminne, en fangstgrop.

 

Sola hadde bevega seg over himmelen og dette motsolsbildet var ett av de siste jeg tok.

Nå måtte jeg konsentrere meg om å klatre oppover igjen.

Se om jeg fant stener å hvile på, stener uten maur.

For det var et yrende liv.

 

Og jeg kom meg opp og ned til veien igjen, uten å snuble slik at jeg datt mer.

Bilen sto på parkeringsplassen og venta på meg.

Fikk krekt meg inn i den.

Det er ingen overdrivelse.

 

Hjemme igjen sto en ting igjen å gjøre og det var å legge seg.

Noe så ille.

At det har blitt slik som dette med meg!

 

Turen var uansett veldig fin.

Jeg mestra den.

Og jeg vil ha flere slike turer, men må nok få sjekka opp noe jeg er redd for.

 

 

Ha en superfin onsdag.

Her kom regnet igjen i dag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 kommentarer
      1. Takk, fotoapparat er så viktig på slike turer. Det var trist å oppdage hvor strevsomt det ble. Skal til St.Olav uti måneden og da står dette som noe skal legges fram. Har nemt det for de før, så da ble jeg bedt om å ta det opp med dem om det ble verre. <3

    1. Veldig fine bilder! Flotte naturmotiv, spesielt de vridde trærne. Om man bare hadde sett bildene, ikke lest teksten din, kunne man tro at dette hadde vært en energifull tur… Kanskje du snublet og datt fordi du var veldig sliten? Uansett høres det lurt ut med litt sjekking, ja. ❤️

      1. Får håpe turen ga noe energi likevel. Takk for kommentaren på bildene <3. Var nok sliten også, kondisjonen er ikke på topp. Men har en brennende følelse i føttene, så redd for at noe er på gang. Klem

    2. Så vakkert det e innover der. Kjedelig du datt, høres lurt ut å få undersøkt videre både det og det andre. Bra jobba med turen! Du si det bare e en spasertur, men det e jo også ikke bare det. Du får vis mæ fangstgropa en dag. Håpe det e dekt over da B)

      1. Ja, ska vis denj, tru d ska varra to. Bra æ itj skadd mæ, bærre æn muskel som ble forrønt av fallet. Ja, litt må æn beveg sæ for å kom dit. Håpe vi får æn tur innover der snart <3.

      1. I morgen skal jeg ikke sette på vekkerklokka, det er en god tanke :). Ja, jeg er virkelig lei den slitenheten, får håpe Tibetanske riter vil hjelpe etter hvert :).

    3. Så mange flotte bilder – digger de gamle furuene! Synd at det blei så slitsomt, for det ser ut som et helt herlig sted å være på tur! God klem <3

      1. Ja, ikke sant. Var i Trollheimen og fikk lyst til å tegne alle de fine trærne jeg så. Store staselige furutrær. Disse er små og knudrete, men fullt ut tegnevennlig. Det er et veldig fint område, var glad jeg fikk meldt inn denne turen til StikkUt.
        Jeg må nok får en undersøkelse og så må jeg også bevege meg mer, tror det hjelper med bevegelse om jeg har fått det jeg er redd for. Klem <3

    4. Nydelig landskap. Så stolt du kan være!!!! Om du går i bakken og man blir sliten, så går du! Noen ganger blir sånne turer en utfordring, men alt det fine du fikk bilder av da! Minne for livet det, med deg i lyngen med brillene trygge og fotografiapparatet intakt. Hvil deg litt nå, og så fortsetter du, det er jeg sikker på. Hurra for deg 🙂 Vi hadde en sånn utfordrende tur for to år siden og jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare det, men det gjorde vi, og jeg er stolt av det enda. Kom igjen, junilyset venter på oss 🙂

      1. Ha, ha, jeg falt i dette området i fjor også, plutselig lå jeg så lang jeg var…sannsynlig har jeg falt for stedet :D. Er bare en vei, opp og bli bedre :). Vi får heie på hverandre det beste vi kan. Klem <3

    5. For nå flotte bilda! Så ut som va en herlig tur<3 minus fallet.. god bedring i skuldra!
      Vil vær med på turen der i sommer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg