Virr og skumle konvolutter

 

 

 

For en virre-dag. En dag til å gi opp rett og slett.

 

 

 

 

Kanskje var det feil fot som kom ut av senga først i dag…eller noe annet.

Noe måtte det være.

Først var det regn, så ble det sol sjøl om det hadde stått regn på meldingene sist jeg så.

 

 

Og så kjente jeg at jeg var skikkelig usosial, hadde tenkt å bli med revmatismegruppa på tur.

Bare at dette ikke var dagen.

Tenkte at jeg burde dra opp på fjellet å sette opp den nye koden for StikkUt turen, for i neste omgang tenke at jeg kunne dra ned til sjøen for å fiske.

Men da måtte jeg skifte snøre på stanga og fikk jeg fisk orka jeg ikke styre med det.

 

Tankene gikk i ring.

 

Satte meg ut i sola for å lese, las ned ei side uten å greie å konsentrere meg.

Plutselig sto jeg over et bed å luka.

Siden planta jeg ut blomkarse som jeg hadde sådd, de var lange og skjøre.

Dette med frø kan jeg ikke.

Sådde persille for en stund siden, de voks seg inn i intet.  

 

Eneste som var bra var at jeg fikk åpna fullt av konvolutter som jeg nesten ikke skjønner hvor kom fra, plutselig var det en bunke der…av regninger.

Regninger som hadde snubla i tida.

 

Jeg gikk på med dødsforakt, nesten som å kjemme flokete hår.

 

Fant fram, fant ut og fikk det unna.

 

Jeg har stor respekt for regninger i konvolutter, så jeg har styrt de rett inn i banken.

Men så forandres system, fergekortet ble det slutt på, nå kommer regningene i konvolutter, plutselig var det det samme med renovasjon og kredittkortet jeg omtrentlig ikke bruker hadde jeg brukt til å bestille te på nett og dette trodde jeg skulle komme opp i nettbanken.

Men nei da, det kom i en konvolutt.

 

Blir helt svett, kan hende jeg må betale ekstra – så noen var gått ut tidligere i mai.

Får bare ta det om det kommer.

Glad for at jeg fikk ryddet opp i det i alle fall.

 

Ellers tror jeg bare jeg glemmer denne dagen.

Begynner på nytt i morgen.

Frakt og fart og møter.

Men først er det en natt.

 

 

God, ny uke til deg!

 

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg