Rug fruktbrød

 

Dette brødet er godt med salt kjøttpålegg, eller bare smør på.

 

 

Oppskrifta her har eg fått av mi yngste søster. Dette brødet må du starte opp med eit døgn før det er ferdig. Kanskje om kvelden når nettene er lange….

 

Deig 1

 

Først tar du ein

¼ pk gjær og smuldrer i en bolle

3 ss honning

1 ts salt

Dette rører du saman, gjæren vil “smelta” i blandinga.

 

6 dl lunka vatn

6 dl grov rug

Blandast i gjærblandinga. Dekke så til bollen og let blandingen stå natta over til neste dag.


 

 Deig 2

 

4 dl grov bakst (grov sammalt kveitmjøl)

2 dl kveitmjøl

(2) 1 ss støtt koriander

1 ss kanel

10 mjuke svisker som skjæres i biter

10 mjuke aprikos som skjæres i biter

1 dl rosiner

100 gram heile mandlar

 

Dei to deigane eltast godt saman.

Slå den opp i ei form på 2 liter og press deigen godt ned i forma, prikk med ein gaffel. Etterhev i ein time.

 

Sett den inn i forvarma omn, gradane skal være 200. Sett brødet på nedste rille og steik det i 70 minuttar. Det var slik eg gjorde det. Men ser at i ei anna oppskrift med same brødet står det at det skal steikast i 70 minuttar og så ta det ut av forma og steik det 10 minuttar til.

Eg gjorde noko artig denne gongen, for både rosin og svisker som eg hadde i skuffa var litt harde. Så eg koka opp vatn og slo over dei, slik at dei mjukna. Den krafta som vart av dette pensla eg det varme brødet eller brøda med da eg tok det ut av omnen. Det var eigentleg ikkje så dumt. Brøda fekk ein fin glans, for eg dobla oppskrifta og laga to brød.

Dette er eit kraftig brød med mykje å tygga på. Eg brukar å lage det til jul. Så til julefrukosten 1. juledag er det eit av brøda som vert sett fram. Da skal frukosten vara lenge og tida til å tygge og ta inn alle smakar og stemningar være der. Tida til å nyta innsatsen før jula ringde inn.

Eg fekk lyst til å skrive god jul no….men det får venta litt til. Men ha ein riktig god og fin dag.

 

6 kommentarer
    1. tusen takk for en flott oppskrift, dette gleder eg meg til å prøve. må bare spør, bør det være ferskt eller kan eg fryse det ned, ellers må jeg jo sette dejen på julaftå.. og det vet eg ikke om eg rekker 😉
      Her blir det riktig dansk julefrokost på 1. dagen og i stedet for vanlig rugbrød , tenker jeg at jeg prøver meg på dette rugbrødet som du anbefaler. har du lagt det inn på Vk, så du vet hvor mye kcal det inneholder ? ellers kan jeg jo gjøre det. sikkert mange kcal pr. skive, men heldigvis sunne ingredienser 😉

    2. Nita: HEIA :), brødet kan fryses ja. Mine to ligger i fryseren med en haug andre. Måtte til med en skikkelig opprydding i fryseren for å få plass til det som skulle ha plass :).
      Har ikke lagt inn på VK, har vært litt passiv der de siste ukene. Må brette opp alt som er…ermer og armer og slikt….på nyåret. Da er det på’n.
      Hva er innholdet i en dansk julefrukost??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg